Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfportret met Canon 300D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zelfportret met Canon 300D ?

Hallo ,

Ik heb op het forum hier al een paar posts gezien van mensen die een zelfportret gemaakt hebben ..., en ja, ik wil dit nu ook eens proberen

Ik heb een canon Rebel/ 300D en een paar vraagjes.

- Hoe ga ik best te werk ?
    - Hoe moet ik focussen ?
    - Moet ik ingebouwde timer gebruiken of een interface ?

Alle tips en tricks zijn meer dan welkom !

alvast bedankt ,

Raf

Re: Zelfportret met Canon 300D ?

je kan misschien eens oefenen in een spiegel?

E
    Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

Comment

ik heb da ook al geprobeerd met mijn D70

't moeilijkste is de focus
      je moet dus op iets kunnen focussen waar jij dan gaat staan
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik denk dat dat met een D70 met afstandsbediening(of PPC) vrij gemakkelijk gaat. Je kunt ook met de timer werken maar dan heb je maar een 10-tal seconden tijd om een pose aan te nemen. Met de afstandsbediening, kun je rustig je pose nemen, de afstandsbediening op timer zetten, als je klaar bent afdrukken en als het moet de de afstandsbediening rap weggooien op een kussen ergens.(Dit liefst niet met een PPC doen want die weegt wat zwaarder dan de afstandsbediening en kan zijn dat hij het niet overleeft )

Suc6

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Zoek kijk eens in je canon software. Daar kan je dat doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diego_eos300D
            Zoek kijk eens in je canon software. Daar kan je dat doen.
            Ik gebruik de canon software niet, de software mordt niet ondersteund door mijn platform

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
              ik heb da ook al geprobeerd met mijn D70

't moeilijkste is de focus
              je moet dus op iets kunnen focussen waar jij dan gaat staan
              Ik denk dat ik op deze wijze eens zal proberen, zou het niet makkelijker gaan als ik de manual focus gebruik? Die moet je dan maar 1 maal instellen ?

Comment

om te helpen focussen heb ik al eens een borstelsteel gebruikt, die ik dan omduwde op het moment dat ik voor de lens ging zitten (net op tijd voor de zelfontspanner ).

Sean.
                "You don't have to be an expert to have an opinion"
                Canon EOS 300D (EF-S 18-55 mm F/3,5-5,6) + EF 75-300mm f/4-5,6 III USM

Comment

Ik heb daar nen assistent voor in mijn studio, dat is ne grote Teddy beer,
                  die plaats ik op de stoel en stel manueel scherp op de kop van mijn knuffel.
                  Dan maak ik een proefopname na het licht te hebben gemeten.

Het toestel staat op statief en de scherpte die je bekomt is voldoende diafragma 8 of 11 geeft voldoende diepteschepte voor een zelfportret.

Dan vervang je de beer door zelf op zijn plaats te gaan zitten na het knopje van de zelfontspanner te activeren.

Enkele opnames zijn nodig om de kunnen selecteren.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                    Ik heb daar nen assistent voor in mijn studio, dat is ne grote Teddy beer,
                    die plaats ik op de stoel en stel manueel scherp op de kop van mijn knuffel.
                    Die Teddy-bearen toch hé

Maar ik hou er toch het liefst van, dat de modellen mij zo knuffelen en zo, maar het lieft van al is dat zij op mijn buikje wrijven...

Comment

Deze heb ik laatst gemaakt met m'n nieuwe EF 50mm 1.8 lens.
                      Gewoon uit de hand.

Dit is de ideale portretlens vind ik, superscherp en lekker goedkoop.
                      Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
                      EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
                        Deze heb ik laatst gemaakt met m'n nieuwe EF 50mm 1.8 lens. Dit is de ideale portretlens vind ik, superscherp en lekker goedkoop.
                        Was ek een meiske geweest, dan zou'k misschien wel es willen ...
                        Nee serieus. Mij lijkt dat ook een prachtige foto.
                        Die lens, zou dat dezelfde zijn als van m'n ouwe Canon AE1 ?
                        JM
                        Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

Comment

Working...
                        X