Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eentje van een eendje in de haven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eentje van een eendje in de haven

Sony A200 - Tamron 18-200 - F/8 - 1/200 - iso 100 - 200 mm

Mvg, Marc
    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
    http://fotos.mdlfoto.be/

Re: Eentje van een eendje in de haven

Met deze foto heb ik een probleem.
    Ik beweer niet dat het zo is maar ik heb de indruk dat het stuk vleugel boven de blauwe pluimen, knip en plakwerk is. Er klopt daar iets niet met de schaduw. Dat stuk ligt er precies boven op.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

idd , als amateur vind ik ook dat deze woerd nie lekker in z'n pluimen zit ....

Comment

Die woerd zit perfect in zijn pluimen hoor.
        Zonder truukjes achteraf.
        Ik zou trouwens niet weten waarom.

Comment

Mij was het eigenlijk helemaal niet opgevallen dat er iets raar was aan die pluimen ( als ik erop begon te letten zag ik het wel), en als de fotograaf zegt dat hij er niet aan geknoeid heeft zal dat wel zo zijn he.
          Voor de rest: op het eerste zich zitten DOF en compositie oke. Mooi wazige achtergrond, genoeg 'kijkruimte' voor de eend en de ketting op de voorgrond vind ik ook tof.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leen! Bekijk bericht
            Mij was het eigenlijk helemaal niet opgevallen dat er iets raar was aan die pluimen ( als ik erop begon te letten zag ik het wel), en als de fotograaf zegt dat hij er niet aan geknoeid heeft zal dat wel zo zijn he.
            Voor de rest: op het eerste zich zitten DOF en compositie oke. Mooi wazige achtergrond, genoeg 'kijkruimte' voor de eend en de ketting op de voorgrond vind ik ook tof.
            Waar heeft hier de fotograaf gezegd dat hij er niet aan geknoeid heeft.
            Of heb ik een commentaar gemist
            Robby

Comment

Je hebt gelijk, het was inderdaad iemand anders die dat zei. Sorry, te snel gelezen.

Comment

Aan de foto is wel wat gewerkt, maar niet geknoeid en ook geen 'plak en knip'
                werk. Hier onder staat de onbewerkte originele versie. Wat ik wel gedaan heb is :
                1. gecropt, om de eend minder centraal te zetten.
                2. de foto verlicht.
                3. de foto verscherpt.
                Daaronder nog een andere foto van hetzelfde eendje ter vergelijking.

Mvg, Marc
                Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                http://fotos.mdlfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanalleswa Bekijk bericht
                  Aan de foto is wel wat gewerkt, maar niet geknoeid en ook geen 'plak en knip'
                  werk. Hier onder staat de onbewerkte originele versie. Wat ik wel gedaan heb is :
                  1. gecropt, om de eend minder centraal te zetten.
                  2. de foto verlicht.
                  3. de foto verscherpt.
                  Daaronder nog een andere foto van hetzelfde eendje ter vergelijking.

Trek het je niet aan, sommige BD-leden denken echt, compleet ten onrechte, dat ze barsten van de fotografiekennis.
                  Dat ze dit denken daar heb ik geen problemen mee hoor, alleen spijtig dat sommigen deze onkunde ook wensen te verkondigen. En dan nog maar al te dikwijls met luide stem .

Het spijtige is dat dit dan wel een aantal anderen een massa werk kost om te trachten de desinformatie, die deze non-talenten hebben verkondigd, weer recht te zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    Met deze foto heb ik een probleem.
                    Ik beweer niet dat het zo is maar ik heb de indruk dat het stuk vleugel boven de blauwe pluimen, knip en plakwerk is. Er klopt daar iets niet met de schaduw. Dat stuk ligt er precies boven op.
                    Robby
                    Dit is klinkklare onzin...
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

hey Marc, ik vind het een goede foto "eend" en die op het water ook trouwens
                      sam en ik hebben iets met eenden zo wie zo

Comment

Mooi eendje, lekker scherp met juiste dof
                        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                        www.cromagnonman.be

Comment

Goeie uitsnede, scherpte en licht zitten goed, en goeie camera en lensinstellingen... weinig op aan te merken.

Comment

weinig op aan te merken, goe gedaan
                            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                              Trek het je niet aan, sommige BD-leden denken echt, compleet ten onrechte, dat ze barsten van de fotografiekennis.
                              Dat ze dit denken daar heb ik geen problemen mee hoor, alleen spijtig dat sommigen deze onkunde ook wensen te verkondigen. En dan nog maar al te dikwijls met luide stem .

Het spijtige is dat dit dan wel een aantal anderen een massa werk kost om te trachten de desinformatie, die deze non-talenten hebben verkondigd, weer recht te zetten.
                              En hij mag het blijven doen.
                              Gelukkig zijn we met twee die het zelfde gevoel hebben (zie commentaar Kurt1968)
                              Tekst goed lezen(altijd het zelfde probleem)
                              "Ik beweer niet dat het zo is maar ik heb de indruk dat het stuk vleugel boven de blauwe pluimen, knip en plakwerk is"
                              Zal we weer fake zijn he leonbidon om de mensen op te jutten
                              Robby

Comment

Working...
                              X