Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allemaal vogeltjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Allemaal vogeltjes

Mijn eigen bevindingen:

Rare grijze vlekjes in het water bij de kuifeendjes. Is dit viezigheid op de lens?
    Foto's zijn genomen bij relatief lage zonstand (in de ochtend), maar daardoor kleurt de foto van de nijlgans bv erg warm. Nu was hij ook zeer fel van kleur, maar moet ik het iets minderen? De grauwe ganzen waren een vertederend koppeltje en lieten elkaar geen seconde uit het oog. Ik vond het zo'n schattig romatisch stelletje dat ik de foto iets verzacht heb. Is dit storend of juist wel oke? (ik vond die vleugels wel mooi uitkomen)
    Scherpte kon nog beter....Aanvullingen zijn welkom.
    Nu is er iets wat ik niet begrijp. Ik ben expres wat vroeger op de dag gaan fotograferen, de zon stond nog vrij laag en ik heb de foto's naar het westen toe genomen. (er was iets blijven hangen over het noorden van kodachrome) Toch ligt er op veel foto's een grijzige waas. Ik heb geprobeerd dit te verminderen met paintshop...of ik er iets van gebakken heb is aan jullie.
    Last edited by Monica; 14 april 2009, 16:05.

Re: Allemaal vogeltjes

1 en 2 zijn mooie Monica,de 2 ook waarschijnlijk,maar is te groot gepost verander deze even voor de Mod's het doen

grtjs

jeannot

Comment

Oeps...ik zag het. Tx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
        1 en 2 zijn mooie Monica,de 2 ook waarschijnlijk,maar is te groot gepost verander deze even voor de Mod's het doen

grtjs

jeannot
        Dank...
        Maar er zijn vast ook dingen die je minder goed vindt...gooi er maar uit

Comment

Omdat je erom vraagt

foto 1 is imo niet scherp genoeg (compo is wél mooi)
          bij foto 2 zit de scherpte op de verkeerde plaats (op de veren ipv de ogen)
          foto 3 vind ik te druk
          Last edited by mexicano; 14 april 2009, 16:33. Reden: tikfoutje
          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Je hebt gelijk, dat drukke riet is storend.
            De pest is dat de eerste 2 foto's met de Tokina 100-400 zijn gemaakt en de laatste met de sigma 28-200 1:3.5-5.6 IF. Ik zie dat ik beter de 100-400 mm erop had kunnen houden, dan krijg je een veel mooiere bokeh. (geen details meer in riet)
            Ik had gewisseld omdat veel vogels flink dichtbij kwamen en de AF van de tokina is zo traag. Na 2 uurtjes met mijn buik in het moeras en de ganzenpoep, behoorde ik tot het meubilair

Comment

Ik volg mexicano.

Foto 1 is inderdaad een heel goeie compo naar mijn mening, alleen spijtig van het gebrek aan scherpte.

Wat betreft die grijze vlekjes in het water : bedoel je die grijze vlekjes die verspreid zijn over de bovenste helft van de foto ?
              Zo ja, dan veronderstel ik idd dat het stofjes of iets dergelijks zijn op de lens of op de sensor. Maar als het op de sensor zou zijn, zouden ze ook zichtbaar zijn bij je andere foto's en dat is niet het geval.
              Als het op de lens is zouden ze ook zichtbaar moeten zijn bij de 2de maar daar vind ik ze niet direct terug. Als het aan het materiaal ligt, zou ik het op de lens houden, maar in ieder geval zou ik eens proberen met een meer egale achtergrond of ze nog terugkomen.
              Mvg,David
              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

toch is voor mij de derde de beste
                mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                  Ik volg mexicano.

Foto 1 is inderdaad een heel goeie compo naar mijn mening, alleen spijtig van het gebrek aan scherpte.

Wat betreft die grijze vlekjes in het water : bedoel je die grijze vlekjes die verspreid zijn over de bovenste helft van de foto ?
                  Zo ja, dan veronderstel ik idd dat het stofjes of iets dergelijks zijn op de lens of op de sensor. Maar als het op de sensor zou zijn, zouden ze ook zichtbaar zijn bij je andere foto's en dat is niet het geval.
                  Als het op de lens is zouden ze ook zichtbaar moeten zijn bij de 2de maar daar vind ik ze niet direct terug. Als het aan het materiaal ligt, zou ik het op de lens houden, maar in ieder geval zou ik eens proberen met een meer egale achtergrond of ze nog terugkomen.
                  Die vlekjes ja...in de bovenste helft. Ik dacht eerst ook aan mijn sensor, maar ik kan ze ook niet terug vinden op andere foto's. Ik ga eens even testen. Ik heb wel wat met lenzen gewisseld. Ik hoop dat het op de lens zit.
                  Ik denk dat ik die antieke toeter maar eens van AF haal en handmatig ga focussen (dat zal wat worden). Hij is zo traag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                    Dat is ook mijn idee,
                    jammer dat de scherpte niet helemaal goed zit.
                    De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                      Vind ik ook... mooie foto. Eerste is, zoals gezegd, onscherp, en de tweede verkeerd scherpgesteld. Voor het oog gaan !

Comment

Voor het oog gaan, inderdaad....maar dat doe ik eigenlijk ook.
                        Ik ben er denk ik uit wat er mis gaat. De camera stond standaard op one shot. Op niet snelbewegende onderwerpen kon ik zo mooi focussen, vast zetten, compositie bepalen en dan afschieten. Hetgeen ik had scherpgesteld (oog) bleef scherp als ik de sluiterknop half ingedrukt hield en toch iets opschoof om een mooiere compositie te krijgen. Vorige week ben ik aan het stunten geweest met de camera en heb hem op snelbewegende ruzie makende en parende ganzen ingesteld. Dus ik heb ook one shot veranderd in al servo.
                        Dat heb ik niet meer veranderd waardoor die gekke lens maar bleef door scherpstellen en hem niet vasthield. Ik vond hem al zo gek doen Ik denk dat daarom de scherpte op al mijn foto's deze week steeds verkeerd zat, hij "lockte" niet (hoe zeg ik dat).
                        Al die standen en dingetjes....een mens raakt de kluts kwijt

Comment

Nog vergeten er bij te zetten, dat het bijzonder lage standpunt m.i. heel goed gekozen is. Toch goed bezig. Nu de servo nog onder controle

Comment

Dank, ik lag op een uitgevouwen vuilniszak in het moeras en stonk echt een uur in de wind na 2 uur
                            Wat mij wel opviel, maar misschien ben ik knettergek, is dat je de reflectie in het water van de dieren kwijt raakt als je ze te laag fotografeert.

Mag ik jullie vragen hoe je in die al servo stand scherpstelt en dan compositie bepaalt? Of moet ik in die stand voor het scherpstellen al de compositie hebben bepaalt en meteen doorklikken? Ik heb dat nog niet echt door

Comment

Nr 3 zeker weten.

Het gaat hier ( en dat is voor mij ook zeker zo belangrijk ) om het moment .
                              Doe het maar hé, 2 uur op je buik en dan op het juiste moment afdrukken. Al weet ik natuurlijk niet op welk moment van de 2 uur deze getrokken is?

Rustig dobberende eendjes schieten is misschien niet zo moeilijk, het gaat al wat meer moeite kosten als er actie is.

De achtergrond is misschien wel wat druk, maar dat stoort niet, daar het beige terug te vinden is op de vogels.

Goe bezeg.
                              Go with the flow

Comment

Working...
                              X