Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret van een kleuter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: portret van een kleuter

Oorspronkelijk geplaatst door cuddles Bekijk bericht
    Inderdaad, in 2006 ben ik van dit forum weggegaan naar betere oorden omdat het niveau en de verdraagzaamheid hier sterk achteruit ging. Af en toe kom ik nog eens kijken, maar de lange tenen zijn er nog steeds. Al wat ik geleerd heb, heb ik geleerd uit andere fora waar, zoals ik al zei, degelijke en oprechte kritiek wordt geleverd en waar men daardoor vooruitgang boekt.

Waarom zou ik hier foto's moeten posten, om me te bewijzen? Tegenover wie? Ik heb nergens beweerd dat ik 'meestervol' tewerk ga in mijn fotografisch werk, maar ik heb wel jarenlang bijgeleerd, info opgezocht, foto's onderworpen aan kritiek en de kritiek opgeslorpt en eruit geleerd.

Vind jij dan dat men geen kritiek mag geven omdat men zelf nog aan het leren is? Moet ik eerst 'jouw standaard' behalen vooraleer mijn kritiek waardevol kan zijn? Laat me niet lachen.

Whatever, Henri
    Ik ben ook van mening dat je comments kunt geven zonder dat je zelf post of ook maar iets van fotografie kent. Beschrijven wat je gevoel is bij een foto kan iedereen. Als je technisch wilt worden moet dat wel vanuit een bepaald niveau van kennis komen.
    Men moet hier ook geen foto's posten om te bewijzen dat met het waardig is om comments te geven, al kan het uw geloofwaardigheid bij sommige wel verhogen.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cuddles Bekijk bericht
      Al wat ik geleerd heb, heb ik geleerd uit andere fora waar, zoals ik al zei, degelijke en oprechte kritiek wordt geleverd en waar men daardoor vooruitgang boekt.
      Laat me niet lachen.
      Whatever, Henri
      Kom op met de geit man en zeg ons eens op welke fora we beter zijn.
      Wie A zegt moet ook B.... of is dat enkel info voor elite?
      Kan er ook niet mee lachen.
      No doubt,cuddles

Henri
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Kom op met de geit man en zeg ons eens op welke fora we beter zijn.
        Wie A zegt moet ook B.... of is dat enkel info voor elite?i
        Yep

he jakkes, ik vind dit sneu voor de TS!!
        Cuddles , moet dit nou echt?
        Natuurlijk willen ook beginnelingen een eerlijke beoordeling. Maar de jouwe:

Citaat:
        Sorry voor mij is dit geen portret maar gewoon een snapshot zoals iedere ouder er wel honderden heeft (mezelf inbegrepen, alhoewel ik serieus veel shots in de vuilbak durf kieperen). Afgesneden kin vermijden, geen interactie, slechte belichting, dus een snapshot, mijns inziens.
        is een waterval van krachttermen en beledigingen, zonder dat je tips geeft aan de TS om mee verder te kunnen oefenen. Daar zit 'm denk ik de kneep. Jouw kritiek was niet degelijk, waarschijnlijk wel oprecht.
        Het is heel makkelijk om een foto af te branden, maar des te moeilijker denk ik om goede feedback te geven. Gelukkig zijn er genoeg ervaren fotografen die nog steeds het geduld kunnen opbrengen om beginnelingen op weg te helpen. Neem daar een voorbeeld aan! Ik vind het zo jammer als een topic zo om zeep geholpen wordt. Het is eigenlijk ook een belediging voor de TS!!
        Waarom zo defensief? Ik brak de foto niet 'gewoon' af, mijn opmerkingen ZIJN net de punten waar gewerkt aan kan worden. Of hebben jullie liever altijd te horen 'goed zo', mooi', 'toch niet mijn ding', ja daar zal men veel van leren...

Weg met die lange tenen en kweek wat olifantenvel, wie wil leren moet tegen een stootje kunnen. Maar ik zal mijn best doen om mijn kritiek aan jullie regels te onderwerpen en in watjes te wikkelen...

En nu ben ik hier weg!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
          Wat niet onderbouwde comment is de volgende die ik gelezen heb
          Titel van de foto "Wolkenpartij" comment van iemand " de wolken storen mij op de foto"
          Dat moet je dan lezen als beginnend fotograaf.

