Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn trouwe fotomodel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn trouwe fotomodel

Aangezien ik nieuw hier ben en redelijk nieuw ben in fotografie, plaats ik hier maar een van mijn eerste foto's van me trouwe viervoetertje.....en haar zoontje...

1

exif data:

Camera Model: Canon (Canon EOS 20D)
    Lens Focal Length: 49,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/80 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 800
    Compensation: EV 0/2

2

exif data:

Camera Model: Canon (Canon EOS 20D)
    Lens Focal Length: 100,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/8000 sec
    F-Number: F4,0
    ISO: 1600
    Compensation: EV 0/2

had niet op de instellingen gelet......
    Last edited by wilco7555; 17 september 2008, 13:21. Reden: extra foto

Re: Mijn trouwe fotomodel

dag wilco wat is hier de bedoeling van,dat we tips of een foto beoordelen van je misschien zet je dit er eventjes bij ????anders zou ik zeggen ook welkom.

Comment

@ micka... lijkt me nogal logisch niet? Hij is een beginner en zou graag weten wat hij goed doet en wat niet? Waarom post je anders een foto in de beginnershoek?

Persoonlijk vind ik de eerste foto de meest geslaagde. Hoofdje is mooi scherp en het feit dat je onderaan nog een stukje kussen er op hebt staan laat heel duidelijk zien dat hij er midden in zat. Eventueel zou ik links nog een beetje croppen. Dan valt het bruine links boven weg en staat de hond iets minder centraal. Dan nog het stopcontact weg photoshoppen en een prachtige foto!
      http://www.nano-architecten.be

Comment

kijk dat is een tip waar ik wat meekan, al moet ik in fotoshop nog wel wat leren maar goed, zonder oefening kom je nergens....

Comment

De eerste is scherp en heeft een goeie scherptediepte (alhoewel ze nog minder mag), maar dan vraag ik me af waarom zo'n foto's binnen gemaakt worden. Ik mag toch aannemen dat de groen-blauwe vacht geen natuurlijke kleur is ? Ik meen dat je in de mist gaat met de witbalans.
          Compositie kan iets minder centraal, of maak er een portretje van.
          Wat het wegshoppen van achtergrondelementen betreft... ik vind dat hier gevaarlijk. omdat het element raakt aan het onderwerp. Als je gaat portretteren moet je evenveel aandacht hebben voor de achtergrond dan voor het onderwerp. Het is vaak de achtergrond die je foto mee gaat bepalen.
          Wat de tweede betreft... goeie scherptediepte, het licht zit denk ik wel goed, omdat er overal nog detail in zit, maar wat zou hij leuk kunnen zijn in een mooie natuurlijke omgeving, en... plat op de buik. Dan komt die kleine er m.i. veel beter uit.

Comment

De eerste zijn blik is echt mooi. Voor de tweede zou je misschien iets lager kunnen gaan. Maar beide zouden toffer zijn in een natuurlijke omgeving denk ik.
            ::: Flickr :::

Comment

Working...
            X