Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Château de Vêves

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Château de Vêves

    Oorspronkelijk geplaatst door Eline Bekijk bericht
    Persoonlijk ben ik het gezeur een beetje beu. ... Daarom vind ik het een beetje beledigend als er word gedaan alsof ik niet heb nagedacht over mijn foto.
    Ik wil helemaal niet zeuren en absoluut niet beledigend overkomen. Ik geef je gewoon mijn persoonlijke mening, en dat is : uit deze foto is meer te halen !

    Als je hier enkel positieve reacties wil ben je, opnieuw volgens mijn bescheiden mening, niet goed bezig. Een beetje zelfkritiek kan nooit kwaad.

    Maar als jij er héél tevreden over bent, so be it. Maar je moet begrijpen dat er ook andere mensen zijn die deze foto niet geslaagd vinden. Zoals reeds gezegd, smaken verschillen.

    mvg

    Comment


    • #17
      Re: Château de Vêves

      De reacties kunnen me niet zoveel schelen, maar wel reacties die zeggen wat en hoe ik iets kan veranderen. Ik weet prima hoe dat moet, maar wil het niet?

      Zoals ik tegen iemand anders ook al zei, dat zijn geen stofjes, dat zijn vogels die daar rondvlogen.

      Maar wie zegt dat er méér te halen is uit deze foto? Er is misschien iets anders uit te halen, maar méér? Daar ben ik het niet mee eens. Ik ga mijn foto's niet aanpassen aan de persoonlijke smaak van een paar mensen. Het is net als kunst, je vraagt een schilder toch ook niet om zijn schilderij aan te passen? Het is zijn/haar piece of art. Sommige mensen houden ervan, sommige niet. Ook daarop komt kritiek, maar zeggen dat ik beter iets kan veranderen? Nee.

      Dat er reacties komen als er een vlekje op mijn lens zit, of mijn horizon niet helemaal rechtstaat, dat waardeer ik wel. Die wil ik namelijk ook gewoon goed hebben. Maar de rest van mijn foto is precies zoals ik het wil. Ook reacties zoals: "Niet mijn ding" . Prima! Maar dan hoef ik niet te horen wat er "beter" of veranderd aan kan worden. Ik zie zelf ook wel wat er anders aan kan, en als ik dat niet al gedaan heb, is dat mijn keuze geweest.
      http://www.ijsregen.com

      Comment


      • #18
        Re: Château de Vêves

        het is niet de bedoeling van te zeggen dat je iets moet veranderen, het is gewoon de bedoeling van andere opties aan te wijzen die misschien je foto nog kunnen verbeteren. dit is nu eenmaal de kracht van een forum en dat is eveneens de wijze waarop je nieuwe dingen leert (en de wijze waarop ik al heel veel foto's enorm heb kunnen verbeteren, en men techniek).
        maar ja misschien komt hier dan weer het onderscheid tussen fotodiscussie en showcase boven...

        on topic: ik vind het hier best wel geslaagd, de bewerking past bij het tafereel.

        groeten, robbe
        Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
        Wait. Look. Feel.
        Then shoot ! (David Muench)

        Comment


        • #19
          Re: Château de Vêves

          Het staat eenieder vrij om te zeggen over een foto wat die wil als het maar fatsoenlijk gebeurt. Dus ook of er dingen beter kunnen of niet. Als je je foto's hier op het forum post dan moet je rekening houden met het feit dat niet iedereen dezelfde mening is toegedaan dan jouw mening. En ja, jij hoeft de tips van een ander niet goed te vinden, dat is aan jou. Netzoals een ander jouw foto niets hoeft te vinden en tips post om de foto te verbeteren. Wees blij dat mensen de moeite nemen om serieus naar je foto te kijken en serieus de moeite nemen om commentaar te geven. Als je dit soort commentaar niet wilt hebben, dan kun je het beste geen foto's posten, want iedereen is vrij om zijn / haar commentaar te posten zolang het maar fatsoenlijk blijft.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #20
            Re: Château de Vêves

            Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
            Het staat eenieder vrij om te zeggen over een foto wat die wil als het maar fatsoenlijk gebeurt. Dus ook of er dingen beter kunnen of niet. Als je je foto's hier op het forum post dan moet je rekening houden met het feit dat niet iedereen dezelfde mening is toegedaan dan jouw mening. En ja, jij hoeft de tips van een ander niet goed te vinden, dat is aan jou. Netzoals een ander jouw foto niets hoeft te vinden en tips post om de foto te verbeteren. Wees blij dat mensen de moeite nemen om serieus naar je foto te kijken en serieus de moeite nemen om commentaar te geven. Als je dit soort commentaar niet wilt hebben, dan kun je het beste geen foto's posten, want iedereen is vrij om zijn / haar commentaar te posten zolang het maar fatsoenlijk blijft.
            Prima, dan doe ik dat niet meer.
            http://www.ijsregen.com

            Comment


            • #21
              Re: Château de Vêves

              niet de eerste keer vandaag dat een topic in deze richting gaat
              Misschien moet er een nieuw "ooh & aah only" forum opgestart worden
              soit, we zullen het "natuurlijke selectie" noemen; zo werkt het ook in de vrije natuur...
              Of dat goed is laat ik in het midden.

              on topic : de foto mag idd wat meer contrast gebruiken, hdr of niet... miijn "after school" reeks en de "catacomben van elishout" zijn stuk voor stuk HDR opnames, die in lightroom stevige contrasten hebben meegekregen. Had ik het niet gedaan, waren die opnames niet wat ze nu zijn... Niet dat ik die raad van iemand gekregen heb, maar ik geef je'm toch! Onderaan een stukje wegcroppen, niet te veel, maakt ook je compo sterker. Doe met deze en de andere tips hierboven wat je wilt natuurlijk!

              Comment


              • #22
                Re: Château de Vêves

                Wat een spijtige afloop van deze discussie
                Persoonlijk haal ik veel uit de opmerkingen die mensen maken op mijn foto's dat is een deel van je leerproces dat je doormaakt.
                Het handige aan een forum als dit is dat je je foto's kan tonen aan mensen die met hetzelfde bezig zijn als jijzelf nl fotografie. De 1 wat intenser dan de ander.
                Ik vind het veel erger als ik een foto post en er helemaal niet op gereageerd wordt.
                Ikzelf ben een grote voorstander van het HDR effect maar HDR is iets dat je in mijn ogen ofwel subtiel moet gebruiken ofwel extreem.
                Als het er een beetje tussenin zit komt het voor mij niet tot zijn recht. Dat wil niet zeggen dat jouw foto niet mooi is! Helemaal niet. Gewoon niet mijn ding. Net zoals je reactie op die opbouwende kritiek ook niet echt mijn ding is
                Meerdere malen voelen mensen zich hier op het forum een beetje op hun tenen getrapt terwijl dat helemaal niet de bedoeling is.
                Het spijtige aan dit alles is dat mensen die vroeger wel de moeite deden om hun ongezouten mening neer te typen dit nu niet meer doen of durven waardoor mensen die willen bijleren een beetje gestraft worden
                Zo nu nog even ontopic
                Foto is niet slecht maar zoals ik al zei vind ik dat het hdr gehalte wat extremer mag.
                StijnDeGrauwe.be

                Comment


                • #23
                  Re: Château de Vêves

                  Nu word er weer gedaan alsof ik niet tegen kritiek kan, terwijl dat absoluut niet zo is. Het is alleen 95% van de keren zo dat ik met de kritiek niks kan. En ik voel me een beetje beledigd als mensen uit gaan leggen hoe ik iets béter kan doen, terwijl het helemaal niet beter is, maar anders. Ik ga een foto toch niet aanpassen aan een ander zijn persoonlijke smaak? Het is mijn foto, mijn stijl, mijn bewerking. Snap je?
                  http://www.ijsregen.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Château de Vêves

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eline Bekijk bericht
                    Ik weet prima hoe dat moet, maar wil het niet
                    Dat kunnen de antwoorders ook niet altijd weten... misschien dat je er bij dit soort "experimenten" kan bijzetten dat je die speciale overbewerking bewust gedaan hebt...
                    En het blijft toch ook altijd zo dat een foto die jij 100% in orde vindt, dat voor een ander niet altijd zo is...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Château de Vêves

                      Daar gaat ie dan :
                      Prachtplaat,
                      Mooie kleuren,
                      Prima contrasten,
                      Perfecte compositie,
                      Kan zo in de Hall of Fame,
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Château de Vêves

                        Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                        Kan zo in de Hall of Fame
                        Zwijg stil; ze zouden er hem nog durven in zetten ook...


