Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te donkere foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Te donkere foto

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs
    Een typisch geval van RTFM (Read the f**king manual) . Staat misschien onder 'metering modes' of iets dergelijks? De 300D is hier zeker toe in staat.
    heb ik ff de FMR (f*cking manual read)

De 300D is een mankepoot op dit gebied. En eigenlijk onbegrijpelijk dat canon nu net de metering op de 300D (welk toch een instap model zou moeten zijn) zo verwarrend heeft gemaakt.

Maar zover is het begrijp werkt ie als volgt.

- standaard ALTIJD evaluative (- is ook meteen een van de grootste tekort komingen van de 300D)

- met AE lock in de creatieve modes zou ie overschakelen op partial metering (- snap ik niet goed, want hij heeft dan toch al gemeten voordat je dat *-knopje indrukt. De belichting ligt dan toch al vast )

- In M is de standaard meterig centerweighted

Gelukkig gebruik ik bijna altijd M en heb ik weinig last van die standaard evaluative metering.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Re: Te donkere foto

We verschillen nogal van mening over evalutive moet ik zeggen want ik vind die juist uitstekend. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat hij meer belang hecht aan zijn focuspunten maar dat maakt het volgens mij ook zo goed. En center weighted gebruik ik eigenlijk nooit. Maar ja dat moet kunnen smaken verschillen nu eenmaal.

De belichting ga je niet meten alvorens je de * indrukt of de shutter half indrukt. Dus partial inschakelen is gemakkelijk. gewoon * indrukken en hij meet via partial en lockt veronderstel ik.

Comment

Working...
      X