Re: communie
Volledig mee eens: onderschat dit niet. Een shoot van een kwartiertje maximum is geen uitzondering in mijn ervaring. Als een volwassene het beu is doet die (normaal gezien) wat moeite om toch geconcentreerd te blijven en mee te werken. Een kind dat er geen zin meer in heeft: ofwel "lang gezicht" en ontevreden, ofwel gewoon alle aandacht naar alles behalve foto's laten nemen (neus peuteren, omgeving,...). Gisteren een shoot gedaan met 3 kinderen. Na welgeteld 5 minuten had eentje er geen zin meer in en heeft zich met een computerspel in een hoekje van de studio geïnstalleerd: met geen stokken meer te bewegen (figuurlijk voor de duidelijkheid), noch door mij noch door de ouders...
Mijn advies aan de TS (indien nog niet te laat): zeker de locatie wat verkennen en kijken welk licht je hebt, achtergronden,... Zorg voor "een plan", dus dat je meteen weet wat je wil en hoe je dat wil bereiken. Je "winnende beelden" zitten in het eerste kwartier, alles wat je daarna nog wint is extra maar geen zekerheid...
Roeland
In een communie heb je geen tijd om veel te veranderen aan je toestel of je licht wat je wel kon doen op je andere foto's. (snelheid is echt belangrijk bij kinderen)
Mijn advies aan de TS (indien nog niet te laat): zeker de locatie wat verkennen en kijken welk licht je hebt, achtergronden,... Zorg voor "een plan", dus dat je meteen weet wat je wil en hoe je dat wil bereiken. Je "winnende beelden" zitten in het eerste kwartier, alles wat je daarna nog wint is extra maar geen zekerheid...
Roeland
Comment