Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Net een vectoriële tekening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Net een vectoriële tekening

    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Is er een verschil dan tussen spotmeting en een ander soort meting wat betreft die 'hitte'?
    Ik denk dat het gewoon niet goed kan zijn om direkt in de zon te richten en voor de camera en voor de ogen of met een zeer klein diafragma " kleine opening".
    Ik heb het eens voor gehad met mijn sterrekijker waarvan de zonnefilter kapotsprong en ik de volle laag in mijn oog kreeg.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #17
      Re: Net een vectoriële tekening

      Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      Ik denk dat het gewoon niet goed kan zijn om direkt in de zon te richten
      Dat kan wel zijn maar dat heeft niks te maken met de meetmethode. Je reageerde op 'spotmeting' en daarover viel ik.

      Hoe schadelijk het is hangt overigens sterk af van de stand van de zon en bijv. of er bewolking voor zit.

      Comment


      • #18
        Re: Net een vectoriële tekening

        Een silhouet van een molen in tegenlicht, op zich een goed idee. Maar omdat de molen tussen al dat struikgewas staat, zitten we met een molen met drie wieken tussen een heleboel rommel. En dat is een beetje spijtig. Ook de uitgebrande vlek in de wolken is veel te groot om niet storend te zijn. Een duidelijk niveauverschil met "jouw" man uit India, die plots van het forum verdwenen is. Vreemd.


        groeten
        Flickr

        Comment


        • #19
          Re: Net een vectoriële tekening

          Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
          Een silhouet van een molen in tegenlicht, op zich een goed idee. Maar omdat de molen tussen al dat struikgewas staat, zitten we met een molen met drie wieken tussen een heleboel rommel. En dat is een beetje spijtig. Ook de uitgebrande vlek in de wolken is veel te groot om niet storend te zijn. Een duidelijk niveauverschil met "jouw" man uit India, die plots van het forum verdwenen is. Vreemd.


          groeten
          Bedankt voor de tips en comments! Toch wel even melden:
          Heb ik ooit gezegd dat ik die foto van de man uit India heb gemaakt? Is gemaakt door een vriend die fotografie heeft gestudeerd, ik heb die gepost om eens te zien welke commentaren jullie "Pro's" allemaal nog geven op foto's die door pro's gemaakt zijn! (is trouwens ook gezegd bij verwijderen van de foto in de post van de man uit india zelf)
          Last edited by Thedailyleaf; 23 januari 2009, 10:39.

          Comment


          • #20
            Re: Net een vectoriële tekening

            Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
            Een silhouet van een molen in tegenlicht, op zich een goed idee. Maar omdat de molen tussen al dat struikgewas staat, zitten we met een molen met drie wieken tussen een heleboel rommel. En dat is een beetje spijtig. Ook de uitgebrande vlek in de wolken is veel te groot om niet storend te zijn. Een duidelijk niveauverschil met "jouw" man uit India, die plots van het forum verdwenen is. Vreemd.


            groeten
            Hoe kan men zeggen dat natuur rommel is. Druk, dat zou ik nog kunnen begrijpen maar rommel!!!!!!!!!!!!!!!!!
            Ik denk ook niet dat de molen tussen het struikgewas staat. Of het zou hoog struikgewas zijn of een klein molentje. Dat je de foto niet goed vind heb ik alle begrip voor maar dit soort van commentaar lokt natuurlijk reacties uit zoals deze met de "man uit India" een reactie die ik ook niet goed vind, maar heerlijkheidshalve heb ik ook met dit idee in gedachte gezeten na wat ik hier soms lees aan reacties.

            Thedailyleaf, ik denk niet dat er hier pro's commentaar komen geven. Dit is hier onder hun niveau (ik kan ze geen ongelijk geven). Soms zie ik hier foto's die langs geen kanten te beoordelen zijn omdat ze van zo'n erbarmelijke kwaliteit zijn en dan vraagt men zonder schroom" wat vind je hier van. Dat ik dan denk ziens ze dat niet zelf.
            Wat ik wel kan begrijpen is dat men een erbarmelijke foto plaatst en vraagt wat is er hier mis gegaan.
            Dit is één van de reden waarom ik hier raar of zelden een foto plaatst om de reden dat ik vind dat er weinig goeds tussen mijn foto's zit.
            Wat ik personlijk graag zou zien veranderen op het beginnersforum is dat wanneer iemand een foto plaats hij dan ook zegt wat hij van de foto vind. De goede en de slechte punten, de bedoeling van de foto en ook zijn vragen. Maar dit zal wel een utopie zijn.
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #21
              Re: Net een vectoriële tekening

              Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
              Hoe kan men zeggen dat natuur rommel is.
              Het struikgewas komt wel over als een hoop chaos, en dat noem ik dan rommel. Het was niet mijn bedoeling moeder natuur te beledigen.


              Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
              Soms zie ik hier foto's die langs geen kanten te beoordelen zijn omdat ze van zo'n erbarmelijke kwaliteit zijn en dan vraagt men zonder schroom" wat vind je hier van. Dat ik dan denk ziens ze dat niet zelf.
              Als je het niet de moeite vindt op een post te reageren in de beginnershoek, doe het dan niet. Dan zal de TS wel niks bijleren. Jammer, want ik denk echt wel dat men hier post om iets bij te leren.

              groeten
              Flickr

              Comment


              • #22
                Re: Net een vectoriële tekening

                Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht



                Als je het niet de moeite vindt op een post te reageren in de beginnershoek, doe het dan niet. Dan zal de TS wel niks bijleren. Jammer, want ik denk echt wel dat men hier post om iets bij te leren.

                groeten
                Het had mischien beter dat je deze zin mee onder het tweede citaat had gezet dat maakt mijn uiteenzetting vollediger

                Soms zie ik hier foto's die langs geen kanten te beoordelen zijn omdat ze van zo'n erbarmelijke kwaliteit zijn en dan vraagt men zonder schroom" wat vind je hier van. Dat ik dan denk ziens ze dat niet zelf.
                Wat ik wel kan begrijpen is dat men een erbarmelijke foto plaatst en vraagt wat is er hier mis gegaan.
                Robby
                Last edited by robbydorine; 24 januari 2009, 17:07.
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #23
                  Re: Net een vectoriële tekening

                  Ok mijn foto heeft precies wel wat reacties uitgelokt
                  Ik volg robbydorine volledig en snap wat hij wil zeggen!
                  En Utopie lijkt mij ook wel, ik heb een beetje het gevoel dat hier bepaalde mensen op dit forum zitten die soms jaloers zijn dat ze mooiere foto's zien dan ze zelf hebben geschoten & dat hier mensen zitten die op een totaal verkeerde manier commentaar geven...
                  En laat ons hiermee deze discussie sluiten En proberen andere foto's op een goede manier te bespreken. Tot de volgende post!

                  Comment

                  Working...
                  X