Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste Macro's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste Macro's

Hey,

Vandaag mijn nieuwe 100mm macro eens vlug getest.Kzal nog veel moeten oefenen en een statief gebruiken denk ik.(Statief zit al in de valies om deze avond te vetrekken)
    Toch graag wat tips en info.

So much to do, so little time !
    http://franky289.fotopic.net/

Re: Eerste Macro's

Als je een maximum aan definitie in je foto's wil - hetgeen toch een vereiste is in de macrofotografie - dan zul je de hoge ISO-waarden moeten vermijden. Duidelijk te zien aan de ruis in de eerste foto.

Zorg dat het onderwerp perfect belicht is. Een meer centrale lichtmeting of spotmeting levert de beste resultaten.

De scherpte is prima.

Succes.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Als je een maximum aan definitie in je foto's wil - hetgeen toch een vereiste is in de macrofotografie - dan zul je de hoge ISO-waarden moeten vermijden. Duidelijk te zien aan de ruis in de eerste foto.
      Ruis in de eerste foto lijkt me vooral te wijten aan oververscherping. Je sluitertijden zijn relatief hoog, handheld moet 1/250 wel haalbaar zijn.

Belangrijkste tip: fotografeer wanneer het licht wat minder hard is.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

In de eerste zit de iso inderdaad op duizend,deze is genomen in de schaduw aan de achterkant van ons tuinhuis.t'is niet simpel om dit soort opnamen te maken met twee nieuwsgierige klein mannen, aan elk been 1.Heb wel een heel nieuwe kijk op de wereld ontdenkt,kga nog veel geniet hebben van da lenske! kneem ze straks zlefs mee op citytrip,misschien kom ik in één of ander park wel nog een leuk beestje tegen.
        So much to do, so little time !
        http://franky289.fotopic.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franky19760 Bekijk bericht
          In de eerste zit de iso inderdaad op duizend,deze is genomen in de schaduw aan de achterkant van ons tuinhuis.t'is niet simpel om dit soort opnamen te maken met twee nieuwsgierige klein mannen, aan elk been 1.Heb wel een heel nieuwe kijk op de wereld ontdenkt,kga nog veel geniet hebben van da lenske! kneem ze straks zlefs mee op citytrip,misschien kom ik in één of ander park wel nog een leuk beestje tegen.
          of voor iets anders dan beestjes
          "macro' =/ alleen beesten he
          foto's zijn ok, 2e zelfs goed als het rechterdeel eraf is
          veel plezier op de citytrip!
          No rules. Great shots.
          -

Comment

Working...
          X