Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

    Na verschillende reportages, heel veel foto's, maar heel weinig tijd voor mezelf en de familie, toch een paar keer gevraagd... wanneer gaan we eens foto's maken voor Kerstmis. En 't kwam er niet van...
    Heel 't jaar door heel veel foto's gemaakt, en dan is er de laatste minuut... gisteren dus, 5 minuutjes fotograferen, 20 minuutjes photoshop... een simpel kaartje.
    Het voorbije jaar heb ik hier, in de beginnershoek, heel veel tijd versleten (vooral met vervelende en te strenge commentaren)... Ik hoef hier niet direct commentaar op ('t mag altijd, maar weet, dat ik er zelf niet te hoog mee oploop, met dit kaartje), maar de wensen zijn gemeend, daarom post ik hem hier.




    Mvg
    Chris

    PS - Deze kaart is een samenstelling van vijf foto's... één van ieder gezinslid, en één van een stuk van de kerstboom. Deze laatste foto heb ik als achtergrond gebruikt, gedupliceerd en de tweede laag 30 pixels gaussiaans vervaagd, met een dekking van 50%. Al deze foto's zijn gemaakt op diafragmavoorkeuze (A), diafragma F2 op ISO 400, bij een te lange sluitertijd (om uit de hand te fotograferen), en zijn ingeflitst met de interne flash van de D80 die ingesteld stond op -2 stops en in de stand "normaal", met sluitertijd 1/15de. De sluitertijd zonder flash sluimerde rond de 1/15de. Normaal zet ik ze op tweede gordijn, maar dat zorgt dan voor een klein voorflitsje, waardoor de ogen vaak dicht zijn wanneer de foto gemaakt wordt, zeker bij tragere sluitertijden en te weinig omgevingslicht.
    Dit is speciaal gedaan om de sfeer te bewaren en het geheel te zien zoals men het in 't echt ziet... Het zachtjes inflitsen, waarbij je dus met de sluitertijd van het flitsen rond de reële sluitertijd zit, geeft dat de schaduwen op de gezichten weg zijn en er pretlichtjes in de ogen zitten. 't is simpele huis-, tuin- en keukenfotografie, maar zo'n fotografie doe ik wel graag

  • #2
    Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

    Het is een tof kaartje geworden

    Beste wensen ook van ons voor jou en je gezin
    mvg,
    Ludo V.

    Comment


    • #3
      Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

      Bedankt voor de welgemeende wensen en ook aan jou & je leuke familie een zalige Kerst & gelukkig Nieuwjaar :-)
      www.fotocath.be
      Alles van waarde is weerloos.

      Comment


      • #4
        Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

        Een toffe kaart en heel mooi afgewerkt Ook van ons de beste wensen voor 2009
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

          Leuke compo, ik vind zelf Kaat het beste op de foto staan qua plaatsing. De rest mist net een stukje haar, dat zou ik zelf als storend ervaren.

          Verder absoluut niet lullig, maar is Bie een meisje of een jongen? Ik denk een jongen, dan is het misschien leuk om het om en om te plaatsen? Dus man / dochter / zoon / moeder.

          Verder uiteraard de beste wensen terug.

          Comment


          • #6
            Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

            beste wensen, chris!
            welgemeend.

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

              Beste wederwensen voor 2009!

              Leuke kaart die U gemaakt hebt.

              grt
              Met Vele Groeten-Cuvoll-
              Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
              BD 1000BE

              Comment


              • #8
                Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

                Oorspronkelijk geplaatst door Vassago Bekijk bericht
                Leuke compo, ik vind zelf Kaat het beste op de foto staan qua plaatsing. De rest mist net een stukje haar, dat zou ik zelf als storend ervaren.

                Verder absoluut niet lullig, maar is Bie een meisje of een jongen? Ik denk een jongen, dan is het misschien leuk om het om en om te plaatsen? Dus man / dochter / zoon / moeder.

                Verder uiteraard de beste wensen terug.
                Het missen van een stukje haar is de laatste tijd wel meer "mode". Ik doe 't bewust om de ogen op een sterkere plaats in de compo te brengen. Er is echter niet veel af hoor... bij mij en mijn vrouw hoop en al een halve mm, en bij de andere zit het haar tegen 't kader.
                En ik zit met drie vrouwen onder één dak .

                Comment


                • #9
                  Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

                  Excusus Bie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

                    Mooie kaart !
                    Bedankt voor alle comments/tips en ook van mij de beste wensen voor 2009
                    Mvg, Marc
                    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                    http://fotos.mdlfoto.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

                      Bedankt voor de wensen, ik hou je mooie kaart bij als voobeeld voor mijn volgend jaar.
                      Misschien komt het er bij mij dan ook eens van om foto's te nemen van het huishouden
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

                        hehe toffe kaart hoor en nog een lesje erbij voor de beginners onder ons Merci'kes voor al je leuke en goedgemeende comment van 2008 en ik zie al uit naar die van 2009! Beste Wensen !
                        Vassago gij bezorgd ongewild dat meisje nog een tienercomplex , ik had het meteen gezien hoor ! Dat word een heel groot sorry-kado'tje van u onder de kerstboom en misschien vergeeft ze het u (grapke heh!)

                        Mvg
                        Canon EOS 450D (15/12/08)
                        Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                        Statief : Velbon Sherpa 450R

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

                          Bedankt voor de wensen, voor jou ook de beste wensen! Er even bijvermelden dat ik je commentaar niet vervelend vind, af en toe wel wat streng maar dat is terecht.
                          Zo gaat t uiteindelijk tot in de puntjes goed zijn

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vassago Bekijk bericht
                          De rest mist net een stukje haar, dat zou ik zelf als storend ervaren.
                          Tegenwoordig is dat inderdaad in, veel portretten en studio modellen worden gescalpeerd. Dat zie je zelfs op de parfum reclame aan bushalten enzo.

                          Groeten
                          Wat een dag, alles in schoonheid
                          Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

                            Beste wensen voor 2009!
                            Blijf in 2009 gerust nog rond hangen bij ons, "de beginnertjes", alle tips, hulp, positief of negatief zijn leerrijk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kerstwensen namens mezelf en mijn gezin...

                              Hier ook de beste wensen voor 2009 vanuit Hallaar.
                              Voor mij een zeer geslaagd kaartje.

                              Groeten
                              Mvg,
                              SW
                              BD1071BE

                              Comment

                              Working...
                              X