Bij deze foto wil ik graag een helpende hand vragen.
Ik zit met een paar vragen:
- Om de haren van mijn dochtertje zit een rare blauwe gloed. Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe je dat eventueel kunt verwijderen?
- Zoals jullie zien staat er op de achtergrond een huis met oranje koof. Precies achter Anne staat er nog zo'n huis (dan groter) en die straalt door in haar haar. Is dat te verwijderen met software?
- Bij deze ligt de focus op de haren en zijn de ogen en het gelaat onscherper. Ik heb dit gedaan om meer diepte te krijgen en het is denk ik tegen alle regels, maar ik vind het een fijn resultaat. Hoe denken jullie daarover?
- Ik lees vaak over uitgebrande stukken in een foto. De neus en een deel van het voorhoofd lijken uitgebrand. Maar de sproetjes zijn wel te zien in de lichtpunten op de neus(vooral in de niet verkleinde versie. Is deze plek dan toch volledig uitgebrand (geen data) of niet?
- Wat kan ik doen om deze foto mooier te krijgen, qua nabewerking.
- Deze foto is onbewerkt, komt zo uit de camera, en ik zette deze foto in Lightroom...maar daar kreeg de foto alleen al door het importeren naar ligtroom een totaal andere kleur-helderheidsbalans. Is dit normaal dat dezelfde foto in elk bewerkingsprogramma anders toont?
Alle kritieken zijn uiterst welkom. Nogmaals....de foto is nog "maagdelijk", niet gecropped, niet bewerkt...want daar werd het bij echt niet mooier van.
Dank allemaal!
Comment