Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto's op het forum, rondreis USA deel 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste foto's op het forum, rondreis USA deel 2

Zoals reeds gezegd hier nog enkele foto's van de rest van onze rondreis... Eentje van Las Vegas en van Santa Monica Beach! De beste foto's van Hawaii zijn er een aantal meer, die zal ik morgen apart posten.
    Opnieuw, alle comments zijn welkom!!

Las Vegas (hotel Paris)

Los Angeles (Santa Monica Beach)
    Last edited by Assy; 30 januari 2009, 12:06.

Re: Eerste foto's op het forum, rondreis USA deel 2

De eerste heeft magnifieke kleuren! Ook mooie stervorming rond de lampen, waardoor het minder stoort dat ze zijn uitgebrand. Alleen nogal veel op 1 foto willen zetten waardoor de compositie wat druk is, maar het geeft wel een mooi beeld van Las Vegas.
    Als je toch op statief staat, diafragma wat kleiner en sluitertijd wat langer, zodat je meer scherptediepte krijgt.
    Lijkt me ook een mooie foto om eens een HDR van te maken. Misschien eens terug gaan?

Ook de tweede heeft heel mooie kleuren. Persoonlijk zou ik iets meer afstand nemen zodat het huisje kleiner is en minder dominant overkomt. Ik denk dat je op die manier ook meer aandacht geeft aan de rustige omgeving. Maar hier heb je mooi getoond wat ik bij de vorige foto wou zeggen: less is more!

Alleszinds, weer 2 mooie foto's, zeker voor in de beginnershoek.
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Assy, het is niet de bedoeling dat je hier AL je reisfoto's post, maar het is de bedoeling om uit de fouten in je foto's te leren.
      Je mag ze natuurlijk posten, zeker als ze zo mooi zijn als deze.
      Die eerste vind ik niet alleen schitterend, maar ook nog eens schitterend gemaakt.
      De lensflare in 't midden van het plaatje zou je misschien nog kunnen vermijden door een filtertje van de lens af te halen en de zonnekap te steken, maar dat is niet in alle gevallen zo. Ik vind dit een schitterende groothoekfoto, zo één waarbij mij eigenlijk de lensbolling niet stoort omdat de lijnen zo meespelen in de compo. Moest je deze rechttrekken, zou er trouwens veel te veel van het beeld afvallen.

De tweede vind ik ook niet slecht, maar daar zitten nog een paar storende elementen in die eraf mogen. Een kleine crop rechts en boven, en het draadje naar de paal misschien wegshoppen.

Comment

De tweede vind ik echt goed met heel mooie kleuren.
        De eerste vind ik heel wat minder omdat de camera te veel naar boven gericht werd. Ik 'mis' het onderste stuk.
        Kleuren en belichting vind ik OK.

Comment

Bedankt voor de comments!
          Bij de eerste heb ik idd het gevoel "ik sta weer zo op de plaats", druk was het er echt wel, de lichten en kleuren ware er ook heel mooi... Van de zonnekap hebben ze me op de cursus ook gezegd, ik had die practisch nooit opstaan, maar kan je best altijd opzetten?
          Bij de tweede op het strand heb ik er tientallen genomen, dit leek me de betere er uit, maar idd zoals jullie zeggen met wat meer afstand zou hij mooier zijn. Ik heb er zo ook een foto waarbij de toren eigenlijk volledig zwart is, welke ik best wel mooi vond, maar is dit uit den boze of mag het?

Comment

De eerste foto van de toren op het strand is veel beter!

Comment

Working...
            X