Foto vraagt wat nabewerking. komt om mijn scherm wat plattekes over.
Kleurtemperatuur wat warmer en wat meer contrast. Het water onderin de foto zou ik weglaten, en er een soort van panorama foto van maken.
zoiets kan ook.
Last edited by powerkiller; 3 september 2008, 22:10.
Kleurtemperatuur wat warmer en wat meer contrast. Het water onderin de foto zou ik weglaten, en er een soort van panorama foto van maken.
Aan dat panoramaformaat dacht ik ook zo direct. De kleurtjes komen natuurlijk door dat grijs weer.
...
Vraagje van een mede-beginner: Is ie niet een beetje overbelicht op het water en komt ie daardoor niet wat 'plattekes' over ?
'k zit met een niet-gekalibreerd scherm , dus kan't zijn dat ik niet alle dinges zien zoals ze zijn...
Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.
Vraagje van een mede-beginner: Is ie niet een beetje overbelicht op het water en komt ie daardoor niet wat 'plattekes' over ?
'k zit met een niet-gekalibreerd scherm , dus kan't zijn dat ik niet alle dinges zien zoals ze zijn...
overbelicht niet, ik zie nog golven in het water. Moest dit effen wit zijn, dan was hij overbelicht. Het plattekes zijn komt door het weer. kleurtemperatuur is wat aan de lage kant. Als je een rawfoto hebt, probeer dan eens bij de conversie de kleurtemperatuur wat warmer te zetten. Het vele water is naar mijn mening bladvulling. Er is dan meer water dan boot.
zoiets kan ook.
Bijsnijden OK .. Maar dan laat je de toppen van de bomen toch op zijn minst met rust
Ook de kleur -> zw-w is hier niet nodig.
Probleem bij deze foto is echter niet alleen het slechte weer en de massa water maar ook een verkeerd scherpstelpunt.
Hierdoor kun je de naam van de bood nu niet meer lezen. (misschien wel op de grote versie??)
.-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com]***
Comment