Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op fuiven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's op fuiven

Hoi

Ik heb net een nikon D50 aangeschaft met 15-55 en 70-300 lens.
    Mijn bedoeling is om op fuiven en concerten totaalplaatjes te schieten, dus het fuiflicht moet er goed op staan.
    Ik ben me als amateur volop in de basisbegrippen van de fotografie aan het verdiepen, maar toch had ik graag enkele tips.

Natuurlijk heb ik al wat geprobeerd, op de auto stand komen de fotos niet goed omdat de sluitertijd te lang is, en de foto's bewogen zijn door het bewegend licht.
    Ik ben dus nu volop aan het experimenteren met sluitertijden, diafragma en lichtgevoeligheid...
    Met flits gaat de sfeer volledig verloren...
    Graag wat tips!

Alvast bedankt

Re: Foto's op fuiven

Oorspronkelijk geplaatst door LJ Chris
    Ik ben me als amateur volop in de basisbegrippen van de fotografie aan het verdiepen.
    Maar je wil wel al gaan lopen vooraleer je kan staan .

Niet flitsen !!!
    Je foto's zijn niet bewogen door het bewegende licht, maar wel omdat je waarschijnlijk uit de losse hand fotografeert.
    Begin eens met je toestel op een statief te plaatsen, en de zelfontspanner of draadontspanner te gebruiken.
    Gebruik bij voorkeur de diafragma-voorkeuze stand, met een grote opening (klein getal) om de sluitertijd relatief kort te houden, of een kleinere opening (groter getal) om een langere tijd te kunnen belichten. Dit alles is zeer relatief een ook nog eens afhankelijk van de ingestelde ISO-waarde. Experimenteer er mee, maar hou de ISO liever laag, om de vorming van ruis tegen te gaan bij langere sluitertijden.
    Bovendien zal je in sommige van deze donkere omstandigheden tot meerdere stops moeten onderbelichten.