Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Knip onderaan ens wat weg zodat de jogger op 1/3 van de onderkant loopt, dan is de foto een stuk interessanter, die waterpartij zegt niet veel.
Allez ja, mijn gedacht hé...
Het onderwerp is een beetje verkeerd gekozen, heel weinig van de joggers te zien.
Probeer dichter naar je onderwerp te gaan de volgende keer.
Je kan het overtollige water wel weg knippen maar de brug en het gebouw zullen de aandacht blijven trekken.
Ik krijg bij deze foto een beetje het gevoel dat je een foto van het gebouw en de brug in het park hebt willen nemen, en dat je de lelijke fluo-oranje jogger pas thuis bij het bekijken van de foto hebt opgemerkt en hem dan maar in de titel vermeld om het de bedoeling te laten lijken.
Waarmee ik niet wil beweren dat dat het geval is hé, misschien heb je wel bewust gekozen om de jogger er op te hebben, maar dat is het gevoel dat de foto mij geeft.
Als de jogger het onderwerp is, had hij er in elk geval groter op gemoeten, zodat hij meer wordt dan een storend oranje vlekje.
Als het toch meer over het zicht op het gebouw gaat, vind ik het gebouw wel iets te licht.
Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.) vroeger op dit forum bekend als wAckO
Ik krijg bij deze foto een beetje het gevoel dat je een foto van het gebouw en de brug in het park hebt willen nemen, en dat je de lelijke fluo-oranje jogger pas thuis bij het bekijken van de foto hebt opgemerkt en hem dan maar in de titel vermeld om het de bedoeling te laten lijken.
Waarmee ik niet wil beweren dat dat het geval is hé, misschien heb je wel bewust gekozen om de jogger er op te hebben, maar dat is het gevoel dat de foto mij geeft.
Als de jogger het onderwerp is, had hij er in elk geval groter op gemoeten, zodat hij meer wordt dan een storend oranje vlekje.
Als het toch meer over het zicht op het gebouw gaat, vind ik het gebouw wel iets te licht.
Beste
Dit vind ik zeer goed ingeschat van jou, maar alleen heb ik zeer bewust gewacht op een "voorbijganger", omdat ik een uur ervoor een andere foto had gemaakt van het gebouw, er was meer mist en ik vond dat er te weinig gebeurde op de foto, om het verhaal compleet te maken ben ik aan het uitzoeken van het effect van mist in foto's, maar ben er nog niet uit.
Hieronder de foto waarvan sprake,
Groetjes
Om verder te gaan met m'n verhaal, hier een andere foto, met minder water, meer bomen maar met de brug niet precies in symetrie met het gebouw, volgens mij is dit iets minder,
Groeten
Ik heb gewoon een hekel aan al die mensen met felle kleurtjes die altijd per sé in de weg van mijn foto's willen lopen dat heeft me misschien wel wat beïnvloed...
Op de derde foto vind ik trouwens de passanten al veel minder storend, enerzijds omdat je ze al wat duidelijker ziet (ze zijn al wat groter) en anderzijds misschien omdat door het ontbreken van de symmetrie misschien juist het onderwerp van de foto meer aanvoelt als 'het park zoals het is' (inclusief passanten) en minder als een foto van de 'architectuur in het park'.
Ik vind ook je mistfoto wel iets hebben, misschien iets donkerder maken zodat het geheel iets dreigender overkomt? Als ik foto's trek met mist heb ik altijd de neiging redelijk te onderbelichten...
Ach ja, misschien ben ik gewoon wel een erg somber meisje met een voorkeur voor duistere foto's en een hekel aan vrolijke kleurtjes Verklaart ook ineens waarom ik altijd in het zwart rondloop natuurlijk
Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.) vroeger op dit forum bekend als wAckO
Comment