Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basisbewerkingen enzo

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Basisbewerkingen enzo

Kunnen jullie me even je basisbewerkingen met photoshop opsommen? zoals foto rechtzetten enzo..... en wat nog

En hoe bekomen jullie dat effect zodat de foto eruit ziet als een postkaart? zou ik graag eens weten

groeten
    Panasonic dmc fz28

niemand? moest dit bij fotobewerkingen toch?
    Panasonic dmc fz28

Comment

OPSOMMEN is niet zo moeilijk, maar uitleggen wel.
      Een beetje zoeken op dit forum en op het web zal zeker iets opleveren en een eenvoudig handboek is ook wel nuttig.
      home page: http://cage.ugent.be/~hs
      reisblog: http://herser.wordpress.com
      foto montages: http://www.photodex.com/share/hermans

Comment

Kijk hier eens http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=47014 , je zal uren zoet zijn !

Comment

ik ben eigenlijk nog geen stap verder en zoeken? op wat?
          Panasonic dmc fz28

Comment

Het geen u zo vaag aanhaald, is zo een blz. of 200 op a4.

Een beetje zelf iniciatief nemen misschien, wij weten ook niet wat u juist zoekt/wenst?!

Er zijn ook nog massa's boeken over dit onderwerp en cursussen op het net te vinden, zo hebben wij het allemaal ook moeten leren.

En geloof me, het zit ook allemaal hier in het BD archief!

Comment

Wat dacht je van:
              - levels
              - kleurzweem verwijderen
              - contrast/helderheid
              - USM
              - afbeeldingsgrootte
              - save as ...

Let wel, dit is basic maar zelfs dan heb je verschillende mogelijkheden.

- rechtstreeks op de foto
              - via lagen en kanalen
              - diverse soorten selecties enz

dus, misschien hier even alle topics nakijken ( tijdrovend maar interessant ). Zie je iets dat je aanspreekt.... uitleg vragen over de omstandigheden van de "shoot", exif opvragen alsook info over de eventuele nabewerking en thuis proberen na te doen.

Veel plezier nog

Jo(han)

Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

@ skank
                Misschien kan je mij even de basisrecepten opsommen waarbij een ei gebruikt wordt? zoals spiegelei enzo...
                Henri
                lidnummer: BD0435BE

Comment

Originally posted by kodachrome
                  @ skank
                  Misschien kan je mij even de basisrecepten opsommen waarbij een ei gebruikt wordt? zoals spiegelei enzo...
                  Henri
                  grappig
                  Panasonic dmc fz28

Comment

Originally posted by kodachrome
                    @ skank
                    Henri
                    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Originally posted by skank
                      Zoek eens bij Google , en tik eens in : Photoshop Tutorials ...
                      Moet je eens opletten wat je allemaal kunt vinden
                      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Originally posted by BD Moderator T&T
                        Het geen u zo vaag aanhaald, is zo een blz. of 200 op a4.

Een beetje zelf iniciatief nemen misschien, wij weten ook niet wat u juist zoekt/wenst?!

Er zijn ook nog massa's boeken over dit onderwerp en cursussen op het net te vinden, zo hebben wij het allemaal ook moeten leren.

En geloof me, het zit ook allemaal hier in het BD archief!

je weet niet wat ik zoek? ik dacht dat ik bovenaan vermeld had, hoe je een postkaart effect kreeg?
                        dat ik levels contrast helderheid enzo kan veranderen weet ik ook wel; ik ben niet achterlijk!

maar omdat ik dit in een ander topic las:

"Probeer in Photoshop even met levels, wit punt eyedropper in het witste punt van de wolken op coördinaten x=21,91 en y=7,37.
                        Daarna een saturatie +15 en een USM van 50-1,0-0

Kwestie van smaak, maar dat geeft toch iets meer postkaartgevoel "

wou ik daarover meer uitleg en dacht dat jullie "experts" wel zouden weten hoe een postkaarteffect te bekomen.. maar blijkbaar doe je dit niet met enkele handelingen maar moet je alles veranderen of aanpassen...

ik vraag niet wat je allemaal kan doen met photoshop, ik vraag gewoono hoe je zo'n effect krijgt
                        Panasonic dmc fz28

Comment

Originally posted by Hanske
                          Originally posted by skank
                          Zoek eens bij Google , en tik eens in : Photoshop Tutorials ...
                          Moet je eens opletten wat je allemaal kunt vinden
                          dat bedoel ik nou, ik zoek dit niet, ik weet ook wel wat je allemaal kan
                          Panasonic dmc fz28

Comment

Skank, ik denk dat je juist wel vroeg wat je allemaal kan met photoshop. Je initiële vraag was toch wel wat onze basisbewerkingen zijn met photoshop. Ik veronderstel dat je je vraag beter anders had geformuleerd, dan was er geen misverstand geweest. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je je nu als een slachtoffer ziet doordat sommige mensen reageren dat je je vraag beter zou moeten specifiëren of eens via google moet zoeken.
                            http://www.arnesmeets.tk

Comment

misschien had ik de titel idd anders moeten noemen
                              maar ik dacht dat zoiets bij basisbewerkingen hoorde, vandaar de titel

laat maar dit loopt toch op niets uit... deze mag dicht
                              Panasonic dmc fz28

Comment

Working...
                              X