Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips

Hallo,

Ik heb laatst een Nieuw digitale Camera gekocht, De Acer Cp-8531.
    Ik ben een zeer beginend fotograaf, en zou graag TIPS willen krijgen over waar ik allemaal moet opletten bij het fotograferen. En hoe ik een foto professioneler kan fotograferen.

Umit

Re: Tips

Hier vind je een hoop beginnend materiaal.
    Zeker de basistechnieken zijn de moeite waard.

Nikon D50 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3,5-5,6G / TAMRON AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro / Nikon SB600 Flitser / Nikkor AF f1.8G

Comment

Hier word meer met Camera's met Spiegel reflex beschreven, en dat heb ik niet.

Comment

Het is en blijft natuurlijk een compacttoestel, prof's werken met slr. Maar dat neemt niet weg dat je er geen mooie foto's kan mee maken, nabewerking is echter vaak een must.

Hou altijd rekening met goede lichtomstandigheden. Ik wil zeggen onder slechte lichtomstandigheden gaat dat toestel uiteraard flitsen en dat is niet altijd mooi. Op manueel zetten dan maar dat geeft vaak wel ruis, ik weet niet hoe het met de ruis op dit toestel gesteld is....
        Als je toch flitst kan je die flits proberen te verzachten (zeker ingeval van portret) door bv je vinger op een cm afstand voor de flash te houden of een semi transparant materiaal ervoor te houden.

Neem portretten in de uiterste telestand, dan heb je minder scherptediepte, in groothoekstand zijn die dingen scherp van voor tot van achter. Afhankelijk van het soort opname is dit gewenst of helemaal niet. Daar dringt zich dan bv weer nabewerking (blur) op...

En zo zijn er nog honderd tips hé, een goed boek is er misschien ook eentje
        Last edited by Arousal; 7 juli 2006, 11:10.

Comment

Volgende foto's zijn allemaal gemaakt met een compacttoestel (Canon Ixus 40, dus maar 4 megapixel). Je kan er dus ook wel best creatief mee zijn IMO :