Na veel duw en trekwerk, toch het doelpunt gemaakt, de bal heb ik maar half mee, maar dit is detail.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Club Brugge - Zulte Waregem
Collapse
X
-
-
Re: Club Brugge - Zulte Waregem
Mooie actiefoto. Dat die bal er maar half op staat, is bijzaak, hij is toch onderweg naar de goal.
O.T. Pixelboy welk nummerke heb jij op uw groen vestje staan. Foto is genomen aan de noord, schuin voor mijne neus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door eLDe Bekijk berichtMooie actiefoto. Dat die bal er maar half op staat, is bijzaak, hij is toch onderweg naar de goal.
O.T. Pixelboy welk nummerke heb jij op uw groen vestje staan. Foto is genomen aan de noord, schuin voor mijne neus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk berichtde bal heb ik maar half mee, maar dit is detail.
Foto staat ook schuin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk berichtEen detail zou ik het toch niet noemen. Links heb je te veel ruimte en rechts maar een halve bal. Was veel beter andersom geweest.
Foto staat ook schuin.
Prachtig, Ik zal eens een statief zetten, de spelers vragen recht te lopen, het stadion rechttrekken, de spelers vragen eerst eens te lachen, en dan nemen we de foto.
Ongelofelijk, hoe sommigen hier reageren.
Sportieve groeten,
Comment
-
-
ik zou ook de horizon wat rechter gezet hebben.
weliswaar goeie foto;.. maar wat me wat stoort is dat de focus op Karel D'haene ligt en niet op de speler van Club. Op de Clup kunt ge toch met F4 werken, en kunt ge het verschil in focus daarmee wat wegwerken bij zo'n dichte actiefoto ?
anders op het goeie moment afgedrukt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk berichtik zou ook de horizon wat rechter gezet hebben.
weliswaar goeie foto;.. maar wat me wat stoort is dat de focus op Karel D'haene ligt en niet op de speler van Club. Op de Clup kunt ge toch met F4 werken, en kunt ge het verschil in focus daarmee wat wegwerken bij zo'n dichte actiefoto ?
anders op het goeie moment afgedrukt.
Probeer eens de juiste plaats te bepalen waar het licht het best is, niet van de poes.
De enige plaats waar de belichting optimaal is, is het Koning Boudewijnstadion van Brussel, een hemels verschil.
Nu, zonder AF kan je geen sport trekken, dus, veel hangt dan ook af hoe sterk je baterijen zijn enz....,.
Maar, deze commentaar is altijd welkom, kan je iets van leren.
Bedankt,
PixelboyLast edited by pixelboy; 25 september 2009, 21:40.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk berichtWat een opmerking, ik kan eens lessen nemen bij Jou, dan zullen ze allemaal wel goed zijn zeker.
Prachtig, Ik zal eens een statief zetten, de spelers vragen recht te lopen, het stadion rechttrekken, de spelers vragen eerst eens te lachen, en dan nemen we de foto.
Ongelofelijk, hoe sommigen hier reageren.
Sportieve groeten,
Om foto's met een rechte horizon te maken hoef je geen genie te zijn en heb je al helemaal geen statief nodig. Een monopod of uit de hand is voldoende. Over al die andere dingen die je er bij haalt heb ik niets gezegd, ik snap dus ook niet waarom je daar over begint!? Ik zeg enkel dat je horizon niet recht is, EN DAT IS HIJ OOK NIET!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk berichtOei, op je teen getrapt?
Om foto's met een rechte horizon te maken hoef je geen genie te zijn en heb je al helemaal geen statief nodig. Een monopod of uit de hand is voldoende. Over al die andere dingen die je er bij haalt heb ik niets gezegd, ik snap dus ook niet waarom je daar over begint!? Ik zeg enkel dat je horizon niet recht is, EN DAT IS HIJ OOK NIET!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk berichtZal nog twee nadenken voor ik nog een foto plaats.
en je mag gerust nog 2 keer nadenken voor je nog een foto post. wees kritisch voor jezelf. Je hebt een goeie uitrusting en je zit op één , zoniet de best verlichte grasmat van belgie. Je foto is quasi perfect... om die paar opmerkingen na... waar je nu zeker zal op denken als je nog een match hebt
Je hebt nu ook een niveau bereikt met je foto's dat er ook over details mag gevit worden ?
groetjes,
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk berichtZal nog twee nadenken voor ik nog een foto plaats.
Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk berichtRekening houden dat we het hier hebben over bewegende beelden en kunstlicht.
Probeer eens de juiste plaats te bepalen waar het licht het best is, niet van de poes.
De enige plaats waar de belichting optimaal is, is het Koning Boudewijnstadion van Brussel, een hemels verschil.
Nu, zonder AF kan je geen sport trekken, dus, veel hangt dan ook af hoe sterk je baterijen zijn enz....,.
Maar, deze commentaar is altijd welkom, kan je iets van leren.
Bedankt,
Pixelboy
Misschien je camera instellingen eens kritisch bekijken (de kleurtjes hebben een bedoeling):
Exposure Time = 1/800"
F Number = F2.5
Exposure Program = Manual
ISO Speed Ratings = 500
Exposure Bias Value = -4EV
Max Aperture Value = F2
Metering Mode = Spot
Focal Length = 200mm
Exposure Mode = Manual exposure
White Balance = Auto white balanceLast edited by KCfoto; 27 september 2009, 13:50.Groetjes, KC
www.sportbeelden.com
Comment
-
sportfotografie (en in dit geval voetbal) is nu eenmaal zeer moeilijk om vast te leggen, het is al heel wat als het onderwerp mooi scherp is + de actie bevroren ....
het gaat allemaal zo verschrikkelijk snel dat sportfotografie mijns inziens een van de moeilijkste takken van fotografie is .... en dan beginnen ze over de horizon jeezes
in postprocessing kan dit nog rechtgezet worden natuurlijk en eventueel een crop toepassen indien nodig voor een betere compositie
dus trek het je niet aan pixelboy, ik heb het al gezegd en blijf dit zeggen: je hebt hier al prachtige foto's gepost
blijf vooral posten !Mijn website: http://www.michelpyck.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk berichtpixelboy, over dat gelul van die horizon => niets van aantrekken; sommigen denken hier dat je een landschapje op je dooie gemakje aan het trekken bent
sportfotografie (en in dit geval voetbal) is nu eenmaal zeer moeilijk om vast te leggen, het is al heel wat als het onderwerp mooi scherp is + de actie bevroren ....
het gaat allemaal zo verschrikkelijk snel dat sportfotografie mijns inziens een van de moeilijkste takken van fotografie is .... en dan beginnen ze over de horizon jeezes
in postprocessing kan dit nog rechtgezet worden natuurlijk en eventueel een crop toepassen indien nodig voor een betere compositie
dus trek het je niet aan pixelboy, ik heb het al gezegd en blijf dit zeggen: je hebt hier al prachtige foto's gepost
blijf vooral posten !
Trouwens, voetbal is een van de gemakkelijkste sporten om vast te leggen. Probeer basketbal, volleybal, Futsal, handbal of ijshockey maar eens!!!! Voetbal is een makkie in vergelijking met die sporten.Last edited by kourni; 27 september 2009, 15:07.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk berichtDus terechte kritiek vind jij gelul? Dat zegt veel over hoe hoog jij de lat legt. Een rechte horizon is elementair. Het is iets dat onmiddellijk opvalt en voor mij dus ook zeer belangrijk.
Trouwens, voetbal is een van de gemakkelijkste sporten om vast te leggen. Probeer basketbal, volleybal, Futsal, handbal of ijshockey maar eens!!!! Voetbal is een makkie in vergelijking met die sporten.
Laat maar, heeft geen enkele zin. Raar dat de kranten en zelfs Belga tevreden zijn over die foto. Raar.
Comment
Comment