Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn foto's

Bovenste foto was een van m'n eerste foto's met een SLR camera.
    Camera was een Canon 350D.

Onderste foto is gemaakt met een canon powershot A520.

Re: Mijn foto's

Foto's nemen met tegenlicht is nu eenmaal niet van het gemakkelijkste en is dus duidelijk te zien in foto 2. en 1 is nu niet echt het schoolvoorbeeld van een leuke foto. Blijven proberen dus !
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

ik volg m'n voorganger niet i.v.m. de eerste foto!
      dergelijke reflecties kunnen héél erg boeiend zijn.

het verhaal van de tweede snap ik echter helemaal niet.
      deze staat (zowel technisch als inhoudelijk) voor mij vrij
      haaks op de eerste.

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

En wat hebben we hier nu van geleerd? Met een DSLR maak je automatisch betere foto's.

Comment

'k snap je niet, leonidas.
          wat heeft DSLR of compact daarmee te maken?

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            En wat hebben we hier nu van geleerd? Met een DSLR maak je automatisch betere foto's.
            Dus als iemand een foto maakt met een DSLR van eender welk onderwerp, onscherp en over- of onderbelicht dan is deze foto nog steeds beter dan een goed genomen foto met een compact-camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              'k snap je niet, leonidas.
              wat heeft DSLR of compact daarmee te maken?
              Oorspronkelijk geplaatst door imaginary Bekijk bericht
              Dus als iemand een foto maakt met een DSLR van eender welk onderwerp, onscherp en over- of onderbelicht dan is deze foto nog steeds beter dan een goed genomen foto met een compact-camera.
              Hoe vaak hebben we hier in het subforum Camera's geen vragen van mensen met een compactje die vanwege 'betere foto's' willen overstappen op een flinke DSLR? Telkens is dan het antwoord van mensen die het kunnen weten, dat de camera niet uitmaakt en dat goede fotografen ook met een compactje mooie foto's kunnen maken.

Hier zien we twee foto's: een met een DSLR gemaakt en een met een compactje. De eerste wordt goed gevonden, de tweede minder. Dan zou je de conclusie kunnen trekken dat de mensen-die-het-kunnen-weten van hierboven dus ongelijk hebben. Je gaat wél betere foto's maken met een DSLR.

<tijd om daar over na te denken>

Omdat ik dat natuurlijk niet serieus bedoeld heb, heb ik mijn post voorzien van een . Maar het is blijkbaar desondanks niet goed overgekomen.
              Last edited by Hanske; 23 januari 2009, 06:26.

Comment

ergens heb je wel gelijk, leonidas, maar in dit geval denk ik dat de TS
                bij het gebruik van z'n DSLR "bewuster" een foto nam dan met zijn compact.
                ik ging er eigenlijk van uit dat beide met hetzelfde toestel waren genomen.
                toestel maakt hier compleet geen verschil, 't is de persoon achter de knopkes.

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"

Comment

De eerste foto vind ik veel beter dan de tweede, maar niet omwille van het soort fototoestel.

Bij de eerste heb je een mooie reflectie. Je toont hier dat je meer gaat nadenken voor je een foto maakt. Ook de belichting is hier beter.

De tweede is zowel van compositie als techniek niet echt goed. Lijkt eerder een snelle snapshot.
                  Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
                    De eerste foto vind ik veel beter dan de tweede, maar niet omwille van het soort fototoestel.

Bij de eerste heb je een mooie reflectie. Je toont hier dat je meer gaat nadenken voor je een foto maakt. Ook de belichting is hier beter.

De tweede is zowel van compositie als techniek niet echt goed. Lijkt eerder een snelle snapshot.
                    Over de eerste is idd meer nagedacht en de 2de is idd een snapshot. Al denk ik wel dat m'n op die plaats een goeie foto kan maken, maar dan vanuit een ander standpunt en andere omstandigheden (tijdstip, verkeer, weersomstandigheden,...).

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Hoe vaak hebben we hier in het subforum Camera's geen vragen van mensen met een compactje die vanwege 'betere foto's' willen overstappen op een flinke DSLR? Telkens is dan het antwoord van mensen die het kunnen weten, dat de camera niet uitmaakt en dat goede fotografen ook met een compactje mooie foto's kunnen maken.

Hier zien we twee foto's: een met een DSLR gemaakt en een met een compactje. De eerste wordt goed gevonden, de tweede minder. Dan zou je de conclusie kunnen trekken dat de mensen-die-het-kunnen-weten van hierboven dus ongelijk hebben. Je gaat wél betere foto's maken met een DSLR.

<tijd om daar over na te denken>

Omdat ik dat natuurlijk niet serieus bedoeld heb, heb ik mijn post voorzien van een . Maar het is blijkbaar desondanks niet goed overgekomen.
                      Dat m'n met een DSLR betere foto's kan maken daar heb je gelijk in. 'k weet dat da nie serieus of hoe dan ook bedoeld was, ik stelde gwn een vraag op uw reactie.

Grtz
                      Last edited by Hanske; 23 januari 2009, 06:26.

Comment

Working...
                      X