Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Château de Vêves
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
-
Re: Château de Vêves
Heel mooi.
Het heeft iets sprookjesachtig zo.
Comment
-
Haha, moet beter kunnen, of moet anders kunnen? Wat voor jou mislukt is, is misschien voor een andere juist geslaagd.
Ik ging voor een surrealistisch beeld. Een beeld waarbij je twee keer moet kijken of hij nou "echt" is of niet. En volgens mij is dat aardig gelukt.
FopSop&Consiglieri, dank jullie wel!
Comment
-
HDR is ook niet om contrasten te verkrijgen,
die kan je zelf in PS wel toevoegen,
nee HDR is een manier om enerzijds alles goed belicht te krijgen
wanneer er veel tegenstrijdige belichtingen zijn op de foto,
en anderzijds om alle kleuren in de foto te krijgen,
ook diegene die we normaal niet zien...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door FopSop Bekijk berichtHDR is ook niet om contrasten te verkrijgen,
die kan je zelf in PS wel toevoegen,
nee HDR is een manier om enerzijds alles goed belicht te krijgen
wanneer er veel tegenstrijdige belichtingen zijn op de foto,
en anderzijds om alle kleuren in de foto te krijgen,
ook diegene die we normaal niet zien...De kunst van een geslaagde HDR is dat je niet onmiddelijk ziet dat HDR werd toegepast. Op deze foto zie je het meteen.
Maar als de maker beweert dat hij precies dit surrealistisch effect wou bereiken,
dan zal het wel goed zjn zeker.Last edited by vandrofr; 7 mei 2007, 22:08.
Comment
-
dit is inderdaad een "over-the-top" overzetting, zodat je een onrealistisch effect bekomt. Vêves lijkt ook zo onrealistisch. Dit is dus voor de liefhebbers
Het enige wat me er te veel opstaat is dat vlaggemastje rechts, dat is iets te "down-to-earth" voor deze onrealistische omzetting, even afknippen of wegclonen misschien
Comment
-
Ik kan deze omzetting toch wel heel erg appreciëren hoor.
Heel knap
Groeten,
Markhttp://markwijnants.zenfolio.com/
Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'
Comment
-
vind het toch wel een leuk effect, maar had zeker die vlag weggehaald.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
mooi beeld maar te weinig contrast zoals al gezegd.website: www.stijnboelens.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vandrofr Bekijk berichtDe kunst van een geslaagde HDR is dat je niet onmiddelijk ziet dat HDR werd toegepast. Op deze foto zie je het meteen.
Persoonlijk ben ik het gezeur een beetje beu. Ik weet ook wel wat er anders kan aan deze foto. Ik vind het nog altijd aan de fotograaf om te bepalen hoe zijn/haar foto eruit ziet. Als ik een foto online zet, betekend dit dat ik er 100% tevreden over ben, en ik zal dan ook niks meer veranderen aan de foto. Smaken verschillen, en ik zal nooit iedereen tevreden kunnen stellen. Daarom vind ik het een beetje beledigend als er word gedaan alsof ik niet heb nagedacht over mijn foto. Hij is precies zoals ik wil dat hij is, en dat zou genoeg moeten zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eline Bekijk berichtPersoonlijk ben ik het gezeur een beetje beu. Ik weet ook wel wat er anders kan aan deze foto. Ik vind het nog altijd aan de fotograaf om te bepalen hoe zijn/haar foto eruit ziet. Als ik een foto online zet, betekend dit dat ik er 100% tevreden over ben, en ik zal dan ook niks meer veranderen aan de foto. Smaken verschillen, en ik zal nooit iedereen tevreden kunnen stellen. Daarom vind ik het een beetje beledigend als er word gedaan alsof ik niet heb nagedacht over mijn foto. Hij is precies zoals ik wil dat hij is, en dat zou genoeg moeten zijn.
En ook eens dit topic doornemen: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=154384
seppuku.
Comment
-
Dat jij je foto goed vind is je goed recht, dat wij (soms minder vleiende) reacties geven het onze
Wat niet wil zeggen dat ik je foto slecht vind
On topic: stof op je sensor ? (stipjes in lucht rechterkant)Last edited by mexicano; 8 mei 2007, 11:24.Canikon 40D - D200, D300
Comment
Comment