Robby
          'k Kon er nogthans wel mee lachen. (was mijn foto)

Je moet gewoon de goede commentaar en tips meepakken en de hmmmmm, hoe zal ik het delicaat verwoorden... andere commentaar, wel, denk er het jouwe van en ga snel verder.

Fabienne, ik vind het standpunt en de belichting van de kleuter tof. Maar ik had graag een volledige kin en een iets minder donker linkeroog (van de kleuter) gezien. Nu is dat oog zo'n donkere vlek.

Comment

Sorry hoor mensen, ik vind dit geen "bot neersabelen", en zeker geen "waterval van krachttermen en beledigingen" Jeezes, wat zijn de tenen hier toch ontzettend lang op dit forum. Ik kan cuddles daarin volledig bijtreden.

Als we hier altijd op eieren moeten lopen om een foto te beoordelen, dan leert een topicstarter er ook niets van. Men moet eerlijk en duidelijk mogen zeggen waar het op neer komt, en dat heeft cuddles volgens mij gedaan, zonder bot te zijn.

Wat de foto betreft: ze kan beter, maar ze is redelijk, zeker voor een beginnershoek. De fouten en sterke punten zijn al voldoende aangehaald door mijn voorgangers

Wees ook eens de wijze woorden van robbydorine indachtig:
            Waar men ook rekening moet mee houden en dat heb ik al een paar keer hier gezegd, is
            dat het in geschreven tekst zeer moeilijk is om iets te verkondigen omdat men niet kan gebruik maken van intonatie in je stem, bepaalde gebaren die je maakt, gezichtuitdrukkingen die bij een gesprek horen en nog andere waarmee je uw bedoeling kun kenbaar geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
              Ik vind de uitleg hier van dit forum niet logisch en vind dat dit zou moeten veranderd worden

"Beginnershoek Forum voor het tonen van uw éérste foto's of leuke snapshots welke je (niet direct) ter beoordeling wil aanbieden.
              tis maar hoe je het wil lezen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                tis maar hoe je het wil lezen.
                grt,bouk.
                "Beginnershoek Forum voor het tonen van uw éérste foto's of leuke snapshots welke je niet direct ter beoordeling wil aanbieden".

Bouk dit kan je toch maar op één manier lezen, niet.
                Robby
                Last edited by robbydorine; 5 april 2009, 02:03.

Comment

feitelijk staat er:
                  Beginnershoek Forum voor het tonen van uw eerste foto's en snapshots welke je ter beoordeling wil aanbieden.

Niet direct staat tussen haakjes...ik denk dat men bedoelt dat in tegenstelling in het forum fotobeoordeling of showcase, de kritieken niet al te technisch en te veeleisend moeten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    feitelijk staat er:
                    Beginnershoek Forum voor het tonen van uw eerste foto's en snapshots welke je ter beoordeling wil aanbieden.

Niet direct staat tussen haakjes...ik denk dat men bedoelt dat in tegenstelling in het forum fotobeoordeling of showcase, de kritieken niet al te technisch en te veeleisend moeten zijn.
                    Zoals je zelf zegt in "Wolkenpartij" "Lezen is ook nog best een vak"

Het feit dat de uitleg op verschillende manieren kan geinterpreteerd worden ( en dat wordt hij ) wil zeggen dat er iets mis mee is.
                    Ik vind juist wel dat men hier technisch mag zijn zolang die maar verstaanbaar is voor de TS'R. Anders heeft die er niets aan.
                    Je hebt natuurlijk een punt dat je niet moet overdrijven en dat de TS'r nog plezier en moed moet hebben na het lezen van de comments.
                    Robby

Comment

Mooi portret in de beginnershoek!
                      Een tikkeltje scherpte kan hij wel verdragen en het verschil tussen het warme deel links en de koude kleuren rechts brengen hem wat uit balans.
                      Maar de uitsnede is niet zó slecht; 't is niet volgens alle regels van de kunst en wellicht had de kin er op gemogen maar we zien wat we willen zien.

P.S.: uit het "sticky" bij die forumdeel:
                      In dit forum kun je als beginnende fotograaf je eerste foto's plaatsen. Ook een foto waarvan je niet echt tevreden bent maar welke je toch graag wil laten zien kun je hier kwijt.
                      Van de bezoekers wordt verwacht dat ze eerder milde commentaren en/of opbouwende kritieken geven.
                      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                      Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                      X