Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speciale sfeer in urban-foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Speciale sfeer in urban-foto's

    Ah, zo werkt dat! Bedankt.
    Ik had een link verwacht in het filtermenu, maar die is er dus niet.
    Alles is OK nu.
    Nogmaals bedankt.

    Comment


    • #32
      Re: Speciale sfeer in urban-foto's

      Met plezier. Eens je met acties vertrouwd bent, ga je er zelf maken. Bovendien is er heel wat op het net verkrijgbaar!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #33
        Re: Speciale sfeer in urban-foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Ik hou ook niet zo van die overdreven HDR-effecten die voor velen een must zijn voor een "goede" urbex foto.
        Met alle respect voor iedereen, maar ik doe er niet aan mee.

        Ik hou ervan de werkelijkheid natuurgetrouw weer te geven, net zoals ik mijn landschapsfoto's niet bewerk.

        Bij urbex heb je vaak heel mooie lichtinvallen, en dat en combinatie met "oude" vervallen onderwerpen, oog voor detail en compositie, geeft dit voor mij bevredigende resultaten.

        Op mijn site www.damafoto.be staan er een paar urbex albums. Neem eens een kijkje, en laat me weten of je heb HDR effect gemist hebt ;-)
        Knappe site en foto's!!!
        Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

        Comment


        • #34
          Re: Speciale sfeer in urban-foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
          Omdat er ook mensen zijn die niet zo thuis zijn op een pc....en de windows verkenner dit vaak standaard niet laat zien....
          Ik vond de prullebak niet eens in mijn nieuwe Windows 7. Je hulp is dus niet heillos. Bedankt.

          Comment


          • #35
            Re: Speciale sfeer in urban-foto's

            Hmmmm wil die filters eens proberen in cs5 maar het wil niet echt lukken raar, ze komen niet op mn filtermenu ?
            Iemand een idee ?
            Groeten
            I've got the dreamers disease.

            Comment


            • #36
              Re: Speciale sfeer in urban-foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Willems Bekijk bericht
              Hmmmm wil die filters eens proberen in cs5 maar het wil niet echt lukken raar, ze komen niet op mn filtermenu ?
              Iemand een idee ?
              Groeten
              Wil je ons eerst eens vertellen met welke filter je problemen hebt? Dan kunnen we je misschien helpen.
              wil die filters eens proberen...
              is helaas een beetje te vaag.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #37
                Re: Speciale sfeer in urban-foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Wil je ons eerst eens vertellen met welke filter je problemen hebt? Dan kunnen we je misschien helpen. is helaas een beetje te vaag.
                Ik bedoelde filters voor cs zoals deze maar ik gebruik cs5 en vind niet echt hoe ze kan gebruiken : Wat ook nogal eens gebruikt wordt is een gekende Photoshop action, nl. Urban Acid. Zeker eens een keertje proberen!
                I've got the dreamers disease.

                Comment


                • #38
                  Re: Speciale sfeer in urban-foto's

                  Ik dacht ook dat die dinges action een filter was, die in het filtermenmu zou opduiken. Maar nee, niets is minder waar: zoals hierboven aanschouwelijk en zonder veel zever -waarvoor ook mijn dank- uitgelegd is door LesC, is het een action (nl: handeling). What's in a name! Handeiingen vind je in het menu handelingen (Actions, als het ware), niet in het filtermenu. In het filtermenu staan - je raad het al- filters. Hoera!
                  Was deze uitleg nuttig? Voor mij wel. Mij vangen ze daar niet meer mee.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Speciale sfeer in urban-foto's

                    Lol maar ik vind die actions nergens terug lol in cs 5 nl
                    I've got the dreamers disease.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Speciale sfeer in urban-foto's

                      Misschien moet je de pallets eerst uitklappen. Die zijn niet altijd allemaal zichtbaar.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Speciale sfeer in urban-foto's

                        In het NL: voorlaatste PS CS5 menu is het 'Venster' menu (bij mij in het E gewoon 'Window', vlak naast 'Help'). Daaronder vind je alle palletten terug; als je er eentje aanvinkt, dan wordt-ie rechts zichtbaar. Een beetje spelen met je palletten (inklappen, uitklappen, enz.) is wel nuttig om snel een of ander bij de hand te hebben. Dit was bij ons een hele les in de CVO cursus Photoshop (Rastertekenen).
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #42
                          Re: Speciale sfeer in urban-foto's

                          Oef gevonden dank je allen voor de hulp
                          I've got the dreamers disease.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Speciale sfeer in urban-foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Vinden? Nee, niet automatisch ingebouwd, natuurlijk, maar wel te downloaden en te installeren. Zo'n Photoshop action is zelden versie-afhankelijk, tenzij (een deel van) de actie beroep zou doen op nieuwe functies van Photoshop, wat - voor zover ik weet - voor Urban Acid niet het geval is. Ik zou zeggen: probeer het 'ns uit, al geef ik Thierry gelijk als ie zegt dat "Eén ding kan ik alvast zeggen: wees voorzichtig met het overnemen van bestaande "actions" op het net want dikwijls beknotten die je in het ontwikkelen van je eigen stijl."
                            of als het om 32bit of 64bit gaat
                            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                            Freelance bedrijfsfotograaf
                            klikerdeklik hier voor mijn website!

                            Comment

                            Working...
                            X