Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bekijk EXIF-informatie on-line met ViewEXIF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Alles gedaan wat ik moet doen, maar hier niks te vinden.
    Dus program er weer af gegooid
    Canon Powershot G3

Comment

bij mij ook,
      kon netjes met mijn rechtermuis knop klikken vieuw exif, maar met elke foto kreeg ik No Exif te zien...

dus maar weer eraf gehaald
      mvg
      gabriella
      Canon 300D en 350D
      canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
      canon 20-35 usm

Comment

HV hartstikke bedankt hoor,bij mij werkt het wel.
        Maar niet iedere keer natuurlijk,hoe kan je dat in PS voorkomen dat die gegevens niet worden meegegeven met de foto.
        Bij mijn geposte foto werkte ViewExif wel.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

Comment

Re: Bekijk EXIF-informatie on-line met ViewEXIF

Waarschijnlijk een heel domme vraag, maar aangezien ik nieuw ben: kan je ook de exif gegevens van je foto's bekijken zonder stand alone programma's of zonder iets te downloaden? Concreter, kan ik via PS achterhalen wat de exif van een foto is. Ik weet ondertussen dat exif automatisch op (onbewerkte) foto' staat, maar hoe vind je die terug?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door acmaerte
            Waarschijnlijk een heel domme vraag, maar aangezien ik nieuw ben: kan je ook de exif gegevens van je foto's bekijken zonder stand alone programma's of zonder iets te downloaden? Concreter, kan ik via PS achterhalen wat de exif van een foto is. Ik weet ondertussen dat exif automatisch op (onbewerkte) foto' staat, maar hoe vind je die terug?
            Als je over Windows XP beschikt, kan je het zelfs gewoon met Windows Explorer.
            Rechtermuisknop klikken op foto,
            Eigenschappen/Properties kiezen
            en dan bij Samenvatting kijken
            en eventueel op de knop geavanceerd drukken ...
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Waarom heb ik dan alleen maar een tabblad met algemeen. Ik zie geen blad met samenvatting en al helemaal geen geavanceerd. Toch heb ik XP.

Weet filipo daar antwoord op?

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias
                Waarom heb ik dan alleen maar een tabblad met algemeen. Ik zie geen blad met samenvatting en al helemaal geen geavanceerd. Toch heb ik XP.

Weet filipo daar antwoord op?
                Ik zou het eigenlijk niet weten.
                Ik heb wat zitten zoeken op internet en kwam tot mijn verbazing op verschillende sites terecht waar men zelfs waarschuwde voor het gebruik van die Properties in XP :

Dus misschien toch maar beter niet gebruiken ...
                In de meest courante beeldbewerkingsprogramma's zit er wel iets als File Info of Properties. Maar de EXIF viewer is zeker een interessante tool
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Da's nou weer jammer! Het leek mij idd een gemakkelijke manier om zo de exif te zien.
                  Zal nog eens verder zoeken naar opmerkingen die je maakte.
                  In ieder geval bedankt voor je snelle reactie.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Je moet de foto eerst lokaal (dus op je eigen harde schijf) hebben staan voordat je de exif-info kan zien. Gelijk via de eigenschappen kijken naar exif-data kan niet.
                    Nikon D50 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3,5-5,6G / TAMRON AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro / Nikon SB600 Flitser / Nikkor AF f1.8G

Comment

Hier zijn 2 goede gratis programma's om de EXIF data te bekijken:
                      CAM2PC : is ook een uitstekende Photoviewer
                      gratis te downloaden op volgende site:
                      Error 404 - Not found - Error 404 - Not found

Exifer
                      Hiermee kun je de exif data bekijken , wijzigen , copieren, verwijderen....
                      Je kunt er ook uw foto's mee bekijken, en een watermerk op uw foto plaatsen.
                      Gratis te downloaden op volgende site:http://nederland.softpicks.net/softw...r_nl-20215.htm
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Het is allemaal leuk en aardig, maar met PS wordt meestal de exif verwijderd en heb je aan deze exif readers niks.
                        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
                          Het is allemaal leuk en aardig, maar met PS wordt meestal de exif verwijderd en heb je aan deze exif readers niks.
                          Alleen als je Save for web... doet, dacht ik? Probeer eens gewoon Save as...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
                            Alleen als je Save for web... doet, dacht ik? Probeer eens gewoon Save as...
                            Precies. Maar velen kiezen om hun exif te verwijderen als ze een foto publiek posten. Daar kan die exifreader niet aan doen.
                            Werkt prima bij mij. Installeren; browser effe herstarten en klaar is kees.

Comment

Working...
                            X