Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto's op het forum, rondreis USA deel 1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste foto's op het forum, rondreis USA deel 1

Zo, na heel wat gelezen en vooral gekeken te hebben op het forum zal ik ook maar eens wat foto's posten... Ik volg momenteel een cursus fotografie, maar heb nog voor de cursus heel wat kunnen oefenen tijdens mijn rondreis aan de westkust van Amerika. Zo heb ik de staten California, Nevada, Arizona en Hawaii gezien...
    Eerste foto is onderweg in Yosemite

Hooverdam

Grand Canyon

Ik zou het fijn vinden dat jullie wat comments geven op de foto's... zodat ik er uit kan
    leren!
    Van Las Vegas, Los Angeles en Hawaii heb ik ook nog enkele mooie foto's, die zal ik morgen posten, anders wordt het mss wat veel?!
    Last edited by Assy; 30 januari 2009, 13:06.

Re: Eerste foto's op het forum, rondreis USA

Drie mooie, zou enkel de tweede en derde wat meer contrast geven ,ze komen nu wat bleekjes over.

Comment

Drie mooie eerste foto's in de beginnershoek.

U vraagt, wij draaien (commentaar):

- Foto 1: ik denk dat je meer had kunnen spelen met de diepte, de aanzet is er, maar de afwerking niet. Een lager standpunt zodat er meer weg op stond had hier al kunnen helpen. Daarnaast zie liever de weg volledig in het midden, nu is het zo net niet.

- Foto 2: goed gezien van de tekst op de voorgrond, alleen spijtig van die 2 zuilen. Nu zit je met 2 onderwerpen op de voorgrond die beide de aandacht opeisen.

- Foto 3: goed idee om een aandachtstrekker op de voorgrond te plaatsen, zonder was de foto nogal saai geweest. Probeer es om het contrast wat op te trekken, de achtergrond is nu eerder aan de grijze kant, er zit niet veel leven in.

Van Las Vegas, Los Angeles en Hawaii heb ik ook nog enkele mooie foto's, die zal ik morgen posten, anders wordt het mss wat veel?!
      Je mag maar 1 topic met foto's plaatsen in een bepaald onderdeel op dezelfde dag (forumreglement). Als je dus nog meer foto's wil tonen, kan je deze morgen plaatsen.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Eerste zou ik van in 't midden van de baan nemen zodat die gele lijn mooi symetrisch in't midden lag.. eventueel ook een paar meter naar voren zodat die plek zand rechts van de baan onderaan in de foto er niet opstond (zodat je links en rechts van de baan enkel bomen ziet)

derde vind ik de mooiste, eventueel met kleuren enzo spelen om ze meer te satureren, komt wat flets over
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

ik vind de 1ste en de 3de de beste. De 2de foto mist een echt onderwerp vind ik, ik heb ook niet het gevoel dat je daar op één van de bijna grootste dammen ter wereld staat.

Bij de eerste foto zou ik wel nog proberen de steen links in beeld wat weg te werken, en zoals Brugje zei mag er wat meer contrast zijn!

maar toch mooie foto's, ik wou dat ik er al eens geweest was :-)
          Nikon D80 + kitlens 18-55 VR + Nikkor 1.8 50mm(flickr foto's)

Comment

Foto's missen wat punch, maar zijn niet zo slecht. Een beetje contrast toevoegen of een s-je in de photoshopcurve zal ze krachtiger maken.

1. Hier zou ik ook gaan voor volledige symmetrie. De steen links voor in beeld vraagt onmiskenbaar te veel aandacht.
            2. Onderaan heb je m.i. wat te veel, en bovenaan, links en rechts wat te weinig. Alles zit zo wat bij elkaar gewrongen. Een iets breder beeld was m.i. beter geweest. De tekst onderaan mag er zeker bij op, en de foto heeft best wel wat diepte, door de oeverlijn.
            3. Goed belicht, en met wat punch, vind ik het best een goeie. toch heb ik het gevoel dat ik elke moment de foto in kan vallen. Een tikje bodem en een lager standpunt, had m.i. nog beter geweest.

Let wel dat mijn commentaar misschien niet naar de beginner gericht is, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Comment

niet meer zo veel aan toe te voegen, alleen dat ik het ingenomen camerastandpunt bij de eerste opname juist goed vind, als je door de knieën gaat valt die mooie glooiing weg...weg.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bedankt voor de comments! Ik kan eruit afleiden dat ik de meeste foutjes met photoshop nog kan rechttrekken? Ik ken daar nog niet zoveel van, maar staat op het programma in de cursus, zal er al eens in neuzen...

Comment

Re: Eerste foto's op het forum, rondreis USA deel 1

Ik heb even wat geprobeerd met photoshop, is dit resultaat dan al beter of zit het hem nog ergens anders? Ik heb bij contrast was geschoven en bij de curve meer een s-vorm gemaakt!
                  Last edited by Assy; 1 februari 2009, 13:00.

Comment

Re: Eerste foto's op het forum, rondreis USA deel 1

Nu ben je een beetje té enthousiast geweest met contrast vind ik.

Comment

Working...
                    X