Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update**Pa en ma Gans met eigenwijze pullekes zonder paarse kleur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Update**Pa en ma Gans met eigenwijze pullekes zonder paarse kleur

update, zonder paarse zweem

orgineel

Mijn dag is helemaal goed!
    Ik heb wat aan schuifjes lopen pielen in kleurbalans en paarscorrectie en floep...weg gekke paarse kleur.
    Die koppies net boven het gras....dat kleine grut is om te zoenen
    Exif zit in de foto..ik heb ontdekt dat IDframer de exif onzichtbaar maakte
    Last edited by Monica; 27 april 2009, 18:04.

Re: Update**Pa en ma Gans met eigenwijze pullekes zonder paarse kleur

het zijn schattebollekes.
    De eerste foto is OK.
    De tweede heeft zo'n gekke paarse kleur

Comment

Dat paarse tintje was juist mijn grote frustratie, ik kreeg die in eerst instantie niet weg...vandaar de update
      ZONDER paars tintje. Toch vind ik dat paarse ook wel wat hebben :/
      Last edited by Monica; 27 april 2009, 18:08.

Comment

goede aanpassing, al doende leert men
        alle twee goed maar dat wist je al
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
          goede aanpassing, al doende leert men
          alle twee goed maar dat wist je al
          sluit aan,

Comment

Als ik de tweede zie NEE
            Nu gaat het moeilijk worden
            Als ik nu de tweede als eerste had gezien dan had ik het zelfde gezegd van de eerste nu die dan tweede zou zijn en kun je nog volgen.
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Heb je een paar jenevertjes soldaat gemaakt Robby?
              Normaal gesproken vind ik je feedback heel duidelijk, maar hier snap ik echt geen bal van. Ook niet na 10 keer lezen...lol.
              Als je allebei de foto's helemaal niets vindt, zeg het me dan ook gerust. Btw...waar ligt volgens jou de scherpte. Ik kom daar niet uit. Ik denk dat ik wel goed zat met focussen en dat de scherpte wel op de koppies zit, maar dat het gewiebel in het bootje en het schieten uit de losse hand misschien voor wat bewegingsonscherpte heeft gezorgd?
              Compo is idd net niet af door de staart...de foto is niet gecropped...hij is helaas zoals hij is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Heb je een paar jenevertjes soldaat gemaakt Robby?
                Normaal gesproken vind ik je feedback heel duidelijk, maar hier snap ik echt geen bal van. Ook niet na 10 keer lezen...lol.
                Als je allebei de foto's helemaal niets vindt, zeg het me dan ook gerust. Btw...waar ligt volgens jou de scherpte. Ik kom daar niet uit. Ik denk dat ik wel goed zat met focussen en dat de scherpte wel op de koppies zit, maar dat het gewiebel in het bootje en het schieten uit de losse hand misschien voor wat bewegingsonscherpte heeft gezorgd?
                Compo is idd net niet af door de staart...de foto is niet gecropped...hij is helaas zoals hij is.
                Jenevers, nee gewoon soldaat.

Ik vind ze allebij goed en niet goed komt er op aan in welke volgorde ik ze zie.
                Ik weet het één van mijn zwakkere momenten
                Het blijft een schattig familietafereel
                Robby

Comment

Ik denk dat de scherpte ergens op de rug en de nek van de rechter gans licht
                  Als het bewegingsonscherpte zou dan zou dit ook op andere delen van de foto te zien zijn en dat is niet zo.
                  Robby

Comment

Geef me eens jouw visie aub, hoe jij het aangepakt zou hebben...want dit is typisch mijn gehannes.

