Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huisje op de heide

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Huisje op de heide

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
    Dat is wat ik bedoel men krijgt de indruk dat ze onscherp is of onscherpte wordt er door versterkt.
    Robby
    Das hem helemaal hoor ...het is iid de INDRUK , het gegoogled maar er komt niets over naar boven. ...er is er geen een die zegt ......een hogere iso geeft scherpte verlies, wel geven ze aan dat je een onscherpere indruk krijgt. maar als je met veel licht je iso omhoog doet , en vervolgens ga je een stop kleiner diafragma zetten (globaal de zelfde hoeveelheid licht dacht ik ) je bijna geen verschil in scherpte ziet.......wat overigens wel sterk afhankelijk is van de camera/sensor die je gebruikt. De ene sensor is nu eenmaal gevoelliger voor ruis bij hoge iso waarden dan de ander.
    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
    Canon eos 7D Mijn site

Comment

Re: Huisje op de heide

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
      De ene sensor is nu eenmaal gevoelliger voor ruis bij hoge iso waarden dan de ander.
      Klopt, naarmate de pixel-grootte kleiner wordt op een sensor wordt de ruis hoger.

Daarom ook dat bij een FF-camera van 12 MP minder ruis voorkomt dan bij een camera met eenzelfde aantal MP maar met een cropped sensor.

Natuurlijk zijn er nog tal van andere factoren die ruis in de hand werken he, zelfs de manier van verwerken van informatie van de sensor naar de geheugenkaart bepaalt of er meer of minder ruis op een foto staat.
      Mvg,David
      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Working...
      X