Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rivierenhof

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rivierenhof

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
    Ik heb een Tiffen en die doet zijn werk. Ik weet nu niet hoe het met de duurdere modelleln staat. Dikwijls heeft de meerprijs te maken dat de duurdere modellen hun frame gemaakt is van messing wat zeer slijtvast is.Weet ook dat je voor een spiegelreflex een circulaire polarissatie filter nodig hebt, die dan weer en flink stuk duurder zijn. Ook moet je opletten wanneer je uw filter verdraaid dit steeds doet in de richting hoe je de filter op uw lens draait. Anders zou je wel eens voor kunnen hebben dat je uw filter er afdraait en dat hij op de grond valt. Wanneer je in de goede richting draait moet je dan weer opletten dat dat je de filter er niet te vast op draait.
    Ook moet je ongeveer in een hoek van 90 graden staan ten opzichte van de zon.
    Robby
    ik bezit al een B&W voor een andere lens, maar heb hier ook nog niet veel ervaring mee om die al te beoordelen, en waarom meer geld uitgeven dan nodig. vind het ook wel sneu dat je bijna bij elke lens een andere doormeter hebt en zo alweer een ook een nieuwe filter moet aanschaffen. Ze spreken ook altijd van een witte stip op het frame v/d filter die dan altijd aan de kant van de zon moet staan, maar op de B&W staat er geen, op de Tiffen wel ? grts Ingrid
    groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
      de compos zijn goed maar de belichting zit m.i. verkeerd

Ik durfde er niet teveel over te zeggen omdat ik zelf weinig kaas heb gegeten van belichting, maar dat was mijn idee ook Frie! Ik vind de compo's echt heel mooi. De kleuren zijn prachtig...maar de belichting zit naar mijn gevoel niet lekker.
      Misschien komt dat omdat er vanuit donkere plekjes juist lichtere plekken gefotografeerd zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
        de compos zijn goed maar de belichting zit m.i. verkeerd
        graag meer uitleg en wat stel je dan voor
        groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Ik durfde er niet teveel over te zeggen omdat ik zelf weinig kaas heb gegeten van belichting, maar dat was mijn idee ook Frie! Ik vind de compo's echt heel mooi. De kleuren zijn prachtig...maar de belichting zit naar mijn gevoel niet lekker.
          Misschien komt dat omdat er vanuit donkere plekjes juist lichtere plekken gefotografeerd zijn?
          bij de eerste foto heb ik geprobeerd op verschillende onderwerpen scherp te stellen donker en lichte ivm belichting, het zal wat met de stand van de zon te maken hebben zeker als je deze foto's bij zonsopgang of zonsondergang zou nemen zou je wel een warmer effect krijgen denk ik. oefenen en nog eens oefenen
          groetjes Ingrid

Comment

Hou eens rekening dat er veel schaduw op de foto's is en kijk eens naar de belichting in deze overheersende schaduwpartijen.
            Of je hebt een goede belichting in de schaduw en overbelichting buiten de schaduw of je hebt een goede belichting buiten de schaduw en een onderbelichting in de schaduw.
            In deze foto's heeft TS'r gekozen voor de schaduwpartijen wat hem zeer goed gelukt is naar mijn bescheide mening, zelfs buiten de schaduw valt het nog mee.
            Nog een optie is het gebruik van een flits maar daar maak je deze foto's niet mooier mee.
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
            X