Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Net een vectoriële tekening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Net een vectoriële tekening

    Wat zitten proberen... Shoot the comments



  • #2
    Re: Net een vectoriële tekening

    niet echt veel commentaar zo te zien

    Comment


    • #3
      Re: Net een vectoriële tekening

      kom voor de tweede keer kijken, heb er een dubbel gevoel bij: vindt hem zeer sfeervol, maar vind de lucht iets te uitgebrand...
      spreek hier uit een buikgevoel...moet zelf nog heel veel leren
      dus.....
      groetjes aline
      groetjes aline

      Comment


      • #4
        Re: Net een vectoriële tekening

        Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
        iets te uitgebrand...
        Met de nadruk op iets.

        @TS: als je er toch voor kiest geen detail in je voorgrond (alles wat nu zwart is) op te nemen dan kun je net zo goed verder je belichting beperken zodat je wel een mooie, goed belichte lucht krijgt. Zwarter dan zwart kan het niet worden. Bij dezelfde ISO dus een kortere sluitertijd of een kleiner diafragma.

        Comment


        • #5
          Re: Net een vectoriële tekening

          ben zelf nog een noobie dus thx for the tips

          Comment


          • #6
            Re: Net een vectoriële tekening

            Naast het feit dat hij overbelicht is, vind ik de compositie ongelukkig gekozen.
            Ik zie op de voorgrond een halve molen. Had je die er helemaal opgezet had je het silouet van een molen met een mooie avondlucht.

            Maar het feit dat je al de molen en de avondlucht combineert, getuigt toch dat je dat je op zoek gaat naar goede composities.
            Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

            Comment


            • #7
              Re: Net een vectoriële tekening

              Ik vind het effekt met de uitgebrande lucht wel iets hebben, onder voorwaarden dat dit je bedoeling was. Normaal heb ik het niet met foto's met een zon er op. Maar deze mag van mij.
              Wat mij wel stoort, maar daar zal je zelf niets kunnen aandoen, is het feit dat de wieken van de molen zo'n rechtte hoeken vormen en daarbij staan ze iets scheef wat voor mij de volledige molen scheef laat staan. Het zou voor mij mooier geweest zijn wanneer de wieken diagonaal stonden.
              Robby
              Last edited by robbydorine; 20 januari 2009, 23:07.
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment


              • #8
                Re: Net een vectoriële tekening

                Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                Ik vind het effekt met de uitgebrande lucht wel iets hebben, onder voorwaarden dat dit je bedoeling was. Normaal heb ik het niet met fotpo's met een zon er op. Maar deze mag van mij.
                Wat mij wel stoort, maar daar zal je zelf niets kunnen aandoen, is het feit dat de wieken van de molen zo'n rechtte hoeken vormen en daarbij staan ze iets scheef wat voor mij de volledige molen scheef laat staan. Het zou voor mij mooier geweest zijn wanneer de wieken diagonaal stonden.
                Robby

                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: Net een vectoriële tekening

                  Ik heb gewoon de foto getrokken met de de bedoeling de zon als tegenlicht te gebruiken.
                  Maar die scheen zo fel en zat al zo laag dat het vrij moeilijk was deze niet uitgebrand in beeld te krijgen (met mijn kennis :-) ). Achteraf vond ik het effect wel iets hebben. Ik probeer altijd andere dingen te doen dan de voor mij "saaie" foto's die ik hier soms zie (niet slecht bedoeld, komt waarschijnlijk door mijn opleiding als grafische-reclame vormgever, altijd opzoek naar nieuwe dingen, experimentele dingen) Of de technieken die ik gebruik professioneel zijn? verre van, heb nooit fotografie gevolgd... En verdiep mijn nu sinds 3 weken in de fotografie. Voor mij is het experimentele, meer dan een foto van een schaap of een hond die ik hier al 100 keer op het forum heb gezien. Maar zoals een wijs iemand ooit zei: "les gout et les couleurs on ne discute pas" Over techniek binnen fotografie zwijg ik wijselijk allemaal toch bedankt voor de commentaar. Tips & Hints zijn altijd welkom! Trouwens langs deze weg even vermelden dat ik dit forum echt wel een schitterend iets vind!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Net een vectoriële tekening

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht

                    Greetz, Kariboe
                    Tja wat doe je er aan he
                    Oorspronkelijk geplaatst door Thedailyleaf Bekijk bericht
                    Ik heb gewoon de foto getrokken met de de bedoeling de zon als tegenlicht te gebruiken.
                    Maar die scheen zo fel en zat al zo laag dat het vrij moeilijk was deze niet uitgebrand in beeld te krijgen
                    Probeer in een geval als dit een spotmeting juist naast de zon te doen, het uigebrande zal veel minder zijn.
                    Vriendelijke groeten,Raf

                    www.rafvandenbogaert.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Net een vectoriële tekening

                      Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                      Tja wat doe je er aan he

                      Probeer in een geval als dit een spotmeting juist naast de zon te doen, het uigebrande zal veel minder zijn.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht

                      Greetz, Kariboe
                      Een beetje meer uitleg aub aan smiley's alleen heb je niets
                      Robby
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

                      Comment


                      • #12
                        Re: Net een vectoriële tekening

                        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                        Een beetje meer uitleg aub
                        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                        Ik vind het effekt met de uitgebrande lucht wel iets hebben, onder voorwaarden dat dit je bedoeling was. Normaal heb ik het niet met foto's met een zon er op. Maar deze mag van mij.
                        Wat mij wel stoort, maar daar zal je zelf niets kunnen aandoen, is het feit dat de wieken van de molen zo'n rechtte hoeken vormen en daarbij staan ze iets scheef wat voor mij de volledige molen scheef laat staan. Het zou voor mij mooier geweest zijn wanneer de wieken diagonaal stonden.
                        Robby
                        Denk je dat de TS daar iets aan heeft?
                        Vriendelijke groeten,Raf

                        www.rafvandenbogaert.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Net een vectoriële tekening

                          Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                          Tja wat doe je er aan he

                          Probeer in een geval als dit een spotmeting juist naast de zon te doen, het uigebrande zal veel minder zijn.
                          Bedankt voor de tip

                          Comment


                          • #14
                            Re: Net een vectoriële tekening

                            Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                            Denk je dat de TS daar iets aan heeft?
                            TS vraagt wat ik er van vind. Ik vind door de stand van de wieken dat het voor mij lijkt alsof de molen scheef staat. Heeft TS daar iets aan
                            Ik vind het lichteffekt wel iets hebben met als voorwaarden was het de bedoeling van TS. Uit zijn uitleg daarna blijkt dat TS graag experimenteerd .Dus foto voor mij gelukt.

                            Maar een uitleg als doe een spotmeting juist naast de zon!!!!! Wat is het effekt wanneer je een vergrootglas in de zon houd, juist hitte. Eerst in je OOG en dan op DE BEELDSENSOR
                            Ik denk niet dat je dit dikwijls moet doen.
                            Robby
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: Net een vectoriële tekening

                              Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              Maar een uitleg als doe een spotmeting juist naast de zon!!!!! Wat is het effekt wanneer je een vergrootglas in de zon houd, juist hitte. Eerst in je OOG en dan op DE BEELDSENSOR
                              Ik denk niet dat je dit dikwijls moet doen.
                              Is er een verschil dan tussen spotmeting en een ander soort meting wat betreft die 'hitte'?

                              Comment

                              Working...
                              X