Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peerdsbos @ Brasschaat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Peerdsbos @ Brasschaat

Vandaag met het gezinnetje wat gaan wandelen in het Peerdsbos in Brasschaat. Ik kwam hier een mooi grote boom tegen met inham waar ik mijn dochter wat heb laten poseren. Zijn ze goed gelukt, graag wat commentaar!

Ik persoonlijk vind ze redelijk gelukt. Foto 2 en 3 mss iets overbelicht?

FOTO #1

Lens Focal Length: 4,70 mm () | Shutter Speed: 10/2529 sec | F-Number: F2,8 | ISO: 64 | Compensation: EV 0/10

FOTO #2

Lens Focal Length: 4,70 mm () | Shutter Speed: 10/2529 sec | F-Number: F2,8 | ISO: 64 | Compensation: EV 0/10

FOTO #3

Lens Focal Length: 4,70 mm () | Shutter Speed: 10/730 sec | F-Number: F2,8 | ISO: 64 | Compensation: EV 0/10
    Last edited by [PARA]; 29 juli 2008, 20:33. Reden: typo

Re: Peerdsbos @ Brasschaat

Ben je van Brasschaat?
    Ik vind de 3 foto's geslaagd.
    Ik zou dat graag zelf ook kunnen hoor.
    Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
    schitterende maltwhisky op de kast

Comment

Bedankt! Ik ben van Merksem, vijf minuten rijden van Peerdsbos...

Comment

Ondanks het droevige gezichtje, vind ik de eerste de beste. De 3de foto heeft te veel uitgebrande plekken door de felle zon.

p.s. In Vordenstein (Schoten) weet ik ook zo'n boom staan
        Canon EOS 400D, Sigma 17-50mm 2.8, sigma 50-150mm 2.8, canon 50mm 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefanmiler Bekijk bericht
          Ondanks het droevige gezichtje, vind ik de eerste de beste. De 3de foto heeft te veel uitgebrande plekken door de felle zon.

p.s. In Vordenstein (Schoten) weet ik ook zo'n boom staan
          Precies dezelfde gedachte. We gingen eerst naar Vordenstein, maar op de weg vanaf de Carrefour zei mij vriendin dat ik moest afslaan, 500 meter voor het Vordenstein. En toen zijn we in het Peerdsbos terecht gekomen. Binnenkort maar is naar het Vordenstien gaan dan.

Comment

Even naar de foto's tussen deze discussie over bomen .

Een paar bemerkingen van mijnentwege :
            Eerste : Het licht in de eerste foto is 't best. De tweede en derde foto hebben last van overbelichting, de derde zelfs erg.
            Je hebt hier twee mogelijkheden...
            - ofwel negatief compenseren (EV-) en je histogram (en hooglichten) in de gaten houden, tot je licht goed zit
            - ofwel, en da's aangewezen, spotlichtmeting doen op het aangezicht, wat het lichtste deel van de foto is.
            De uitleg daarover vind je zeker en vast in je handleiding.

Tweede dingetje...
            Compositie : je plaatst je geportretteerde helemaal centraal, zodat er links en rechts kan doorgekeken worden, zodat niet alleen zij, die de aandacht zou moeten krijgen, het onderwerp wordt, maar ook de boom. Onderwerp op 1/3 plaatsen is beter (met ruimte in kijkrichting is zowat de regel, maar afwijkingen zijn mogelijk). Je krijgt dan wel een wisselwerking tussen onderwerp en achtergrond, maar 't kijkt veel rustiger.

Derde dingetje...
            Scherptediepte : Door weinig in te zoomen krijg je een grote scherptediepte, waardoor de boom dus ook scherp is, en mee het onderwerp wordt.

Vierde... De zon is vrij fel en staat pal naar beneden, en frontaal op de geportretteerde, waardoor ze amper de ogen kan openhouden, de oogkasten gesloten zijn en de ogen amper zichtbaar. Ander tijdstip, of de zon zijdelings of achter je gebruiken, en inflitsen.
            Als je daarover nog meer commentaar wil lezen... Ik maak blijkbaar ongeveer dezelfde fouten , al vind ik het niet fout van niet te flitsen. Ik vind het ook helemaal niet fout, fotograferen onder de middag, in de felle zon, maar 't is gewoon moeilijker. De meeste fotografen beginnen er niet aan, zeker niet voor modellenwerk, en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Voor een zonnige vakantiefoto echter, vind ik dat het moet kunnen. De mensen die de foto's kijken mogen weten dat het zonnetje scheen, maar 't maakt de foto's niet beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Even naar de foto's tussen deze discussie over bomen .

Een paar bemerkingen van mijnentwege :
              Eerste : Het licht in de eerste foto is 't best. De tweede en derde foto hebben last van overbelichting, de derde zelfs erg.
              Je hebt hier twee mogelijkheden...
              - ofwel negatief compenseren (EV-) en je histogram (en hooglichten) in de gaten houden, tot je licht goed zit
              - ofwel, en da's aangewezen, spotlichtmeting doen op het aangezicht, wat het lichtste deel van de foto is.
              De uitleg daarover vind je zeker en vast in je handleiding.

Tweede dingetje...
              Compositie : je plaatst je geportretteerde helemaal centraal, zodat er links en rechts kan doorgekeken worden, zodat niet alleen zij, die de aandacht zou moeten krijgen, het onderwerp wordt, maar ook de boom. Onderwerp op 1/3 plaatsen is beter (met ruimte in kijkrichting is zowat de regel, maar afwijkingen zijn mogelijk). Je krijgt dan wel een wisselwerking tussen onderwerp en achtergrond, maar 't kijkt veel rustiger.

Derde dingetje...
              Scherptediepte : Door weinig in te zoomen krijg je een grote scherptediepte, waardoor de boom dus ook scherp is, en mee het onderwerp wordt.

Vierde... De zon is vrij fel en staat pal naar beneden, en frontaal op de geportretteerde, waardoor ze amper de ogen kan openhouden, de oogkasten gesloten zijn en de ogen amper zichtbaar. Ander tijdstip, of de zon zijdelings of achter je gebruiken, en inflitsen.
              Als je daarover nog meer commentaar wil lezen... Ik maak blijkbaar ongeveer dezelfde fouten , al vind ik het niet fout van niet te flitsen. Ik vind het ook helemaal niet fout, fotograferen onder de middag, in de felle zon, maar 't is gewoon moeilijker. De meeste fotografen beginnen er niet aan, zeker niet voor modellenwerk, en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Voor een zonnige vakantiefoto echter, vind ik dat het moet kunnen. De mensen die de foto's kijken mogen weten dat het zonnetje scheen, maar 't maakt de foto's niet beter.
              Bedankt voor de op- en aanmerkingen...

Comment

Working...
              X