Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cinquantenaire

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cinquantenaire

Bij deze terug aangepast.... Met excuses!
    Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

ha,nu zie ik ze ook alledrie,mooie platen,voorkeur voor 2

Comment

volg de voorgangers
        groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cameljack Bekijk bericht
          Bij deze terug aangepast.... Met excuses!
          Bedankt voor de snelle reactie
          Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
          Canon eos 7D Mijn site

Comment

idd fantastische reeks van de drie "opeenvolgende" fotos ..... maar kan enige uitleg verschaffen over foto 2..? Bedoel hoe je aan die rode en witte strepen komt , welke diafragma , welke sluitertijd, en welke iso norm je genomen hebt ? Excuseer me maar ben een "beginneling" vandaar mijn vragen he ....

anders een mooie reeks fotos ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cybertuurke2005 Bekijk bericht
              idd fantastische reeks van de drie "opeenvolgende" fotos ..... maar kan enige uitleg verschaffen over foto 2..? Bedoel hoe je aan die rode en witte strepen komt , welke diafragma , welke sluitertijd, en welke iso norm je genomen hebt ? Excuseer me maar ben een "beginneling" vandaar mijn vragen he ....

anders een mooie reeks fotos ....
              @cybertuurke:

De witte en rode strepen zijn eigenlijk gewoon lichten van voorbijrijdende wagens. Dergelijke foto's neem je met sluitertijden van meerdere seconden. Omdat er weinig licht is en de wagens voorbijrijden, zie je de wagens eigenlijk niet op de foto. De lampen geven uiteraard wel behoorlijk wat licht af en worden dus wel opgepikt. Terwijl de sluiter openstaat, verplaatst het licht zich en krijg je dus een streep.
              Omdat ik een foto wilde met behoorlijk veel scherptediepte heb ik de foto genomen met een redelijk ver dichtgedraaid diafragma. Toen ik de foto maakte, heb ik daar redelijk veel mee gespeeld en verschillende foto's genomen met waarden tussen f8 en f18. Uiteindelijk vond ik deze de mooiste (maar dt is dus een beetje proberen en prutsen tot je tevreden bent).

De exif van de foto hieronder:
              Exposure Time: 25 sec.
              Aperture Value: f/10.1
              ISO Speed Rating: 100

Comment

Deze reeks hoort hier helemaal niet. Deze reeks hoort in showcase.
                Wat ik de voorbijde week daar heb zien verschijnen in architectuur verzinkt hierbij in het niets.
                Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Ferme serie. Ik hou wel van foto's met veel scherpte.
                  Blijkbaar weet iedereen welke plek dit is.
                  Wel, bijna iedereen

Comment

Heel erg bedankt voor de positieve reacties.

@dares: de foto's werden in Brussel genomen.

Uit Wikipedia:
                    Het Jubelpark (Frans: Parc du Cinquantenaire) is een (tentoonstellings)park in Brussel dat werd aangelegd onder impuls van Koning Leopold II om de vijftigste verjaardag van de Belgische onafhankelijkheid (1880) te vieren.

Het opvallendste bouwwerk is de triomfboog, die in 1905 werd voltooid. Hij bestaat uit drie gelijke bogen met bovenop de boog een bronzen beeld dat Brabant op een strijdwagen, voortgetrokken door vier paarden, voorstelt. Aan de voet van de triomfboog vindt men aan weerszijden in totaal acht beelden die de overige provincies verbeelden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                      Deze reeks hoort hier helemaal niet. Deze reeks hoort in showcase.
                      Wat ik de voorbijde week daar heb zien verschijnen in architectuur verzinkt hierbij in het niets.
                      Zo is het. Prachtige opnamen, met de derde als topper.
                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

Comment

beginner? denk het niet he! :d
                        goeie foto's!
                        de stervorming op 3 is niet TE opvallend, maar net goed
                        No rules. Great shots.
                        -

Comment

Knappe reeks ook voor mij met voorkeur voor nr 3 die vind ik supper

Deze foto's mogen van mij in de showcase

Groeten

Joeri
                          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
                            beginner? denk het niet he! :d
                            goeie foto's!
                            de stervorming op 3 is niet TE opvallend, maar net goed
                            Eumh, eigenlijk wel een beginner... eerste dslr (nikon d60) gekocht december 2008 als kerstcadeau voor de vriendin. Ik vond het zelf zo'n leuk speelgoed dat ik me half februari een S5Pro aangeschaft heb (waarvan ik de tijd en datum nog moet instellen- staat nog verkeerd in de exif's van de foto's).
                            Dit is het type foto dat je als beginner goed kunt maken als je er de tijd voor neemt: een bewegend onderwerp fotograferen en dan de juiste belichting, DOF, etc... bekomen vergt volgens mij een pak meer ervaring... Sneller worden, dat is dan ook mijn volgende "doel"... :-)

Comment

MET RESPECT HOED AF
                              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cameljack Bekijk bericht
                                Eumh, eigenlijk wel een beginner... eerste dslr (nikon d60) gekocht december 2008 als kerstcadeau voor de vriendin. Ik vond het zelf zo'n leuk speelgoed dat ik me half februari een S5Pro aangeschaft heb (waarvan ik de tijd en datum nog moet instellen- staat nog verkeerd in de exif's van de foto's).
                                Dit is het type foto dat je als beginner goed kunt maken als je er de tijd voor neemt: een bewegend onderwerp fotograferen en dan de juiste belichting, DOF, etc... bekomen vergt volgens mij een pak meer ervaring... Sneller worden, dat is dan ook mijn volgende "doel"... :-)
                                Mijn complimenten.
                                Ik zei het al eens eerder: soms denk ik dat de moderne foto-hobbyist denkt dat het met een dslr vanzelf gaat, en daarom geen aandacht aan het fotograferen hoeft te besteden - ik crop het wel op de computer en voeg de dof later wel toe
                                Goed gedaan.
                                meer over mijn fotografie is te vinden op
                                http://www.nandoonline.com

Comment

Working...