Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lente

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lente

Hallo,
    Ik ben sinds kort met een fotocursus begonnen, en moet nu een foto meenemen genomen in een kikkerperspectief. Ik heb gekozen voor deze lammetjes, welke vinden jullie beter, en waarom??
    Ik leer graag van jullie adviezen!!

Re: Lente

Allebei de foto's hebben wel wat vind ik.

De eerste vanwege het lammetje op de voorgrond wat nieuwschierig de lens in kijkt met z'n grassprietjes in z'n bek en z'n moeder en broertjes zusjes hem goed in de gaten houden.
    Wat ik wat minder vind is dat het op een helling is waardoor de poten van het lammetje een beetje vreemd staan.

De tweede foto spreekt mij aan omdat het lammetje het schaap volgt en ze bijna de zelfde stap maken ( kijk maar naar de pootjes) wat me ook aanspreekt is dat er wat afstand is en ze juist jou negeren, howel hel schaap je wel vanuit een ooghoek in de gaten houdt.
    Wat ik minder vind is dat de lucht erg fel (uitgebeten) is en de dieren weer erg donker over komen. ( als het zo bekijk is de foto tegen de zon in genomen)

Dus de eerste vind ik de beste foto.

Ik hoop dat je er wat mee kan en succes met je cursus.

Comment

ik vind de eerste de beste, spijtig dat de foto een beetje somber overkomt door het gebrek aan 'licht'...en lammekes die staan dikwijls zo op hun poten; da zijn gewoon zulke gekke beesten :-)))

dus een heel mooie eerste, de 2e kan mij minder bekoren omdat je een beetje verder van het onderwerp staat en de foto ook minder interessnt is om naar te kijken (bij de eerste heb je die schaapjes op de achtergrond, een goed DOF...)

Comment

Ik vind de eerste zonder twijfel de leukste foto. Kleur en belichting zitten beter (al vind ik de belichting van achteruit van het lammetje tegen de donkere boom op de tweede foto wel iets heben.)
        Daarbij komt dat op de tweede foto de gebouwen op de achtergrond me toch wel wat storen.

Ik zou wel nog eens nadenken over het gebruiken van de foto voor de kikkerperspectief-opdracht. Je hebt de foto wel van een laag perspectief genomen, maar doordat een lammetje zelf zo klein is, kom je met het beestje op ooghoogte. Bij kikkerperspectief denk ik toch aan een standpunt dat beduidend lager is dan het onderwerp, en dat is hier niet echt het geval. Ik zou in dit geval meer spreken van een lammetjesperspectief
        Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
        vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
          Ik zou wel nog eens nadenken over het gebruiken van de foto voor de kikkerperspectief-opdracht. Je hebt de foto wel van een laag perspectief genomen, maar doordat een lammetje zelf zo klein is, kom je met het beestje op ooghoogte. Bij kikkerperspectief denk ik toch aan een standpunt dat beduidend lager is dan het onderwerp, en dat is hier niet echt het geval. Ik zou in dit geval meer spreken van een lammetjesperspectief
          Die bedenking had ik ook. Je staat bvb wel in kikkerperspectief tov de schapen in de achtergrond, maar bij het lammetje dat toch het hoofdonderwerp is van je eerste foto, vind ik het niet echt terug.
          Mvg,David
          [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Ik snap nu wat jullie bedoelen met het 'lammetjes'perspectief !!
            Ik ben heel blij met jullie beoordelingen, het is toch de bedoeling er iets van te leren, heel veel dank allemaal!!

Comment

Working...
            X