Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een poging tot macro!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een poging tot macro!

    Vandaag nog een beetje in de tuin gespeeld!
    Ist wa?




    So much to do, so little time !
    http://franky289.fotopic.net/

  • #2
    Re: Nog een poging tot macro!

    .....
    Last edited by mirs; 19 april 2009, 21:02.

    Comment


    • #3
      Re: Nog een poging tot macro!

      de tweede is wel wat, mede door het standpunt dat je hebt ingenomen...ik vind het een geslaagde foto hoor...de scherpte ligt (voor mij) op een goeie plaats en de rest lekker wazig...je blijft toch naar die haartjes op het lijf kijken...en naar de glinsteringen op en rond het beestje!
      de kleuren passen ook bij elkaar, m.i. een hele mooie foto!!

      de 1e zegt mij minder door het dominante geel en het hele grote effen grijze vlak en de scherpte die net onder de vlieg (?) ligt...
      Last edited by mirs; 19 april 2009, 21:01.

      Comment


      • #4
        Re: Nog een poging tot macro!

        Eerste foto ligt de scherpte niet goed.

        Tweede dat is een ander geval
        Als macro van dit beestje vind ik deze volledig mislukt (niet kwaad worden voortlezen)
        Wat zie ik van het beestje zijn de ogen en een stukje van de rug. Niet veel zou ik zeggen. (blijven lezen)
        Maar als foto in zijn geheel en niet als macro van dit dier. WAAAW
        Waarom, daar heeft mirs al op geantwoord.
        Dit is een plaatje dat je moet koesteren.
        Die zie je hier raar of zelden
        Als het aan mij lag direkt in den HOF. Ik hoop van harte dat de MOD daar een handje in kan meehelpen.
        Ik zou zelf de andere foto wegnemen omdat die hier niet in dit topic van u thuishoort en te veel aandacht wegneemt van deze schitterende foto. proficiat.
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: Nog een poging tot macro!

          Vind ze beide erg mooi.

          Is soortgelijke fotografie ook mogelijk met een 55mm kitlens? Zo ja, waar moet je dan op letten met de instellingen. Zo niet, welke objectieven zijn hiervoor geschikt?

          Groetjes Rens

          Comment


          • #6
            Re: Nog een poging tot macro!

            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            Eerste foto ligt de scherpte niet goed.

            Tweede dat is een ander geval
            Als macro van dit beestje vind ik deze volledig mislukt (niet kwaad worden voortlezen)
            Wat zie ik van het beestje zijn de ogen en een stukje van de rug. Niet veel zou ik zeggen. (blijven lezen)
            Maar als foto in zijn geheel en niet als macro van dit dier. WAAAW
            Waarom, daar heeft mirs al op geantwoord.
            Dit is een plaatje dat je moet koesteren.
            Die zie je hier raar of zelden
            Als het aan mij lag direkt in den HOF. Ik hoop van harte dat de MOD daar een handje in kan meehelpen.
            Ik zou zelf de andere foto wegnemen omdat die hier niet in dit topic van u thuishoort en te veel aandacht wegneemt van deze schitterende foto. proficiat.
            Robby
            Merci, voor de commentaar.
            Maar nu ben ik wel echt kwaad zelle!!!
            Nee serieus, dit is toch de bedoeling van dit forum of niet?Als je de negatieve comments niet kan aanvaarden moet hier volgens mij niets meer komen zoeken.
            Het is trouwens van deze comments dat ik het meeste opsteek voor de volgende foto.
            So much to do, so little time !
            http://franky289.fotopic.net/

            Comment


            • #7
              Re: Nog een poging tot macro!

              2° foto is prachtig
              Ps Ben wel benieuwd naar het gebruikte materiaal (toestel en lens)
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: Nog een poging tot macro!

                @ K.Photo: Te zien aan de exif gegevens werd deze foto gemaakt met een Canon EOS 5OD.

                @Franky: is dit met een macrolens gemaakt ?

                Ivm de DOF van de tweede: 'k ben er (ook) nog niet door overtuigd ...
                Als het een bewuste keuze was om alleen scherp te stellen op het kopje, dan vind ik de oefening geslaagd.
                Als je echter het op het hele beestje wilde scherpstellen, dan lijkt me de combinatie van het gekozen diafragma (2.8) en de brandpuntsafstand (100mm) de boosdoener.
                Met deze instellingen moet je al 50 cm van het onderwerp afstand houden om 2.1 mm diepte te krijgen (laat ons stellen het kopje) en zo'n 90 cm om 7.7 mm diepte te krijgen (voor de kenners : is dit een redelijke grootte voor een gemiddelde, goed geproportioneerde vlieg ?).

                Er bestaan tooltjes om die DOF te berekenen, zowel online (wat al wat moeilijker is in 't veld ) als voor op een PDA of smartphone; vb : http://www.dofmaster.com/dofjs.html

                Maar blijven gaan met die 50D, want ik wil zoveel mogelijk sample foto's ervan zien voor da'k mij er ook eentje aanschaf.
                Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

                Comment


                • #9
                  Re: Nog een poging tot macro!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Heleba Bekijk bericht
                  Als je echter het op het hele beestje wilde scherpstellen, dan lijkt me de combinatie van het gekozen diafragma (2.8) en de brandpuntsafstand (100mm) de boosdoener.
                  Praktisch gezien is het gewoon niet haalbaar om het vliegje helemaal scherp te fotograferen vanuit dit standpunt & op die vergroting. Als je alles scherp wil kun je het beestje beter gewoon in profiel fotograferen.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog een poging tot macro!

                    Indien de eerste helemaal scherp was, zou het best wel een goeie plaat worden.

                    Volgens mij was er uit die 2de veel meer te halen, hij doet het niet bij mij, sorry.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog een poging tot macro!

                      Naar mijn gevoel zijn dit twee foto's die te sterk gecropt zijn, vandaar die onscherpte (spreek me tegen als dit niet het geval is)
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog een poging tot macro!

                        Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                        2° foto is prachtig
                        Ps Ben wel benieuwd naar het gebruikte materiaal (toestel en lens)
                        50D en een 100mm lens van canon
                        So much to do, so little time !
                        http://franky289.fotopic.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog een poging tot macro!

                          Je tweede foto is prachtig... als je hem 90° naar rechts draait.
                          Zoals hij nu staat zegt hij me echter niks.
                          De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog een poging tot macro!

                            Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                            Naar mijn gevoel zijn dit twee foto's die te sterk gecropt zijn, vandaar die onscherpte (spreek me tegen als dit niet het geval is)
                            Onscherpte
                            Bekijk bij 2 eens die ogen en haartjes, onscherpte
                            Robby
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog een poging tot macro!

                              voor de beginners hoek mogen ze er gerust zijn wat mij betreft

                              Comment

                              Working...
                              X