je hebt je lekker uitgeleefd met de mogenlijkheden van je toestel.
alleen het resultaat is niet navenant hoor.
nog eens over doen met een iets normaler(niet zo extreme) camerainstelling.
grt,bouk.
grt,bouk.
Ga mee
Ik zie hier een raster op de foto.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Meer scherptediepte, meer scherpte. Opletten voor de achtergrond.
Je onderwerp komt er niet uit omdat het niet 100% scherp is, en omdat het tussen het meer opvallende geel staat en omdat het niet op een sterk punt staat.
Opletten voor compositie dus, kleiner diafragma, F8 of F11 gaat het hier veel beter doen. Je zit toch vlakbij, dus haal je sowieso een geringe scherptediepte.
ISO's naar 100 i.p.v. op 1000 en 1/125ste is genoeg, i.p.v. 1/8000ste. In principe 1/300 ste, als je niet vanaf statief werkt.
grt,bouk.
Bouk,
Wat bedoel je met te extreme camerainstellingen?
grtz,
Joris
Wow....heftige instellingen. Dat krijg ik met mijn ouwe rommel niet voor elkaar
Ik ben wel benieuwd waarom je die instellingen hebt gekozen. Ik ben een leek, maar waarom gebruik je deze instellingen voor een stilstaande narcis? Ze zal er niet vandoor rennen met een vaart van 3000 km p/u.
Monica,
Ik zal maar in herhaling vallen, ik denk dat je hier een probleem hebt met de scherpte, de Scherptediepte en het wit is wat verbrand (overbelicht).
Kan ook moeilijk ander met de instelleningen die je gebruikt: 1/8000 sec (waarom zo vlug) Iso1000 (waarom zo hoog, dat brengt ruis mee) f 2,8 ( diafragma volledig open, brengt onscherpte)
Het probleem zit in je combinatie, aan de ene kant zat je de sensor heel licht gevoelig (hoge ISO waarde), maar dan rem je die weer af met een snelle sluitertijd (1/8000). En dan ga je de diafragma opening volledig open zetten.
Probeer dit eens met een ISO van 100 of 200, diafragma 8 of 11 of 5.6 en de sluiter op 1/60 of 1/125. Het resultaat zal veel beter zijn.
VG Flash
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Monica,
Ik zal maar in herhaling vallen, ik denk dat je hier een probleem hebt met de scherpte, de Scherptediepte en het wit is wat verbrand (overbelicht).
Kan ook moeilijk ander met de instelleningen die je gebruikt: 1/8000 sec (waarom zo vlug) Iso1000 (waarom zo hoog, dat brengt ruis mee) f 2,8 ( diafragma volledig open, brengt onscherpte)
Het probleem zit in je combinatie, aan de ene kant zat je de sensor heel licht gevoelig (hoge ISO waarde), maar dan rem je die weer af met een snelle sluitertijd (1/8000). En dan ga je de diafragma opening volledig open zetten.
Probeer dit eens met een ISO van 100 of 200, diafragma 8 of 11 of 5.6 en de sluiter op 1/60 of 1/125. Het resultaat zal veel beter zijn.
VG Flash
Ik denk niet dat het wit is uitgebrand of overbelicht.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.) vroeger op dit forum bekend als wAckO
Monica,
VG Flash
Dank voor de adviezen Flash....
maar ik ben de TS en maker niet van deze foto
Comment