Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sien

    één van mijn eerste foto's met een spiegelreflex (canon eos1000D) van mijn oudste dochtertje.

    Geslaagd?





    mvg, Marc
    Last edited by tundra4ever; 24 januari 2009, 21:38.
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

  • #2
    Re: Sien

    Geen foto te zien!

    Kijk eerst eens in de reglementen van Facebook of rechtstreeks koppelen (deeplinken) is toegestaan.

    Als ik de link achter het rode kruisje volg, moet ik inloggen. Je zal dus een andere parkeerplaats voor je foto moeten zoeken.

    Alternatieven? KLIK HIER!
    Last edited by Jos Vanhengel; 24 januari 2009, 20:54.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Sien

      Hey Jos,

      dacht al dat er iets was misgelopen.

      Heb de link er al op kunnen plaatsen, heb me vlug aangelogd bij pictureparking.com

      Maar de foto's rechtstreeks plaatsen lukte me niet.

      mvg, Marc
      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

      Comment


      • #4
        Re: Sien

        Een beknopte handleiding vind je hier!

        Succes!
        Last edited by Jos Vanhengel; 25 januari 2009, 00:27.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Sien

          Hoi Marc,

          Ik zie de foto wel!
          Knappe meid (en groot) geworden die dochter van jou... Ze sta er mooi op, maar kwa kleuren vind ik de foto een beetje somber.

          groetjes,
          Martine.
          Canon 50D, EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS -- EF 85mm f/1.8 USM
          http://www.fotogeniekmalle.be/onbegrensd.html/

          Comment


          • #6
            Re: Sien

            Marc,

            Geslaagd?
            Zeker niet niet-geslaagd, maar toch ook nog veel ruimte voor verbetering . Da's ook normaal bij de eerste foto's met een dSLR.

            Om te beginnnen mist de foto wat scherpte. Dit kan komen doordat het origineel niet scherp was, maar ook door het verkleinen. Na het verkleinen is het namelijk steeds nodig de foto (iets) te verscherpen.

            Daarnaast is de achtergrond nogal storend, terwijl je daaraan wel degelijk iets kan doen. Experimenteer bijvoorbeeld eens met een gesloten gordijn als achtergrond.

            Verder denk ik dat je een flits gebruikt hebt. Op zich niets mis mee, maar probeer eens te 'bouncen' tegen 't plafond of tegen een muur, dan zal de foto er niet zo 'plat' uitzien. De ingebouwde flits van de 1000D heeft standaard geen mogelijkheid tot bouncen, maar met een stukje wit karton geraak je al een heel eind...

            Tot slot nog iets over de compositie: Je modelletje staat te centraal naar mijn smaak, zeker voor een foto in landscape stand. Daarnaast ontbreekt er een stukje van de bovenkant. Probeer de foto ook eens te nemen in portret-stand, die noemt niet voor niets zo

            Hopelijk heb ik je door alle opmerkingen niet ontmoedigd want ze zijn bedoeld als opbouwende kritiek met de bedoeling dat je bij zou leren. In elk geval: blijven oefenen, experimenteren en laat je vorderingen hier ook zien.
            www.elwee.net

            Comment


            • #7
              Re: Sien

              Bedankt voor de verschillende reacties!

              Eerste foto's zijn bijna allemaal genomen op automatische stand.

              Ondertussen al X aantal foto's getrokken, en ook meer en meer geprobeerd om zelf alles
              in te stellen.

              Belgiumdigital hoort ondertussen ook tot één van mijn favoriete sites, heb hier al heel
              wat avonden op rondgespeurd, en héél wat uit geleerd.

              mvg, Marc
              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

              Comment

              Working...
              X