Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Club Brugge - Zulte Waregem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Club Brugge - Zulte Waregem

    Na veel duw en trekwerk, toch het doelpunt gemaakt, de bal heb ik maar half mee, maar dit is detail.

    Last edited by pixelboy; 25 september 2009, 10:35.

  • #2
    Re: Club Brugge - Zulte Waregem

    Jammer dat die bal er niet helemaal opstaat.
    Wel een heel knappe foto: mimiek van de spelers, rondvliegend aarde en gras.
    Mooi.

    Dirk.

    Comment


    • #3
      Re: Club Brugge - Zulte Waregem

      Mooie actiefoto. Dat die bal er maar half op staat, is bijzaak, hij is toch onderweg naar de goal.

      O.T. Pixelboy welk nummerke heb jij op uw groen vestje staan. Foto is genomen aan de noord, schuin voor mijne neus.

      Comment


      • #4
        Re: Club Brugge - Zulte Waregem

        Oorspronkelijk geplaatst door eLDe Bekijk bericht
        Mooie actiefoto. Dat die bal er maar half op staat, is bijzaak, hij is toch onderweg naar de goal.

        O.T. Pixelboy welk nummerke heb jij op uw groen vestje staan. Foto is genomen aan de noord, schuin voor mijne neus.
        Nummerke 141

        Comment


        • #5
          Re: Club Brugge - Zulte Waregem

          Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
          de bal heb ik maar half mee, maar dit is detail.
          Een detail zou ik het toch niet noemen. Links heb je te veel ruimte en rechts maar een halve bal. Was veel beter andersom geweest.
          Foto staat ook schuin.

          Comment


          • #6
            Re: Club Brugge - Zulte Waregem

            Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
            Een detail zou ik het toch niet noemen. Links heb je te veel ruimte en rechts maar een halve bal. Was veel beter andersom geweest.
            Foto staat ook schuin.
            Wat een opmerking, ik kan eens lessen nemen bij Jou, dan zullen ze allemaal wel goed zijn zeker.

            Prachtig, Ik zal eens een statief zetten, de spelers vragen recht te lopen, het stadion rechttrekken, de spelers vragen eerst eens te lachen, en dan nemen we de foto.

            Ongelofelijk, hoe sommigen hier reageren.

            Sportieve groeten,

            Comment


            • #7
              Re: Club Brugge - Zulte Waregem

              ik zou ook de horizon wat rechter gezet hebben.
              weliswaar goeie foto;.. maar wat me wat stoort is dat de focus op Karel D'haene ligt en niet op de speler van Club. Op de Clup kunt ge toch met F4 werken, en kunt ge het verschil in focus daarmee wat wegwerken bij zo'n dichte actiefoto ?

              anders op het goeie moment afgedrukt.
              www.loft6.be

              Comment


              • #8
                Re: Club Brugge - Zulte Waregem

                Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
                ik zou ook de horizon wat rechter gezet hebben.
                weliswaar goeie foto;.. maar wat me wat stoort is dat de focus op Karel D'haene ligt en niet op de speler van Club. Op de Clup kunt ge toch met F4 werken, en kunt ge het verschil in focus daarmee wat wegwerken bij zo'n dichte actiefoto ?

                anders op het goeie moment afgedrukt.
                Rekening houden dat we het hier hebben over bewegende beelden en kunstlicht.
                Probeer eens de juiste plaats te bepalen waar het licht het best is, niet van de poes.
                De enige plaats waar de belichting optimaal is, is het Koning Boudewijnstadion van Brussel, een hemels verschil.

                Nu, zonder AF kan je geen sport trekken, dus, veel hangt dan ook af hoe sterk je baterijen zijn enz....,.

                Maar, deze commentaar is altijd welkom, kan je iets van leren.

                Bedankt,
                Pixelboy
                Last edited by pixelboy; 25 september 2009, 20:40.

                Comment


                • #9
                  Re: Club Brugge - Zulte Waregem

                  Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
                  Wat een opmerking, ik kan eens lessen nemen bij Jou, dan zullen ze allemaal wel goed zijn zeker.

                  Prachtig, Ik zal eens een statief zetten, de spelers vragen recht te lopen, het stadion rechttrekken, de spelers vragen eerst eens te lachen, en dan nemen we de foto.

                  Ongelofelijk, hoe sommigen hier reageren.

                  Sportieve groeten,
                  Oei, op je teen getrapt?
                  Om foto's met een rechte horizon te maken hoef je geen genie te zijn en heb je al helemaal geen statief nodig. Een monopod of uit de hand is voldoende. Over al die andere dingen die je er bij haalt heb ik niets gezegd, ik snap dus ook niet waarom je daar over begint!? Ik zeg enkel dat je horizon niet recht is, EN DAT IS HIJ OOK NIET!!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Club Brugge - Zulte Waregem

                    Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                    Oei, op je teen getrapt?
                    Om foto's met een rechte horizon te maken hoef je geen genie te zijn en heb je al helemaal geen statief nodig. Een monopod of uit de hand is voldoende. Over al die andere dingen die je er bij haalt heb ik niets gezegd, ik snap dus ook niet waarom je daar over begint!? Ik zeg enkel dat je horizon niet recht is, EN DAT IS HIJ OOK NIET!!!
                    Zal nog twee nadenken voor ik nog een foto plaats.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Club Brugge - Zulte Waregem

