Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basisbewerkingen enzo

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Photoshop is een bijzonder veelzijdig programma, en vormt een standaard over de ganse wereld.
    Het is geen eenvoudig programma, waar je zo op één twee drie zegt hoe doe je het.

Onze oud Premier had in den tijd een uitspraak "We gaan de problemen aanpakken , als ze zich voordoen"
    Dat is nu de manier om photoshop te leren gebruiken. Het heeft geen zin om te vragen "hoe doe je dit"
    als je niet zelf opzoek gaat en zelf zoekt om een oplossing te krijgen voor je problemen.

Ik werk nu al meer dan 4 jaar met Photoshop 6-7 en CS, niet tegenstaande de periode van 4 jaar leer ik nog alle dagen bij.
    Bij photoshop is er niet echt " één zaligmakende " manier om iets te doen.

Pak de koe bij de horens, en indien je 1 ding ni weet vraag dat dan op het forum, zo leer je 1 voor 1 wat de mogelijke oplossingen kunne zijn voor de problemen van vandaag. Over de problemen van morgen , gaan we morgen praten.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Beste skank,
      vergeef me de joke i.v.m. een ei maar Photoshop is een keuken op zichzelf. Hieronder geef ik je een site waar wedstrijden gehouden worden over met photoshop gerealiseerde toepassingen.
      Ik kan het aan eenieder ten zeerste aanbevelen:
      Code:
      http://www.worth1000.com/galleries.asp
      Henri
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Nou Skank, ik had eerst bij het lezen van jou vraag toch ook een verkeerde indruk hoor. Maar waarom pas je de titel en de vraag in deze topic niet aan (met de EDIT-knop) zodat het wat duidelijker wordt?

Het voorbeeldje dat je aangeeft gaat hier over mijn reply op een foto van Force in deze topic.

Wat is jou idee van een postkaart-foto? Ik denk dan vooral aan heldere, gesatureerde kleuren, dus in die richting moet je gaan werken. Zorg ervoor dat wit écht wit is, en zwart écht zwart. Dit doe je met Levels of niveaus. Daarna ga je de kleuren wat extra opkrikken met saturatie of verzadiging, en uiteindelijk met unsharp mask net dat tikkeltje scherper maken of zelfs een "polish" uitvoeren.

Let erop dat je niet te ver gaat in de aanpassingen. Een postkaart-gevoel is niet gewenst op alle foto's, en veel foto's zullen nooit dat gevoel kunnen geven ondanks vele bewerkingen.

Heb je nog specifieke vragen over fotobewerking, stel ze dan in het Fotobewerking-forum. Men zal je daar zeker willen/kunnen verderhelpen, maar verwacht niet dat men hier exclusief voor jou een cursus Photoshop van enkele hoofdstukken gaat uittypen

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

hé Skank

Kunnen jullie me even je basisbewerkingen met photoshop opsommen? zoals foto rechtzetten enzo..... en wat nog
          Hier vroeg je toch duidelijk naar de basisbewerkingen, neen?
          En die kreeg je dan ook

Jo(han)
          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

skank,
            Stuur Uw mailadres eens door,ik heb veeeeeeel tijd en geduld.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Originally posted by Hombre
              Nou Skank, ik had eerst bij het lezen van jou vraag toch ook een verkeerde indruk hoor. Maar waarom pas je de titel en de vraag in deze topic niet aan (met de EDIT-knop) zodat het wat duidelijker wordt?

Het voorbeeldje dat je aangeeft gaat hier over mijn reply op een foto van Force in deze topic.

Wat is jou idee van een postkaart-foto? Ik denk dan vooral aan heldere, gesatureerde kleuren, dus in die richting moet je gaan werken. Zorg ervoor dat wit écht wit is, en zwart écht zwart. Dit doe je met Levels of niveaus. Daarna ga je de kleuren wat extra opkrikken met saturatie of verzadiging, en uiteindelijk met unsharp mask net dat tikkeltje scherper maken of zelfs een "polish" uitvoeren.

Let erop dat je niet te ver gaat in de aanpassingen. Een postkaart-gevoel is niet gewenst op alle foto's, en veel foto's zullen nooit dat gevoel kunnen geven ondanks vele bewerkingen.

Heb je nog specifieke vragen over fotobewerking, stel ze dan in het Fotobewerking-forum. Men zal je daar zeker willen/kunnen verderhelpen, maar verwacht niet dat men hier exclusief voor jou een cursus Photoshop van enkele hoofdstukken gaat uittypen

kijk dat bedoel ik nou net de uitleg die ik wou
              thanks
              ik dacht dat je een titel niet meer kon aanpassen na een aantal posts... blijkt hier dus wel te gaan,maar hoeft nu niet meer thx
              Panasonic dmc fz28

Comment

Ook niet vlug tevreden...

Topic heeft idd geen zin meer, slot erop.

Comment

Working...
                X