Heb ik hier de Frans op een verkeerd been gezet of wat????
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
vliegende insecten fotograferen
Collapse
X
-
-
Oei,
Weer te rap geweest en maar half de tekst gelezen, was "via de site van Nicolas" ......
Chapeau aan die man, inhoud blijft hetzelfde natuurlijk maar verdienste aan wie het toekomt.
Mijn dromen blijven ook dezelfde......
Frans
Comment
-
en frans om jaloers op te worden??? LOL
Deze heb ik ook gevonden op zijn site
Comment
-
Originally posted by Creator
en frans om jaloers op te worden??? LOL
Deze heb ik ook gevonden op zijn site
In ieder geval mooie realisatie, zal nog meer moeten dromen....
Frans
Comment
-
Frans,
Dat delay kan je wellicht opvangen met een electronische timer,
alhoewel 100msec dan toch krap is.
Ik weet dat OMRON een uitgebreid ass. aan timers heeft.
Toegepast op schakelkasten in de industrie. Ik denk dat omron
wellicht iets voor je heeft, maar denk wel dat de prijzen
in de industriele toepassingen niet voor de poes zijn...
Verkooporg. zit in A'dam.
Andere fabrikanten van dit spul: Telemecanique, Moeller Electric.
gr&s6,
reinier
Comment
-
Reinier,
Nee dit is niet op te lossen. Anders zou je bewegings detectie nodig hebben die de baan van het object berekend om voorspellingen te maken hoeveel tijd er nog zal verlopen tussen detectie en de 100 msec die je camera nodig heeft vanaf het command punt. Mijn logica modules die ik zelfbouw kunnen heel veel. Het probleem is dat op het ogenblik je detecter ziet dat er iets in focus is ( via meerdere laser stralen) je camera precies dan nog 100 msec wacht om de foto te nemen. 100 msec zijn veel te veel en dat was juist het verschil dat die man erin slaagde deze dode tijd tot 3 msec terug te brengen. Mijn timers werken tot 1usec nauwkeurig als het moet dat is 100.000 maal preciezer! maar als de camera zo traag is.......
Maar de fabrikant zou het wel kunnen oplossen moesten ze dat willen door de functie van mirror lookup toe te laten en de camera in een pre mode klaar te zetten zodat een triggerpuls bijna ogenblikkelijk de beeldvorming kan starten. Industrieel doen we dat ook met CCD's voor onze toepassingen maar daar kun je zelf een erease puls geven en onmiddelijk erna start de integratie tijd van de camera.
Frans
Comment
-
-
In Chasseur d'Images van januari-februari staan foto's van een zekere Pascal Kreitzer. Hij heeft prachtige foto's gemaakt van allerlei insecten in volle vlucht. Hij maakt gebruik van een tweede sluiter vóór zijn objectief, en zet zijn fototoestel in bulb-toestand.
Zijn grote voorbeeld is Stephen Dalton. Ik vond een artikel waar ook hier blijkt dat er een externe sluiter wordt gebruikt:
http://www.outdoorphotographer.com/content/pastissues/2000/june/secret.html
Nu vroeg ik me natuurlijk af hoeveel dit mag kosten, en wie zoiets maakt, maar daarover heb ik helaas niets gevonden op internet.
Groeten,
Jeroen
Comment
-
Jeroen,
Bedankt voor de link. Ziet er interresant uit! Bulb en extra externe sluiter gaan zeer goed voor analoge fotografie. Ik heb vroeger ook nog enkele voorbeelden gezien. Dit is echter minder geschikt voor digitale toestellen omdat ze te veel ruis produceren bij sluitertijden boven de 30 sec. Een analoog toestel mag bijna onbeperkt in deze toestand blijven. Toch kan hierin iets zitten, een doordenker dus.
Frans
Comment
-
ok dees is nie te doen
die foto's zen beire
da zou ik nooit kunne want ik zit zonder camera en dan nog ik ben gene pro als al die andere die da op zo een site zettealles is weg van camera materiaal
nu ben ik in de karting gestapt
namelijk met een arrow chassis met rotax sr.motor en volgend jaar schakelkart
Comment
-
Ik denk, dat als je nu de 2 lichtbanen, ik weet niet welke je gebruikt, maar de lasers die ik gebruik zijn zo fijn , dat ik twijfel of deze geschikt zijn, combineert met een digitale camera, zelfs met een 100ms vetraging, en je zet hem op high speed burst, je toch al een heel eind komt. Met genoeg memory zal je allicht enkele knappe shots overhouden. Nu ja, de sony dsc 828 heeft geen vetraging (of hadden ze ergens toch 0.1ms gemeten ;-), maar ik ga het toch eens proberen. Ook ga ik het eens proberen met een analoge laser, ik heb deze onlangs gezien met een ongelooflijke naukeurigheid. analoog, dus je kan perfekt een schakelpunt kiezen.
Hmm, weer leuk experimenteren!!
Comment
-
Als ik moet helpen voor een vertaling , zeg het maar hé ..
Ik heb een paar foto's van insecten in de vlucht maar in dia's , ik zal een keer deze scannen en posten in het showcase forum ... misschien voor de volgende dagen.
NicoSee you in the woods ...
Nicolas
My website : www.photoetnature.com
My portal : www.beneluxnaturephoto.net
Comment
-
Comment