Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Honden portret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Honden portret

Graag wat tips om een hond op de foto te zetten. Liefst zittende positie. Waar op te letten en welk standpunt of positie ?
    In profiel of frontaal of iets tussenin ?
    D7000 + 28 tot 400mm

Luc,
    vooreerst moet je zien dat je de benodigde foto groot genoeg afdrukt zodat je de hond er helemaal op kan zetten...

graptje hee

volgens mij werkt het het beste frontaal of enigzins uit het midden maar niet echt van opzij want dan zie je te weinig van de hond. Er hangt ook veel af van welke hond het is natuurlijk ... een grote, een kleine ... een lichte ... een donkere (moeilijkere lichtomstandigheden).

Gewoon veel proberen. Dat is het voordeel van de digitale fotografie - je kan direct het resultaat zien en bijsturen indien nodig.

mvg,
    Giant Pat
    Do or Do Not - There is no try ...
    www.giantpat.be

Comment

GP
      Als je frontaal werkt ga je dan geen probs krijgen met verorming van de snuit ? Waarschijnlijk ook op ooghoogte als standpunt.
      Pels geeft geen problemen is een mechelse herder dus een bruinere pels. Zou de 80/200nikon gebruiken en voor portretten heb ik al gelezen dat dit het best werkt op ong 135mm als ik mij niet vergis.
      Voor her portret van de hond kan ik wel wat experimenteren maar die eigenaar had ook graag foto's in actie op een wedstrijd en dan gaat het supersnel(zal voor later zijn denk ik)
      Bedankt voor de toelichting
      D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Originally posted by LuCC
        GP
        Als je frontaal werkt ga je dan geen probs krijgen met verorming van de snuit ? Waarschijnlijk ook op ooghoogte als standpunt.
        Pels geeft geen problemen is een mechelse herder dus een bruinere pels. Zou de 80/200nikon gebruiken en voor portretten heb ik al gelezen dat dit het best werkt op ong 135mm als ik mij niet vergis.
        Voor her portret van de hond kan ik wel wat experimenteren maar die eigenaar had ook graag foto's in actie op een wedstrijd en dan gaat het supersnel(zal voor later zijn denk ik)
        Bedankt voor de toelichting
        Hoi Lucc, zeker op ooghoogte van de hond werken. Die hond doet wedstrijden dus ik neem aan dat die redelijk is afgericht. Ik heb enkele dagen geleden foto's genomen van een niet afgerichte hond met de tamron 70-300 (trage AF). Dus dat moet zeker lukken!
        Ga best naar een bos ofzo waar je een mooie achtergrond kan krijgen. Laat de hond zitten en neem een paar foto's (ik vind kop + deel van lijf wel mooi). Ga dan achteruit terwijl je de hond ter plaatse laat blijven. Als je op een goede afstand bent hurk je neer en roept de hond zodat die heel enthousiast komt aanlopen, en trekken maar!
        Als de hond van water houdt is het nog toffer .

Voorbeelden: http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=53237
        en http://photo.entrysoft.com en klik hierna op DOGS.

Succes.
        Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Een aantal maanden geleden heb ik hier ook eens wat geprobeerd met de hond in de tuin. Ik ben niet echt een kenner terzake, maar misschien dat mijn foto's een idee geven over wat leuk of minder leuk zou zijn (ik heb er dan ook wat minder goeie tussen laten zitten). Voor 't gemak heb ik ze even voor je online geplaatst.

Alle foto's zijn genomen met een 300D en een 70-200L f/4 lens. Hondenrasgewijs zitten we in dezelfde categorie van grootte denk ik, al heeft de mijne wat meer "last" van witte pels (=>heel snel overbelicht!).
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

@rept bedankt voor de tips, zitten mooie foto's tussen
            @viberger ook bedankt voor de raad ,ook effe album bekeken en zeer de moeite waard.Mooie hond trouwens. Ikzelf heb 2 duiste herders en een voetbal is daar ook geen lang leven beschoren Wat ras is Gytha ?
            D7000 + 28 tot 400mm

Comment

't Is een Akita. Volgens de hondenencyclopedie een Japanse politiehond, maar daar heb ik na 9 jaar nog niks van gemerkt, moet ik bekennen. Eigenlijk is het meer een speelse teddybeer met het karakter van een eigenzinnige poes. We noemen haar dan ook de hele tijd "poes", wat wel verwarrend is als er bezoek is.

Actiefoto's vind ik altijd de leukste, maar niet zo makkelijk om dat allemaal goed gefocust te krijgen. Zoals je wellicht gezien hebt zijn die bij mij allemaal een stuk minder scherp. Daarom dat ik er wel wat zittende en liggende poses heb bijgenomen.

Ik heb zo 't gevoel dat een huisdier fotograferen eigenlijk hetzelfde is als een (ander) model... je leert dat door heel veel te doen en heel veel te variëren in posities, omgevingen, attributen – die bal op mijn foto's vond ik wat fel, maar ja, 't is haar bal natuurlijk – belichting, ... Zo 'n beest heeft bovendien verschillende (gelaats)expressies en die zijn allemaal even spontaan

@rept: ik ben ook bij jou eens gaan kijken. Jij bent blijkbaar al meer geoefend in het scherp krijgen van die actiemomenten. Toffe foto's!
              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Working...
              X