Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vliegende insecten fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vliegende insecten fotograferen

    deze kwam ik via de site van nicolas B. tegen. Ken geen letter frans, maar dit lijkt wel de moeite om te vertalen

    Misschien iets voor onze Frans

    http://perso.wanadoo.fr/photovol/index2.html
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

  • #2
    idd, prachtige site... Moet je dat materiaal eens zien... Je moet er maar op komen.
    Maar dat zijn stuk voor stuk juweeltjes die z'n foto's.

    Comment


    • #3
      ja, ik had die site ook al gezien.
      Stuk voor stuk kanjers.
      Ik was er toen efkes depressief van, en ben dat nu weer ...

      embee ::: nikon stuff

      Comment


      • #4
        Originally posted by embee

        Ik was er toen efkes depressief van, en ben dat nu weer ...
        ja dat heb ik ook regelmatig
        denk ik bij mezelf bij het bekijken van een foto van mij ... perrush, je bent toch goed bezig ... tot ik op het net dan weer ergens zo'n mooie foto's zie ... en dan weet ik gewoon weer dat er nog veel werk aan de winkel is
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

        Comment


        • #5
          Bangelijke fotoos. Nu is mijn frans ook wel niet zo goed maar zijn dit wel digi fotoos? Volgens dat ik kan lezen maakt hij zelf zijn filmrollekes. Des al niet te min ongelooflijk knappe fotoos.
          DSC-F828 PSP proX goe gerief is het halve werk

          Comment


          • #6
            jawadde zeg.
            Canon 10D-350D-30D-7D-2x 1D Mark IV,24-105 L f4 ,70-200 L f2.8,100-400 L f4.5 5.6, 300mm L f4, 500mm L f4
            http://www.cyclingphoto.be

            Comment


            • #7
              Knappe foto's!!!

              Hij schrijft zelf wel dat de meeste foto's in een studio gemaakt zijn. Dan heb je natuurlijk meer kansen om een goede foto te trekken (ik zie je anders al met een ferme macro lens achter een insectje aanlopen in een weilandschap )

              Maar het blijft toch heel indrukwekkend!!!
              D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

              Comment


              • #8
                Gerellig!

                Jammer dat er niet meer uitleg gegeven wordt over het gebruikte materiaal. Het lijken we zelfbouw flashen te zijn, losse flitsbuizen met een aparte voeding.

                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  echt niet normaal meer.
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • #10
                    mmmmmmm,

                    Hier spreekt een wat neerslachtig figuur, de foto's zijn inderdaad
                    van een klasse apart, beautie's!
                    Even serieus, voor zover ik gezien heb, bedient hij zijn camera
                    dmv lichtsensoren,(2 'lichtjes' en 2 ontvangers, zullen we maar zeggen), de sensoren bedienen de camera, zo kan hij de insecten die
                    door een lichtstraal vliegen fotograferen.


                    gr,
                    Reinier

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by reinier domsdorf
                      bedient hij zijn camera
                      dmv lichtsensoren,(2 'lichtjes' en 2 ontvangers, zullen we maar zeggen), de sensoren bedienen de camera, zo kan hij de insecten die
                      door een lichtstraal vliegen fotograferen.
                      Ja, misschien aan "onze" frans_vdm es vragen of die voor ons zo'n portable constructie kan fabriceren voor in den bos
                      embee ::: nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Dju, als ik deze fotokes zie, dan zal ik mijn insectekes nog maar een keer opnieuw gaan fotograferen! Ik durf ze niet meer te laten zien

                        Zeg, kan onze vriend Nicolas niet helpen met een vertalingske? Die is toch ook beestjes-fotograaf (meestal iets grotere beestjes, maar allé) en hij kent een woordje frans !

                        Comment


                        • #13
                          Oei, deze topic had ik niet gezien.
                          Heel mooie info. Verduiveld, ik loop hier al maanden mee rond met die verschillende gedachten. Veel hiervan is reeds uitgewerkt maar het geheel is nog niet samengebouwd. Ik droom hiervan al maanden en had eigenlijk reeds plannen om mij hier speciaal mee bezig te houden. Gelukkig ken ik een beetje frans en beprijp ik de meeste dingen wel. Mijn laser detectoren liggen al een paar maand klaar en werken. Het princiep is hetzelfde als nicolas, trouwens het is toegepaste meetkundig, 2 lichtsignalen schuin opgesteld snijden elkaar in een uniek punt. Als je focust op dat punt en er komt iets in dat punt dan heb je het ideaal beeld. Maar het grootste probleem is de vertragingstijd van de camera en dat heeft hij blijkbaar opgelost. daar vringt het schoentje met zijn 3msec delay is dat super! Een D100 heeft 100msec nodig. Ik heb hiervoor de MB-100 grip gekocht om hem te kunnen aansturen vanuit mijn lasers. Aansturen is niet moeilijk maar die delay van 100 msec is dodelijk. Ik heb heel veel van die dingen ook in mijn highspeed toegepast maar daar kan ik de camera laten openstaan zodat die delay = 0 msec wordt! Voor field opnames gaat het niet.
                          Ik ga er weer een paar dagen niet van slapen, maar het geeft een geweldige impuls om mijn spullen verder uit te werken. Trouwens ik beschik over een nieuwe aanstuur electronica die bijna onbegrensde mogelijkheden geeft op uitlezing ( LCD display) delay tijden, meer dan 100 in en uitgangen voor alle type flitsen sensoren enz en die gewoon op batterij dagen kan werken.
                          Het zal waarschijndelijk voor direct na de zomer zijn als we meer binnen moeten werken.
                          Chapeau Nicolas, buitengewone prestatie.
                          Frans

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by frans_vdm
                            Het zal waarschijndelijk voor direct na de zomer zijn als we meer binnen moeten werken.
                            ik kijk er nu al naar uit ...
                            embee ::: nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by frans_vdm
                              Chapeau Nicolas, buitengewone prestatie.
                              Euh...Nicolas
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X