Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oldtimer / bij / hdr: eerste foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• oldtimer / bij / hdr: eerste foto's

Heb mijn canon 450d met 18-55mm kitlens nu een weekje.
    Enkele van mijn resultaten:

Een bewegende auto (crop)
    scherptediepte: 33mm
    diafragma:7,1
    sluitertijd: 1/50

Close up (crop)
    scherptediepte: 55mm
    diafragma: 8
    sluitertijd: 1/125

een poging tot hdr foto, alle tips zijn welkom!
    http://www.nano-architecten.be

Re: oldtimer / bij / hdr: eerste foto's

Voor zover ik metmijn beginnerskunde kan oordelen toch een op zijn minst redelijke panning op de eerste.

Voor de 2de : Wel redelijk dichtbij komen met die 55 mm, niet ?
    Maar U is het wel gelukt om de focus op de bij te blijven houden

Voor de 3de : HDR is niet mijn ding dus onthoud ik me hier... uitgezonderd dit : jammer van het watermerk.

In't algemeen : deze foto's doen me opnieuw twijfelen of mijn volgende aankoop deze lens of de Tamron 17-50 2.8 gaat worden...
    Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

Comment

De eerste vind ik matig, de auto is niet overal scherp en je zit met een grote gele bubbel boven de wagen ...lol...

De tweede is heel goed hoor en dit met 55mm

de derde vind ik best meevallen, behalve had je moeten kiezen volgens mij tussen natuur of de woning. Want nu blijf ik met de vraag zitten wat heeft die nu gefotografeerd omdat je met die halve woning zit hé .
      HDR heb ik ook even gedaan vorig jaar, ik dacht dat ik dat toen deed met photoshop, dan ben je af van dat watermark he.
      Pentax K10D - 18-55mm en 50-200mm .
      Flitser Pentax AF 360 FGZ

Comment

De twee eerste foto's zijn gecropped hoor vandaar dus
        De canon 55-250 IS lens is in bestelling dus voorlopig trekken we zo onze plan
        De gele "bol" in de eerste foto had ik zelf nog niet gezien ... zoals je ziet een beginner e Is dit te voorkomen met een zonnekap? In ieder geval niet gemakkelijk om een bewegend object scherp te krijgen maar dit is toch de beste van de 4.
        Wat de laatste foto betreft. Photomatix vind ik iets gebruiksvriendelijke dan photoshop om tonemapping op toe te passen. Ondertussen heb ik wel een geregistreerde versie dus de watermerken zullen bij volgende hdr's gelukkig weg zijn!

grts Andy
        http://www.nano-architecten.be

Comment

Working...
        X