Even los van de foto: dat standbeeld op de tweede foto vind ik erg goed. 't Lijkt sprekend op de laatste momenten van het standbeeld van Saddam Hoessein.
Hoi mannen, hier even mijn onverbloemde mening voor wat ze waard is: Buiten het feit dat ik het helemaal niet voor koningen en koninginnen heb vind ik de eerste foto de beste, maar zoals reeds gezegd komt het standbeeld niet echt los van de achtergrond (zijn ook wel moeilijke kleuren) anders best een goede foto maar niet echt voor in mijn huis.
De tweede vind ik minder, het val effect ligt me niet echt. Misschien ook even rechten, het lijkt erop dat de foto wat schuinstaat.
Ik vraag me af hoe een foto op 45 graden zou geweest zijn (tussen foto 1 en 2). Ik denk dat daar wat meer dynamic en diepte had ingezeten.
VG Flash
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Niet verkeerd bedoelt; maar waarom post een seniormember in Beginnershoek
Niet dat er iets verkeerd is aan beginnershoek; maar iemand die al zoveel "ervaring" heeft in het beoordelen van foto's heeft toch al kennis en talent genoeg om in beoordeling te posten ? Of mis ik iets
Sorry robbydorine, ik vind het een afschuwelijk beeld (ik ken dan ook niets van beeldhouwen), maar dat heeft niets met de foto's te maken.
Maar ik vind helaas de foto's ook niet zo boeiend. Het zijn gewone registraties van andermans kunstwerk en hebben dus fotografisch niet zo veel inhoud.
Ik bedoel, de foto's zouden kunnen dienen voor de portfolio van de beeldhouwer, maar niet voor de portfolio van een fotograaf.
Ik zie wel dat je de composities goed hebt verzorgd. Dus eigenlijk toch een fotografische meerwaarde bij nader inzien.
Niet verkeerd bedoelt; maar waarom post een seniormember in Beginnershoek
Niet dat er iets verkeerd is aan beginnershoek; maar iemand die al zoveel "ervaring" heeft in het beoordelen van foto's heeft toch al kennis en talent genoeg om in beoordeling te posten ? Of mis ik iets
Wat men weet is niet altijd wat men kan. De beste stuurlui staan aan wal. Als ik een foto post en dat zijn er tot nog toe niet veel, moeten die aan een bepaald criteria voldoen.
Comments geven en zelf slechte foto's posten zou een beetje belachlijk zijn. En de foto's die ik hier in beginnershoek plaats voldoen voor mij dan ook maar voor beginnershoek. Mijn eigen kritiek houd me tegen deze foto's in een ander forum te zetten. Maar dat zal wel beteren.
Sorry robbydorine, ik vind het een afschuwelijk beeld (ik ken dan ook niets van beeldhouwen), maar dat heeft niets met de foto's te maken.
Maar ik vind helaas de foto's ook niet zo boeiend. Het zijn gewone registraties van andermans kunstwerk en hebben dus fotografisch niet zo veel inhoud.
Ik bedoel, de foto's zouden kunnen dienen voor de portfolio van de beeldhouwer, maar niet voor de portfolio van een fotograaf.
Ik zie wel dat je de composities goed hebt verzorgd. Dus eigenlijk toch een fotografische meerwaarde bij nader inzien.
De foto's zijn inderdaad niet boeiend, zoals je zegt. Was ook niet de bedoeling omdat ik in tijdnood zat ( openbaar vervoer). Maar dat maakt van iemand een goede fotograaf dat hij ook in tijdnood een boeiende foto maakt zonder veel na te denken.
Het ging mij dan ook om de compositie. Van een portofolio zit ik nog ver af
Hoi mannen, hier even mijn onverbloemde mening voor wat ze waard is: Buiten het feit dat ik het helemaal niet voor koningen en koninginnen heb vind ik de eerste foto de beste, maar zoals reeds gezegd komt het standbeeld niet echt los van de achtergrond (zijn ook wel moeilijke kleuren) anders best een goede foto maar niet echt voor in mijn huis.
De tweede vind ik minder, het val effect ligt me niet echt. Misschien ook even rechten, het lijkt erop dat de foto wat schuinstaat.
Ik vraag me af hoe een foto op 45 graden zou geweest zijn (tussen foto 1 en 2). Ik denk dat daar wat meer dynamic en diepte had ingezeten.
VG Flash
Wat bedoel je met die 45 graden.
De schuine stand was juist de aanzet om deze foto te nemen. Het typeerd Kon. Boudewijn zoals hij was. Groot dat hij was, hij probeerde altijd op gelijke hoogte te komen tijdens een ontmoeting. Een typische houding die voor mij dit stanbeeld een meerwaarde geeft en ook een foto waard is.
Wat de kleuren betreft zijn het hier ook zoals je zegt moeilijke kleuren. De bruine bladeren die ik niet wou veranderen in een volledige wazige achtergrond en de olijfgroene kleuren die bekend staan en ik kan het weten, als camouflerende kleuren. Een kleur die bedoeld is om op te gaan in de achtergrond. Een weinig opvallende kleur.
Comment