                        seppuku.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Château de Vêves

                          Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                          Daar gaat ie dan :
                          Prachtplaat,
                          Mooie kleuren,
                          Prima contrasten,
                          Perfecte compositie,
                          Kan zo in de Hall of Fame,
                          Haha, dat hoeft nou ook weer niet. Ik was blijkbaar niet helemaal duidelijk.

                          Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                          Zwijg stil; ze zouden er hem nog durven in zetten ook...


                          seppuku.
                          Shut up, fool.
                          http://www.ijsregen.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Château de Vêves

                            Deze foto werd blijkbaar gepost omdat de maker ervan hem echt wel heel mooi vond en daarom blijkbaar enkel positieve reacties verwachtte.
                            Ik ken dat gevoel , heb het ook al eens ondervonden.
                            Maar uiteindelijk moet ik zeggen dat ik uit zulke situaties het meeste leer.

                            Als ik alle berichten zo eens cronologisch lees van deze topic vind ik persoonlijk dat de topicstartster nogal vrij gepikeerd reageerd op sommige reply's.Als je niet tegen negatieve reacties kunt moet je hier niet posten is mijn mening.Nogmaals ,ook ik heb het ooit gedaan en achteraf denk je , what the fuck , waarom gedraag ik me zo kinderachtig?
                            Deze foto is niet slecht , en het effect wat je wil neerzetten met HDR is jouw vrije keuze.Of het nu natuurlijk overkomt of niet , it's your choice.
                            Wat mij het meeste stoort is de grote boom links van het kasteel.
                            Klinkt mss raar , ma vind hem teveel aandacht trekken , en er staan links al zoveel bomen op de foto.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Château de Vêves

                              Oorspronkelijk geplaatst door Eline Bekijk bericht
                              Nu word er weer gedaan alsof ik niet tegen kritiek kan, terwijl dat absoluut niet zo is. Het is alleen 95% van de keren zo dat ik met de kritiek niks kan. En ik voel me een beetje beledigd als mensen uit gaan leggen hoe ik iets béter kan doen, terwijl het helemaal niet beter is, maar anders. Ik ga een foto toch niet aanpassen aan een ander zijn persoonlijke smaak? Het is mijn foto, mijn stijl, mijn bewerking. Snap je?
                              Meisje, meisje, ik vind het spijtig dat je zo reageert, hoor. Als je zou gaan les volgen aan een academie voor beeldende kunsten (onderdeel fotokunst) dan zal je toch tegen die kritiek moeten kunnen hoor. Ik kan je garanderen dat het er daar soms harder aan toe gaat. De leraar heeft dan ook helemaal niet de bedoeling je werk af te breken (al lijkt dat soms wel zo) maar je bij te brengen hoe je je foto volgens de regels der kunst kan verbeteren. Wanneer zijn we te oud om te leren? De mensen die hier op je foto reageren hebben dan ook de beste bedoelingen en soms hebben ze ook wel gelijk.

                              Ook al ben jij overtuigd dat je foto zo het beste is kan het nog altijd zijn dat hij op niveau van kunstfotografie hier en daar nog wat kan verbeterd worden. Aan een academie zul je daar rekening moeten mee houden, anders ga je het daar niet lang volhouden. Zeg nu zelf, de bedoeling van dit forum is om aan de anderen te tonen wat we kunnen en om van de anderen te leren waar we kunnen verbeteren. Laat ons daar dan voor open staan.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Château de Vêves

                                Oorspronkelijk geplaatst door Emanuel Bekijk bericht
                                Laat ons daar dan voor open staan.
                                Amen.
                                David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                                Comment

                                Working...
                                X