Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allemaal vogeltjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Allemaal vogeltjes

Aan het einde van die twee uurtjes is de foto van deze parende grauwe ganzen getrokken, ik vond het toen wel welletjes in de drap
    Toen ik vorige maand dit forum voor het eerste las, las ik iets over schuiltentjes en cmouflagepakken.
    Sorry, maar ik heb daar zo om moeten lachen.
    Maar nu ik veel aan het fotograferen ben van schuwere dieren kan dit wel eens verdomd handig zijn. 4 weken geleden zei ik ook: ja daaaaaaaag, ik ga niet met zo'n statief fotograferen, mensen denken dan nog dat ik ergens voor werk. Nu kan ik niet meer zonderstatiefje. Al doende leert men

groetjes

Comment

Re: Allemaal vogeltjes

Je had toch een plastiekje onder je kin gelegd?
      Als het over camouflage gaat vraag maar, ik zou er alles moeten van weten.
      Om u te cammoufleren voor deze foto's gewoon twee kerstballen aan uw oren hangen. Hebt u al een Nederlander met twee kerstballen aan zijn oren gezien. Nee, ik ook niet, je moet niet vragen hoe die gecammoufleerd zijn.
      Twee uur op uwe buik Daarmee dat die vogels zo aan het zien zijn.

On topic Alles is reeds gezegd. Het zouden weer drie foto's geweest zijn als de scherpte ok was geweest.
      Wat de vlekken betreft denk ik dat het iets te maken heeft met condens op de sensor.
      Ik zeg hier niet dat dit de echte reden is maar ik staaf mijn vermoeden op het feit dat de vlekken de kleur hebben van de snavels en dat het hier om een reflektie gaat.

Monica is het mogelijk dat je het exif bij de foto's zet omdat ik ze niet terug vind op de foto's.
      Ik vind namelijk dat je water er nogal vettig of slijmerig uitziet. Dat kan te maken hebben met een lange sluiterstijd zodat er weinig details in het wateroppervlak zit.
      Dit kan soms zover gaan dat wanneer het watteroppevlak donker is het lijkt of er een olietapijt opligt.

Wat het riet betreft, hier op BD en ergens anders ook mischien is er zo'n algemene regel dat er geen details in de achtergrond mag zitten. Ik kan aannemen dat je een achtergrond hebt die bestaat uit matriaal dat niet in de natuur thuishoort. Maar hier heb ik zelfs spijt dat er niet meer details te zien zijn van het riet.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
      X