Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Last van overbelichting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Last van overbelichting

Vaak als ik vlinders fotografeer kom ik wel overbelichting tegen. Dit is vooral met witte dingen. Mijn vraag is nu dus hoe ik dit kan vermijden of kan bewerken (dat laatste lijkt mij overigs onmogelijk) Ik iriteer me er zeer aan.. en het is me tot heden nog niet gelukt het te verbeteren. Hier twee voorbeelden..

Vleugelrand overbelicht...

Heel de rups zowat..
    Kom ook eens kijken op www.vlindersdigitaal.tk

Probeer eens foto's te maken met een spotmeting (deelmeting, AE-vergrendeling bij Canon). Daarbij richt je de camera zo dat het onderwerp ongeveer in het midden van de zoeker zit. Dan druk je op het knopje (= knopje met een sterretje * bij een 300D), en daarna maak je een foto.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Heb je dit regelmatig, zet dan de belichtingscompenstatie standaard op -0,5EV of -0,3EV.
      De meeste foto's zullen een stukje donkerder zijn, maar dat is beter te verhelpen dat ingebrande witte vlekken.
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ik ga morgen eens stoeien met EV. Mag ik jullie twee alvast bedanken voor jullie tips.. Ik laat het weten hoe het fotograferen nu zal gaan..

Comment

Ik heb het al vast geprobeerd op mijn rups met sucses! Ik ga over een half uurtje op zoek naar vlinders.. ik ben benieuwt. Ik zal vanavond verslag geven hoe het was verlopen..

Comment

Working...
          X