Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rivierenhof

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rivierenhof

'k ben van de week nog eens gaan wandelen in het Rivierehof, wie verteld me waar ik nog meer aandacht moet geven, totaal geen bewerking met photoshop

1/250 - f/2.8 - iso 100 - -1/3

1/400 - f/2.8 - iso 100

1/400 - f/2.8 - iso 100
    groetjes Ingrid

Re: Rivierenhof

Compositie zit alvast goed, scherpte kan hier en daar beter, je mag gerust een diafragma groter dan 2.8 gebruiken bvb. maar misshien laat jouw toestel dat niet toe ? (bah nee, je hebt een Eos 400D zie ik, dus dat kan wel).
    Foto's met de 17-55 2.8 IS getrokken en niet scherp genoeg ?

Comment

Om wat meer scherpte te voorschijn te halen moet je beslist na het resizen toch wat verscherpen, en hier komt ps goed van pas.Compo's zitten goed
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

Comment

Voor zulke taferelen is het toch beter om je diafragma wat meer dicht te knijpen. Het onderwerp loopt niet weg (met uitzondering van die vogels ). Dat geeft veel meer scherpte. Opletten met grote contrasten. Ik heb de indruk dat er hier en daar wat uitgebrande delen zijn. Compo's zitten wel goed, dus de rest komt zeker in orde.
        Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
          Voor zulke taferelen is het toch beter om je diafragma wat meer dicht te knijpen. Het onderwerp loopt niet weg (met uitzondering van die vogels ). Dat geeft veel meer scherpte. Opletten met grote contrasten. Ik heb de indruk dat er hier en daar wat uitgebrande delen zijn. Compo's zitten wel goed, dus de rest komt zeker in orde.
          al bedankt voor de info maar die uitgebrande delen wat kan je hier aan doen, heb dit wel geregeld, en zeker als de zon het hoogst staat, is niet altijd mogelijk om te wachten totdat de zon wat lager staat, 'k probeer dan om de belichting vast te zetten (met AE vergrendeling) op een gemiddeld belicht onderwerp maar lukt dan toch niet zoals ik het echt wil. het verlof komt eraan en dan ben je ook gans de dag op pad en kan je ook niet altijd wachten op het juiste zon moment, hoe stel je dan best je toestel in. grts Ingrid
          groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Compositie zit alvast goed, scherpte kan hier en daar beter, je mag gerust een diafragma groter dan 2.8 gebruiken bvb. maar misshien laat jouw toestel dat niet toe ? (bah nee, je hebt een Eos 400D zie ik, dus dat kan wel).
            Foto's met de 17-55 2.8 IS getrokken en niet scherp genoeg ?
            ook bedankt vr de info, maar Foto's met de 17-55 2.8 IS getrokken en niet scherp genoeg ? wat wil je hiermee zeggen, 'k weet dat het heel goei lens is maar het zal aan 't vrouwke liggen zeker, grts Ingrid
            groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
              ook bedankt vr de info, maar Foto's met de 17-55 2.8 IS getrokken en niet scherp genoeg ? wat wil je hiermee zeggen, 'k weet dat het heel goei lens is maar het zal aan 't vrouwke liggen zeker, grts Ingrid
              Die 17-55 IS heeft een goeie reputatie, één van de scherpere lenzen, dus ergens doe je iets verkeerd want dit reultaat had beter gekund. Maar volharden hé !
              Tenslotte, nogmaals, je hebt oog voor compositie, nu nog wat techniek en dat komt goed. Wat je nu doet is meer landschap (ok niet helemaal) en dat zou ik niet op minder dan 5.6 doenk, als het kan zelfs F8 of F11. 't Weer zit niet mee, maar doe het eens over, of maak dezelfde foto eens op verschillende diafragma's en vergelijk.

Comment

Het is raar of zelden dat we hier foto's zien waarvan de kleuren zo 'n kracht hebben.
                Alles word hier bij de drie foto's overheerst door de schaduw en toch is het groen groen, het wit wit, het zwart zwart, We zijn die verlebberde kleuren hier zo gewoon dat je de neiging krijgt om te zeggen dat het contrast te hoog is, terwijl het hier voor mij gaat over kleuren die zeggen "HIER ZIJN WE"
                Ik zien geen uitgebrande plekken.
                Werken aan de scherpte, zie andere comments
                Foto's
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

'k zal het deze week eens gaan uittesten. een andere vraag zou me een polarisatie filter willen aanschaffen vr deze lens, hebben jullie enige ervaring met een bepaald merk. die van B&W zouden goed zijn, maar zie dat er wel een serieus prijsverschil is met Tiffen ?
                  groetjes Ingrid

Comment

Leuk om te zien dat er naast al die joggers, nog andere fotografen in 't Rivierenhof rondlopen. Zal m'n ogen eens openhouden voor andere BD-ers.
                    Net als ik dacht alles in het Rivierenhog gezien te hebben, krijg ik die laatste foto van jou voorgeschoteld, geen idee waar dat is. Het lijkt net een klein boompje met een abnormaal dikke stam, goed gezien
                    Voor de reslt sluit ik me aan bij de anderen, op zo'n zonnige dag is 2.8 niet nodig (tenzij voor 't effect van kleine scherptediepte)

Comment

Ok, vanaf nu dragen we dus allemaal een BD badge of zo in het Rivierenhof

Waar is die eerste foto getrokken? Kan me niet goed voorstellen waar het is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                        'k zal het deze week eens gaan uittesten. een andere vraag zou me een polarisatie filter willen aanschaffen vr deze lens, hebben jullie enige ervaring met een bepaald merk. die van B&W zouden goed zijn, maar zie dat er wel een serieus prijsverschil is met Tiffen ?
                        Ik heb een Tiffen en die doet zijn werk. Ik weet nu niet hoe het met de duurdere modelleln staat. Dikwijls heeft de meerprijs te maken dat de duurdere modellen hun frame gemaakt is van messing wat zeer slijtvast is.Weet ook dat je voor een spiegelreflex een circulaire polarissatie filter nodig hebt, die dan weer en flink stuk duurder zijn. Ook moet je opletten wanneer je uw filter verdraaid dit steeds doet in de richting hoe je de filter op uw lens draait. Anders zou je wel eens voor kunnen hebben dat je uw filter er afdraait en dat hij op de grond valt. Wanneer je in de goede richting draait moet je dan weer opletten dat dat je de filter er niet te vast op draait.
                        Ook moet je ongeveer in een hoek van 90 graden staan ten opzichte van de zon.
                        Robby
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

Comment

de compos zijn goed maar de belichting zit m.i. verkeerd
                          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                            Ok, vanaf nu dragen we dus allemaal een BD badge of zo in het Rivierenhof

Waar is die eerste foto getrokken? Kan me niet goed voorstellen waar het is
                            locatie eerste foto is in de rozentuin links, 3e foto is in het rotstuintje (denk ik) tegenover het prieeltje aan het Sterckxhof, voor de geïnteresseerde , en misschien tot later in het Rivierenhof
                            groetjes Ingrid

Comment

aha! Al zo dikwijls voorbij gewandeld en nog nooit gezien

Comment

Working...
                              X