Je wilt een foto maken van pa en ma gans. Aan de buitenkant van je foto wil je pa en ma hebben met de pullekes daar midden in. Pa en ma zijn niet het interessantst en mogen zelfs wat vager zijn, daar waar de kleine koppies scherp moeten zijn. Er hangt onweer in de lucht en het is vrij donker.
                    Je toestel kan echt niet meer aan dan 400 ISO, en je sluitertijd moet vrij kort zijn, aangezien de gansjes niet stil willen zitten. Je (en hier heb ik geen kaas van gegeten) foscus staat ingesteld op 1 punt...precies in het midden. De belichtsmeter gaf alleen maar aan dat ik net steeds onderbelichtte. ISO kan niet hoger (echt vreselijk korrelig) dus ik heb de sluitertijd wat verlengd.
                    De pest is dus dat deze foto niet gecropped is....ik gefocussed heb op de koppies (rode lichtje lichtte precies op , op het koppie van het rechter kuikentje. Soms vraag ik me af of mijn lens (waar ik overigens verliefd op ben) me in de maling neemt, of dat ik aan een brilletje moet.

Graag jullie visie!

Comment

Ik ben ook nog maar pas bezig met deze fantastische hobby , omdat deze beestjes constant bewegen zou je dit niet eens proberen de AF modus op AI Servo te zetten dan worden de belichting en scherpstelling voortdurend aangepast.
                      vindt de aanpassing toch wat naar de groen kant. Zien wat de betere hier van denken, grts Ingrid
                      groetjes Ingrid

Comment

Op zich is dat een hele mooie stand, maar mijn antieke lens is gewoon te traag en stroef. Je hoort dan een hoop lawaai, en ziet continu een waas. Ik stel hem steeds meer manueel scherp, althans...ik probeer manueel scherp te stellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                          Geef me eens jouw visie aub, hoe jij het aangepakt zou hebben...want dit is typisch mijn gehannes.

Je wilt een foto maken van pa en ma gans. Aan de buitenkant van je foto wil je pa en ma hebben met de pullekes daar midden in. Pa en ma zijn niet het interessantst en mogen zelfs wat vager zijn, daar waar de kleine koppies scherp moeten zijn. Er hangt onweer in de lucht en het is vrij donker.
                          Je toestel kan echt niet meer aan dan 400 ISO, en je sluitertijd moet vrij kort zijn, aangezien de gansjes niet stil willen zitten. Je (en hier heb ik geen kaas van gegeten) foscus staat ingesteld op 1 punt...precies in het midden. De belichtsmeter gaf alleen maar aan dat ik net steeds onderbelichtte. ISO kan niet hoger (echt vreselijk korrelig) dus ik heb de sluitertijd wat verlengd.
                          De pest is dus dat deze foto niet gecropped is....ik gefocussed heb op de koppies (rode lichtje lichtte precies op , op het koppie van het rechter kuikentje. Soms vraag ik me af of mijn lens (waar ik overigens verliefd op ben) me in de maling neemt, of dat ik aan een brilletje moet.

Graag jullie visie!
                          we moeten er geen doekjes om doen we hebben licht nodig om te fotograferen zoals we lucht nodig hebben om te leven. Als we niet genoeg lucht hebben dan gaan ze ons zuurstof toedienen. Hetzelfde kun je doen met je foto's.
                          Op een moment moet je ook kunnen zeggen hier zijn de omstandigheden te slecht om foto's te nemen met het matriaal dat ik heb. Ik denk dat jij op de grens zat.
                          Je kunt dan kiezen om de foto onderbelicht toch te nemen en dan met de comp wat op te krikken. Dit lukt vrij goed. Je moet eens naar dit topic gaan van mij,http://forum.belgiumdigital.com/f37/...es-188596.html niet dat dit ee,n goede foto is maar het toont aan wat er allemaal tevoorschijn kan komen. het is een foto van een komeet die Heeeeel vaag waar te nemen was, de steren waren helemaal niet te zien ook de zeer vage stippen zijn sterren.
                          Je moet er ook rekening mee houden dat om scherp te stellen de camera licht nodig heeft om scherp te stellen. Bij donker zal hij het moeilijk hebben met scherpstellen wat men kan zien door het steeds bijstellen. Dus ik zou kiezen voor manueel scherp te stellen.
                          In deze omstandigheden zou ik ook kiezen om automatisch te werken. Dat is geen teken van onkunde maar het matriaal heeft zijn beperkingen. In raw kan men zeer veel bijwerken.
                          Robby

Comment

Working...
                          X