Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloemsel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bloemsel.

    Rondje tuin gelopen. Heb de camera op macro gezet en scherpstelstand manueel. Wat vinden jullie ervan en wat kan beter? En dit altijd met macro fotograferen of toch op manueel zetten? Alvast bedankt.






  • #2
    Re: Bloemsel.

    Kijk eens naar rood-rood-rood van robbydorine. Dan zie je wat aan de eerste fout is. Hij staat ook wel echt krap in beeld.
    De andere twee zijn niet bijzonder (moet dat dan ...) .
    Wat ik ook zie is dat de onscherpte in je foto's niet aangenaam is, waarschijnlijk veroorzaakt door de kwaliteit van je lens, daar kun je zelf dus niks aan doen.
    Henk
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

    Comment


    • #3
      Re: Bloemsel.

      Niet gemakkelijk bloemen van zo dichtbij wat betreft scherpte.
      Heb je auto focus gebruikt, ik zou in deze omstandigheden voor manuele focus kiezen.
      Toch vind ik de mindenste iets hebben.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Bloemsel.

        Nee ik weet dat het geen bijzondere foto's zijn, ging meer om fototechnisch. Om tips te krijgen en volgende keer misschien wel een wat bijzondere macro-foto neer te zetten.

        Ja ik heb alleen de std kitlens en grote closesups is eigenlijk niet te doen omdat het beeld pas scherp word van +- 20cm afstand. Focus is manueel gedaan.

        Wat is een goede iso-waarde voor deze foto's?

        Comment


        • #5
          Re: Bloemsel.

          Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht

          Wat is een goede iso-waarde voor deze foto's?
          100.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Bloemsel.

            Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
            Nee ik weet dat het geen bijzondere foto's zijn, ging meer om fototechnisch. Om tips te krijgen en volgende keer misschien wel een wat bijzondere macro-foto neer te zetten.

            Ja ik heb alleen de std kitlens en grote closesups is eigenlijk niet te doen omdat het beeld pas scherp word van +- 20cm afstand. Focus is manueel gedaan.

            Wat is een goede iso-waarde voor deze foto's?
            Zo laag mogelijk in functie van de sluiterstijd en diafragma
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment

            Working...
            X