Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste foto hier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn eerste foto hier

Hallo allen,

Ik ben niet op professioneel gebied bezig met fotografie, maar ik ben hier om er toch meer over te leren. Dit zijn 2 voor mij toch redelijk geslaagde foto's. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, zodat ik kan leren wat er anders / beter moet. So bring it on!

Zoals jullie zien, is mijn hobby het fotograferen van reptielen (en andere dieren)

Overigens zijn beide foto's geschoten met een Sony Alpha 200 met 75-300 lens (4,5-5,6/75-300 ; 1.5m/4,9ft Macro)

Groeten,
    Willem

Last edited by WillemC; 23 januari 2009, 15:41.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

Re: Mijn eerste foto hier

jammer dat de eerste wat is platgeflitst.
    pose is leuk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Klopt inderdaad, dit is overigens de enige foto van dit dier (is inmiddels overleden)
      De foto is van een ruime 2 meter afstand gemaakt zonder statief, daarbij komt het feit dat er een hoop lampen aanwezig zijn (zowel UV-lampen als spots), dit beïnvloed de foto's vaak erg en zonder flits krijg je dan vaak nog lelijkerdere kleuren. Dit is overigens een probleem waar ik altijd tegenaan loop als ik foto's van reptielen maak, gezien er altijd uv-lampen aanwezig zijn en gewone spots.

Groeten
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro

Comment

Mogelijks kun je door de witbalans aan te passen de kleuren we weer beter krijgen. Wanneer je in RAW formaat fotos neemt kun je die achteraf nog beter aanpassen.
        Als er voldoende lichten en spots zijn, dan je flits enkel gebruiken als invulflits om bvb de lichtpuntjes in de ogen te krijgen. Eventueel een ietsje minderen in kracht
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oke, bedankt voor de tip. Heb laatst een hoop 'geklooi' gehad om in mijn Photoshop RAW foto's van mijn Sony A200 te kunnen openen/bewerken. Ik zal eens met deze tips aan de slag gaan..

Wat vinden jullie overigens van de tweede foto? Deze is van statief genomen, de achtergrond heb ik extra wat wazig gemaakt, zodat het lijkt alsof de foto echt in de natuur is genomen.

Comment

tweede mag dan wel effe groter, beetje moeilijk te beoordelen zo klein.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
              Mogelijks kun je door de witbalans aan te passen de kleuren we weer beter krijgen. Wanneer je in RAW formaat fotos neemt kun je die achteraf nog beter aanpassen.
              Als er voldoende lichten en spots zijn, dan je flits enkel gebruiken als invulflits om bvb de lichtpuntjes in de ogen te krijgen. Eventueel een ietsje minderen in kracht
              Raw gaat dit niet oplossen hoor.
              Als je onderwerp belicht wordt door UV lampen én spots én je gaat dan nog wat inflitsen, dan zit je met lichtbronnen met verschillende kleurtemperaturen in één foto. Je gaat dan altijd een kleurzweem in de ene of andere richting krijgen. Tenzij je de witbalans via selecties zou kunnen aanpassen. Ik heb nog niet gehoord van een programma dat dit kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                Raw gaat dit niet oplossen hoor.
                Als je onderwerp belicht wordt door UV lampen én spots én je gaat dan nog wat inflitsen, dan zit je met lichtbronnen met verschillende kleurtemperaturen in één foto. Je gaat dan altijd een kleurzweem in de ene of andere richting krijgen. Tenzij je de witbalans via selecties zou kunnen aanpassen. Ik heb nog niet gehoord van een programma dat dit kan.
                Klopt helemaal wat je zegt. Een mengeling van lichttemperaturen/kleuren ga je niet oplossen door in RAW te fotograferen.
                Wat je wel kan doen is je witbalans instellen (of nadien in de RAW aanpassen) aan de overheersende lichttemperatuur. Die keus heb je wel - Je kan vollop gaan voor flitslicht en daarbij de bestaande belichting overheersen (met het nadeel dat je het onderwerp platflists als je maar een flits gebruikt) of net het omgekeerde de flits enkel als invulflits gebruiken (eventueel nog verminderd vermogen), mogelijks ISO iets omhoog om het bestaande licht te laten overheersen (en/of slow/rear)
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik heb van de 2e foto een grotere versie geplaatst. Hopelijk is deze groot genoeg

Comment

Zijn dit niet meer natuurlijke kleuren voor dat beest of zit ik er naast?

Je tweede foto is nu te groot. Max. 900 pix langste zijde.

Comment

Working...
                    X