Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krokus 3x anders

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Krokus 3x anders

Vandaag nog wat genoten van het zonnige weer, en geprobeerd om de krokus op foto te krijgen.

foto1

foto2

foto3

groetjes, Ingrid_K

ps. voorlopig nog zonder statief, maar wel met ondersteuning van de camera. Heb wel gisteren buiten portretfotos genomen met statief, maar deze moet ik nog omzetten naar warme zwart-wit kleur. (is voor 50jarig jubileum)
    Last edited by ingrid_k; 8 maart 2009, 21:24. Reden: formaten aangepast (nav commentaar)

Re: Krokus 3x anders

'k Vind ze mooi, maar jammer dat de foto's zo klein zijn.

Comment

Dit zijn helemaal geen beginnersfoto's meer !

ohja.... foto 1 is klein klein beetje overbelicht.
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Dit zijn helemaal geen beginnersfoto's meer !
        De beginners zijn niet meer zoals vroeger hé;
        Ik herinner me nog de tijd van 50 jaar geleden...de bloemetjes en de bijtjes....

maar dat doet er niet toe zeker?

On Topic Mooie "beginnerfoto 's"...das zeker.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Ik denk dat je de beginners van vroeger en nu niet meer kunt vergelijken omwille van het verschil in toestellen. Vroeger moest alles door de fotograaf ingesteld worden en gebeurde er veel in de doka. Nu wordt helpt het toestel waar het mis kan gaan bij de beginner en het doka gebeuren is veel makkelijker geworden met de computer.
          on topic
          Voor mij zijn deze foto' s er over. Trop et trop en teveel is teveel. Dit in verband met de felheid van de kleuren.
          Wat is er hier gedaan aan bewerking?
          Robby
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

Het enige wat ik doe is croppen en resizen voor het overige hou ik me als beginner me nog niet bezig met wijzigen van kleuren of andere zaken in fotoshop.
            Dus de kleuren zijn niet gemanipuleerd, vermoedelijk door het zonlicht net wat te overbelicht.
            Foto 1 is effectief overbelicht (zie je aan krokusblad), en foto2 heb ik wel een stuk uitvergroot, ik vond de schaduw leuk van de stamper. Foto 3 vond ik persoonlijk niet slecht.
            Sta altijd open voor kritiek, en hoe het anders te doen.
            groetjes, Ingrid_k

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingrid_k Bekijk bericht
              Het enige wat ik doe is croppen en resizen voor het overige hou ik me als beginner me nog niet bezig met wijzigen van kleuren of andere zaken in fotoshop.
              Dus de kleuren zijn niet gemanipuleerd, vermoedelijk door het zonlicht net wat te overbelicht.
              Foto 1 is effectief overbelicht (zie je aan krokusblad), en foto2 heb ik wel een stuk uitvergroot, ik vond de schaduw leuk van de stamper. Foto 3 vond ik persoonlijk niet slecht.
              Sta altijd open voor kritiek, en hoe het anders te doen.
              groetjes, Ingrid_k
              Ik moet nu eerlijk zijn dat dit soort van foto's niet veel voorkomt wat betreft belichting en scherpte.
              Mijn ogen moeten nog wat wennen
              Wat ik nog vergeten ben. Ik vind dat uw naam goed staan op de foto's wat plaats en vorm betreft, Heel bescheiden en niet opvallend. Houden zo.
              Ik heb ze nu al een paar keer bekeken en mijn ogen beginnen zich aan te passen
              Ik denk dat ik bij mijn eerste beoordeling een beetje geschrokken ben.
              Voor mij mogen ze alle drie.
              Robby

Comment

Hallo,

Ik heb gisterenavond de foto's nog doorgestuurd naar mijn werk, op het scherm van de portable zie ik dezelfde kleuren als deze die ik thuis zie, maar op het scherm (ik sluit op het werk de portable aan op een apart scherm) zie ik te felle kleuren en is dat zachte paarse een tja ... inderdaad een kleur die erover is. En heb je volledig gelijk.
                Heb er weer een dilemma bij. Hoe kan je nu weten of de kleuren correct zijn ?

Voorlopig ga ik me er nog niet teveel zorgen overmaken, eerste bekommernis is om goede composities te maken, de scherpte te leggen waar ze best ligt en om te proberen om uitgebrande plekken te voorkomen. Het meeste dat ik wil vastleggen zijn bloemen omdat dit hier de hobby van de echtgenoot is.

Bedankt voor je reactie, anders had ik dit niet geweten.

mvg, Ingrid_k

Comment

foto 1 is misschien wat overbelicht in de bloem, maar ik vind dit qua compo zeer geslaagd
                  mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingrid_k Bekijk bericht
                    Hallo,

Ik heb gisterenavond de foto's nog doorgestuurd naar mijn werk, op het scherm van de portable zie ik dezelfde kleuren als deze die ik thuis zie, maar op het scherm (ik sluit op het werk de portable aan op een apart scherm) zie ik te felle kleuren en is dat zachte paarse een tja ... inderdaad een kleur die erover is. En heb je volledig gelijk.
                    Heb er weer een dilemma bij. Hoe kan je nu weten of de kleuren correct zijn ?

Voorlopig ga ik me er nog niet teveel zorgen overmaken, eerste bekommernis is om goede composities te maken, de scherpte te leggen waar ze best ligt en om te proberen om uitgebrande plekken te voorkomen. Het meeste dat ik wil vastleggen zijn bloemen omdat dit hier de hobby van de echtgenoot is.
                    Bedankt voor je reactie, anders had ik dit niet geweten.

mvg, Ingrid_k
                    Je bent aardig op weg
                    Robby

Comment

Aah, super Bedankt om ze wat groter te maken!
                      Awel, felle kleurtjes of niet, ik vind ze super. Misschien een beetje beroepsafwijking? Ik maak ook alles lekker fel voor mijn kleuters, hihi.

Comment

Working...
                      X