Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beloften in Kalmthout

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beloften in Kalmthout

Last edited by kourni; 19 oktober 2008, 21:02.

Re: Beloften in Kalmthout

die eerste, wat een dynamiek. Sommige zullen zeggen dat hij niet scherp is. Maar wat mij opvalt is dat zijn gezicht scherper is dan de rest. Knap hoe die beweging in de foto zit. die eerste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
      die eerste, wat een dynamiek. Sommige zullen zeggen dat hij niet scherp is. Maar wat mij opvalt is dat zijn gezicht scherper is dan de rest. Knap hoe die beweging in de foto zit. die eerste
      mee eens, prachtige opname.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Op het eerste gezicht vind ik dit ook maar hoe langer je er naar kijkt hoe meer onvolkomenheden in de bewerking je gaat zien. (bijv. de text op de linkerdij)

Voor mij de 2e
        Groetjes, KC
        www.sportbeelden.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
          Op het eerste gezicht vind ik dit ook maar hoe langer je er naar kijkt hoe meer onvolkomenheden in de bewerking je gaat zien. (bijv. de text op de linkerdij)

Voor mij de 2e
          Vind ik ook.
          Hier ook de tweede

Comment

Beide knap, sport in beeld van het hoogste niveauEr zit een sterke emotie in beide beelden, dit maakt het toch beter
            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
            www.cromagnonman.be

Comment

Voor mij de 2e
              Welke onvolkomendheden ? Benen gaan op en neer. renner gaat naar voor. Handen schudden door onvolkomendheden op de weg. Voeten maken een ronde beweging. Logisch toch dat dit niet lineair is?

Comment

Welke onvolkomendheden ? Benen gaan op en neer. renner gaat naar voor. Handen schudden door onvolkomendheden op de weg. Voeten maken een ronde beweging. Logisch toch dat dit niet lineair is?
                Kijk eens goed naar de linker schouder (het witte nummerblad vs het cijfer 7 en de text). De text op het linker dijbeen, de voorwielen, de text op het linker dijbeen, het linker scheenbeen.
                De bril is dan weer scherp maar de helm weer niet.

Op het eerste gezicht lijkt het dynamisch maar op een geegven moment wordt het steeds onnatuurlijker. Ik zou het orgineel wel eens willen zien. Ik vermoed dat er is geflitst op het voorste gordijn en dit op de scheenbenen dan goed is te zien.
                Groetjes, KC
                www.sportbeelden.com

Comment

De bewerking??? Enkel het contrast is bijgeschoefd.

Ik zou het orgineel wel eens willen zien. Ik vermoed dat er is geflitst op het voorste gordijn en dit op de scheenbenen dan goed is te zien.
                  Dit IS het origineel en idd ik heb geflitst om het beeld te bevriezen, anders krijg je de renner niet scherp met 1/00 als die op 1,5m rond je draait.

Kom aub niet af dat 1/100 te traag is. Ik had dit effect in gedachten toen ik de foto maakte.
                  Last edited by kourni; 20 oktober 2008, 23:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                    De bewerking??? Enkel het contrast is bijgeschoefd.

Dit IS het origineel en idd ik heb geflitst om het beeld te bevriezen, anders krijg je de renner niet scherp met 1/00 als die op 1,5m rond je draait.

Kom aub niet af dat 1/100 te traag is. Ik had dit effect in gedachten toen ik de foto maakte.

Smaken verschillen nu eenmaal

Comment

Ik vindt ze super. Hier zie je tenminste dat er beweging inzit. Bevroren beelden maken de sportopnames meestal zo .....koud.
                      Zeker zijn dit de originele opnames. Dit hoeft echt niet geshopt te worden. Met een langzame sluitertijd en goed flitsen is dit zondermeer te realiseren.

Gelukkig is er verschil van smaak en uiteraard kan het zijn dat iemand het niet zo fraai vindt

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Inderdaad, maar goed dat smaken verschillen! Het zou nogal saai worden.
                        Het ging me er om dat er gedacht werd dat het resultaat via fotobewerking bekomen was. Ik ben nogal redelijk anti fotobewerking (behalve een beetje kleur- en belichtingsaanpassing), daarmee dat ik wat op mijn tenen was getrapt.

Comment

Tweede vind ik heel goed gedaan. Een plaatje zoals je er maar weinig ziet . Schitterende compo, en de flash doet de rest.

Comment

Twee heel mooie actieplaatjes! En de eerste bevalt me het meeste...
                            Nikon D200 | Nikon D700 | SB600 | SB910 | Tokina 11-16 | Nikon 18-70 | Nikon 24-70 | Nikon 105 Micro | Nikon 80-200 AF D ED
                            http://<span style="color:Navy">www....ions.be</span> - http://<span style="color:Silver">ww...lens.be</span>

Comment

Working...
                            X