Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oostende

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oostende

Weekendje Oostende geweest.

Hier 3 fototjes en graag jullie commentaar + tips erbij.

Zeeliedenmonument b&w :

Zeeliedenmonument kleur :

Pier :

Canon 50D - Canon 70 - 200 F2.8 L IS - Canon 24 - 105 F4.0 L IS - Canon 50 F1.8 II - Canon Speedlight 430 EX II

Re: Oostende

Ik herinner me nog bij je vorige reeks foto's een opmerking gezet te hebben over compositie. Ik ga hier dezelfde opmerking moeten maken, vooral over de breedte. In de hoogte vind ik de drie compo's goed passend.
    Bij de eerste kan het monument opschuiven naar links, zodat je ook heel de omkadering er bij hebt.
    Bij de tweede kies je voor centraal, wat perfect kan, maar dan moet het ook centraal en recht staan. Dat je er een persoon bij plaatst is op zich goed, om de hoogte van het monument in te schatten, maar misschien dat hij beter helemaal in beeld zou staan.
    Bij de derde... dubbel gevoel. Waarom die twee mensen in 't rood ? Schuif de foto een paar centimeter naar recht sop, en je hebt mensen en een toren als onderwerp... nu staan ze daar zo'n beetje tegen het kader te leunen.

Drie keer scherp, en de bewerkingen (op het rood na) vind ik ook goed... 't is maar mijn idee.

Comment

ik vind de eerste zeer geslaagd, ik hou ook van oude postkaarten, doet er me aan denken...
      vind de compo en de weergave van de lucht zeer goed
      smaken verschillen..
      groetjes aline
      groetjes aline

Comment

De compositie van de eerste foto vind ik zeker geslaagd. En ik vermoed dat je wat aan de foto gesleuteld heb om de wolkenpartij/lucht wat nadrukkelijker te laten doorkomen. Hierdoor is er een soort van krans rond het monument te zien dat zeker opvalt aan de top: de man heeft net een areool rond zich. Dit viel me direct op toen ik de foto zag en vond het storend. Voor de rest is foto 1 zeker mijn favoriet.

De kleur opname heeft minder karakter.
        [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

Comment

Working...
        X