Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

baby

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: baby

Alvast bedankt voor de vele reacties , al vind ik sommige (de negatieve) wel wat overdreven zoals die verwijzing naar de nazi's . Maar zo zie je dat smaken serieus kunnen verschillen . Het had idd waarschijnlijk beter geweest als de foto minder gecropt zou zijn maar had storende elementen op de foto zoals bvb de tv .

Groeten

Comment

Bij mij roept dit geen beeld op van enge praktijken in WOII. Ik respecteer deze mening wel, maar vind hem zelf ver gezocht. Mijn dochters hebben ook knal blauwe ogen en ik vind het prachtig om die mooi in beeld te krijgen. Oke, deze is bewerkt en de inkleuring van de ogen is niet nodig om deze mooie foto nog mooier of pakkender te maken....dan nog is blauw niet FOUT.
      Ik ben maar een prutser Vlieger, maar vind deze foto wel pakkend. Ik zou graag iets meer achtergrond zien, zodat zijn/haar hoofdje niet zo "gevangen" overkomt. Verder vind ik hem
      Last edited by Monica; 15 maart 2009, 15:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Vind de bewerking ook volledig misplaatst. De baby moet niet omgetoverd worden in een freak.
        Het herinnert mij een film over de Duitse testen, tijdens wereldoorlog II, i.v.m. het creëren van de blonde übermensch met blauwe ogen.

Henri
        Ik vind dit bij nader inzien toch een hele dubieuze onplezierige opmerking en voel mij als TROTSE mama van toevallig (en niet genetisch gemanipuleerde) 3 blonde meiden met blauwe ogen ietwat geraakt.
        Last edited by Monica; 15 maart 2009, 15:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Ik vind dit bij nader inzien toch een hele dubieuze onplezierige opmerking en voel mij als TROTSE mama van toevallig (en niet genetisch gemanipuleerde) 3 blonde meiden met blauwe ogen ietwat geraakt.
          Proficiat met je schattige meiden. Begrijp me niet verkeerd, ik ook vind mensen met blauwe kijkers knap, maar de bewerking die hier doorgevoerd werd vind ik van het goede te veel. Een babyfoto roept bij mij aldijd iets teders, warms, aangenaams, ja zelfs euforisch op, maar ik ben dan ook maar een simpele doodgewone mens die dergelijk onderwerp altijd in al zijn kleurschakeringen (god zij dank) mag aanschouwen. Een kleurloos zwart-wit beeld ken ik enkel van de medische beeldvorming en dat wekt bij mij meestal minder aangename gevoelens op. Als men dan zo'n mooie levensecht kleurbeeld gaat omvormen tot een monotoon zw-w beeld, met extra nadruk op de blauwe ogen, dan krijg ik het even moeilijk en dan wordt mijn reactie ook pessimistisch beïnvloed. Dergelijke bewerkingen zijn volgens mijn bescheiden mening volledig misplaatst.
          Het resultaat roept bij mij pijnlijke herinneringen op aan een voorval in mijn familie tijdens W.O. II.

Mensen willen hier absoluut de werkelijkheid veranderen. Photoshop is in dergelijke gevallen dikwijls het middel om de ganse zaak maar te verzieken. Wat scheelt er met de realiteit? Sommigen gaan zelfs zover om aan hun pasgeborene vulgaire vliegen-vleugeltjes aan te passen naar anallogie met engeltjes. Ik hoop maar dat ze het lot niet tarten.

Algemene opmerking: ik geef graag positieve opmerkingen maar negatieve en/of opbouwende kritiek komt daarbij ook af en toe te pas.

Henri
          lidnummer: BD0435BE

Comment

Sorry Henri voor mijn ietwat emotionele reaktie. Ik begrijp je kritiek op de bewerking.
            Opbouwende kritiek is juist iets waar je een foto voor plaatst (lijkt mij zo)
            Ik twijfel of een referentie naar WOII opbouwend is, maar begrijp je intentie.
            Terug naar de foto!!!! excuus.

Comment

Was ook mijn eerste reakties.
              Als ik zie welke comments hier al gegeven zijn moet ik mezelf niets verwijten over deze reactie.
              TS zegt " was een probeersel" denk dus dat er over dit compo niet veel is over nagedacht of dat er een bepaalde boodschap achter zit. Als men wat probeerd kan men ook deze reaktie's krijgen.
              Maar stel je voor dat de ogen ook in zw zijn dan had ik gedacht "weeral een foto van een baby, de zoveelste". De blauwe ogen geven mij een reden om niet verveeld, naar een foto te kijken en dan mischien gewoon verder te gaan zonder een comment te geven.
              Vind ik het mooi? Nee
              Is het iets speciaals? ja.
              Dit is een experiment en experimenteren is de basis van onse beschaving en kennis.
              Dit kan voor mij zolang ik niet verplicht wordt om dit goed te vinden.
              Robby
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

en optie had kunnen zijn: drie opnamen met drie verschillende kleuren ogen en de vraag erbij....welke komt het beste/mooist over!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als je de foto op zich bekijkt, is hij helemaal niet slecht, met een mooie lichtinval, maar heeft hij een doorgedreven centrale compositie en de ogen staan dus helemaal centraal. De bewerking van de ogen doet hier wel wat ze moet doen... aandacht vragen. Er is nog niemand die een opmerking gemaakt heeft over de compositie, behalve dan het beeldvullende, dus doen de kleurtjes m.i. helemaal wat ze moeten doen.

Comment

Working...
                  X