                      Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
                      Zal nog twee nadenken voor ik nog een foto plaats.

                      wees niet op uw teen getrapt... Als ik mijn beelden doorgeef van de voetbal aan het foto-agentschap;..is het eerste wat ze zowiezo doen : horizon rechtzetten. Waarschijnlijk had je hier weinig plaats om nog al croppend uw horizon wat rechter te plaatsen ?

                      en je mag gerust nog 2 keer nadenken voor je nog een foto post. wees kritisch voor jezelf. Je hebt een goeie uitrusting en je zit op één , zoniet de best verlichte grasmat van belgie. Je foto is quasi perfect... om die paar opmerkingen na... waar je nu zeker zal op denken als je nog een match hebt

                      Je hebt nu ook een niveau bereikt met je foto's dat er ook over details mag gevit worden ?

                      groetjes,
                      www.loft6.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Club Brugge - Zulte Waregem

                        Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
                        Zal nog twee nadenken voor ik nog een foto plaats.

                        Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
                        Rekening houden dat we het hier hebben over bewegende beelden en kunstlicht.
                        Probeer eens de juiste plaats te bepalen waar het licht het best is, niet van de poes.
                        De enige plaats waar de belichting optimaal is, is het Koning Boudewijnstadion van Brussel, een hemels verschil.

                        Nu, zonder AF kan je geen sport trekken, dus, veel hangt dan ook af hoe sterk je baterijen zijn enz....,.

                        Maar, deze commentaar is altijd welkom, kan je iets van leren.

                        Bedankt,
                        Pixelboy

                        Misschien je camera instellingen eens kritisch bekijken (de kleurtjes hebben een bedoeling):

                        Exposure Time = 1/800"
                        F Number = F2.5
                        Exposure Program = Manual
                        ISO Speed Ratings = 500


                        Exposure Bias Value = -4EV
                        Max Aperture Value = F2

                        Metering Mode = Spot
                        Focal Length = 200mm

                        Exposure Mode = Manual exposure
                        White Balance = Auto white balance
                        Last edited by KCfoto; 27 september 2009, 12:50.
                        Groetjes, KC
                        www.sportbeelden.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Club Brugge - Zulte Waregem

                          Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
                          Zal nog twee nadenken voor ik nog een foto plaats.

                          pixelboy, over dat gelul van die horizon => niets van aantrekken; sommigen denken hier dat je een landschapje op je dooie gemakje aan het trekken bent

                          sportfotografie (en in dit geval voetbal) is nu eenmaal zeer moeilijk om vast te leggen, het is al heel wat als het onderwerp mooi scherp is + de actie bevroren ....

                          het gaat allemaal zo verschrikkelijk snel dat sportfotografie mijns inziens een van de moeilijkste takken van fotografie is .... en dan beginnen ze over de horizon jeezes

                          in postprocessing kan dit nog rechtgezet worden natuurlijk en eventueel een crop toepassen indien nodig voor een betere compositie

                          dus trek het je niet aan pixelboy, ik heb het al gezegd en blijf dit zeggen: je hebt hier al prachtige foto's gepost

                          blijf vooral posten !
                          Mijn website: http://www.michelpyck.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Club Brugge - Zulte Waregem

                            Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                            pixelboy, over dat gelul van die horizon => niets van aantrekken; sommigen denken hier dat je een landschapje op je dooie gemakje aan het trekken bent

                            sportfotografie (en in dit geval voetbal) is nu eenmaal zeer moeilijk om vast te leggen, het is al heel wat als het onderwerp mooi scherp is + de actie bevroren ....

                            het gaat allemaal zo verschrikkelijk snel dat sportfotografie mijns inziens een van de moeilijkste takken van fotografie is .... en dan beginnen ze over de horizon jeezes

                            in postprocessing kan dit nog rechtgezet worden natuurlijk en eventueel een crop toepassen indien nodig voor een betere compositie

                            dus trek het je niet aan pixelboy, ik heb het al gezegd en blijf dit zeggen: je hebt hier al prachtige foto's gepost

                            blijf vooral posten !
                            Dus terechte kritiek vind jij gelul? Dat zegt veel over hoe hoog jij de lat legt. Een rechte horizon is elementair. Het is iets dat onmiddellijk opvalt en voor mij dus ook zeer belangrijk.
                            Trouwens, voetbal is een van de gemakkelijkste sporten om vast te leggen. Probeer basketbal, volleybal, Futsal, handbal of ijshockey maar eens!!!! Voetbal is een makkie in vergelijking met die sporten.
                            Last edited by kourni; 27 september 2009, 14:07.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Club Brugge - Zulte Waregem

                              Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                              Dus terechte kritiek vind jij gelul? Dat zegt veel over hoe hoog jij de lat legt. Een rechte horizon is elementair. Het is iets dat onmiddellijk opvalt en voor mij dus ook zeer belangrijk.
                              Trouwens, voetbal is een van de gemakkelijkste sporten om vast te leggen. Probeer basketbal, volleybal, Futsal, handbal of ijshockey maar eens!!!! Voetbal is een makkie in vergelijking met die sporten.
                              Ah,

                              Laat maar, heeft geen enkele zin. Raar dat de kranten en zelfs Belga tevreden zijn over die foto. Raar.

                              Comment

                              Working...
                              X